המשחק של לסטר אתמול (ראשון), בו ניצחה 1:2 את ווסטהאם, הסתיים לפני זה של אברטון, מה שאומר ששחקני השועלים נאלצו לחכות על המגרש עד שיגיע אישור שהם ירדו ליגה. חלקם התגודדו סביב הטלפון של המגן ויקטור כריסטיאנסן, אבל כל זיק של תקווה כבה כשנשמעה שריקת הסיום בגודיסון פארק.
שבע שנים אחרי שזכתה באליפות המפתיעה בתולדות הכדורגל האנגלי, שש שנים אחרי שרשמה עלייה היסטורית לרבע גמר ליגת האלופות, שנתיים אחרי שזכתה בגביע האנגלי ושנה אחרי שהגיעה לחצי גמר הקונפרנס-ליג - לסטר ירדה לצ'מפיונשיפ.
5 צפייה בגלריה
שחקני לסטר מודים לקהל
שחקני לסטר מודים לקהל
עונת בלהות. שחקני לסטר מודים לקהל
(צילום: Kinnaird/Getty Images)
5 צפייה בגלריה
דין סמית' מחבק את ג'יימס מדיסון לסטר
דין סמית' מחבק את ג'יימס מדיסון לסטר
"עם התשתית הזו לסטר תחזור". סמית' מחבק את מדיסון
(צילום: DARREN STAPLES / AFP)
עם הירידה, קיבלה לסטר מספר תארים מפוקפקים. היא הפכה לקבוצה השנייה בתולדות הפרמייר-ליג לזכות באליפות ולרדת לליגת המשנה אחרי בלקבורן - שחזרה ושוב ירדה, ועד היום לא שבה לליגה הראשונה באנגליה. בנוסף, היא הקבוצה עם הכי הרבה ירידות מהליגה הבכירה באנגליה לליגה השנייה יחד עם ברמינגהאם כשהיא עשתה זאת בפעם ה-12 שלה אי פעם. וזה לא הכל, היא הפכה ליורדת עם הסגל היקר ביותר בתולדות הפרמייר-ליג.
הקבוצה של דין סמית' סיימה עונה עלובה עם שלושה ניצחונות בלבד ב-17 משחקיה האחרונים, כשהיא שמרה על רשת נקייה רק פעם אחת מאז נובמבר. סמית' מונה באפריל עד לסיום העונה במקום ברנדן רוג'רס כדי להשאיר את הקבוצה בליגה, אבל תשע נקודות משמונת המשחקים שלו על הקווים פשוט לא הספיקו.
"אני לא חושב על העתיד שלי כרגע", אמר בסיום סמית', אחרי שרשם ירידת ליגה שנייה ברציפות, כשבעונה שעברה עשה זאת עם נוריץ'. "חומרי הגלם הם של מועדון הם ברמת עילית. זה מרגיש קשה, זה כואב, אבל עם התשתית הזו לסטר תחזור. אתה צריך לשפר את הדברים שמאכזבים אותך ואין לי ספק שהשחקנים יעשו זאת".
5 צפייה בגלריה
אוונס
אוונס
"האמנו שאנחנו יכולים לעשות כאן משהו גדול". אוואנס
(צילום: Reuters/Craig Brough)
ג'וני אוואנס, קפטן הקבוצה, שיתף בסיום: "קשה לעכל דבר כזה. ידענו שהיום תהיה משימה קשה, אבל האמנו שאנחנו יכולים לעשות כאן משהו גדול, זה לא הספיק. ניסינו להתרכז כמה שיותר, למרות שהבנו דרך תגובות הקהל והספסל מה המצב בשאר המשחקים. זה מועדון נהדר, אין לי ספק שעוד נשוב לפרמייר-ליג".
על העתיד של השחקנים בקבוצה בצ'מפיונשיפ: "אתה לא יכול לדעת מה יקרה בדיוק בעונה הבאה. נצטרך להתמודד עם חוסר הוודאות בחלון ההעברות של הקיץ. הרבה שחקנים מסיימים חוזה ואני מנחש שהם יקבלו הצעות ממועדונים בכירים, אז יהיו לא מעט שינויים. אני עדיין לא יודע מה יהיה העתיד שלי פה".
5 צפייה בגלריה
וארדי
וארדי
השריד היחיד לעונת האליפות. וארדי
(צילום: REUTERS/Molly Darlington)
5 צפייה בגלריה
ג'יימס מדיסון מאוכזב
ג'יימס מדיסון מאוכזב
היהלום. מדיסון מתקשה לעכל
(צילום: Reuters/Jason Cairnduff)
מותו הטרגי של בעל הבית התאילנדי האהוב ויצ'אי סריואדהאנהפראבה בתאונת מסוק מחוץ לאצטדיונה השאיר את לסטר עם בעיות כלכליות. הפליימייקר ג'יימס מדיסון - היהלום שבכתר של המועדון - ושחקן הכנף הכשרוני הארווי בארנס, צפויים לעזוב עבור מחיר הוגן. "תשלומי הצניחה" שיבואו בעקבות הירידה יגדילו גם הם את הקופה, אבל זה לא מפזר את הערפל סביב עתידה של הקבוצה. שבעה שחקנים מסיימים חוזה הקיץ, כולל הקשר הבלגי יורי טילמנס והבלם הטורקי קאגלר סויונצ'ו, שלסטר הייתה יכולה למכור אותם עבור סכום מכובד אם הייתה עושה זאת בקיץ שעבר.