יוסופה מוקוקו, כוכבה בן ה-18 של בורוסיה דורטמונד, הוא אחד השמות הלוהטים בחלון ההעברות הנוכחי. חוזהו בקבוצה מגיע לסופו בסיום העונה וכרגע לא נראה כי הוא מתכוון להאריך אותו, כך שהוא מושך עניין רב מצד הקבוצות הגדולות והעשירות באירופה, כשמי שהוזכרו כמועמדות הבולטות להחתים אותו הן צ'לסי וניוקאסל. אלא שהיום (שישי) דווח בגרמניה על כך שמוקוקו מתרחק מהקבוצות האנגליות, בעקבות חשד שעלה על כך שהוא משקר בקשר לגילו האמיתי.
לפי הטענה בגרמניה, נעצר המו"מ של מוקוקו עם צ'לסי וניוקאסל משום שבמועדונים עלה חשד כי מוקוקו - יליד קמרון שמייצג את נבחרת גרמניה - בן 22 ולא בן 18, כפי שהוא טוען.
2 צפייה בגלריה
מוקוקו חוגג
מוקוקו חוגג
משקר לגבי גילו? מוקוקו חוגג
(צילום: גטי אימג'ס)
מוקוקו פרץ לתודעה של חובבי הכדורגל העולמי עוד לפני שהיה בן 15, כשאז כבש 83 שערים בשתי עונות בקבוצת ה-U17 של דורטמונד. לפני שחגג 16, הוא כבר כבש 34 שערים ב-20 הופעות בלבד בקבוצת ה-U19. כבר אז הביצועים שלו בצירוף העובדה כי הוא נראה בוגר בהרבה מגילו עוררו סימני שאלה רבים.
מוקוקו הפך העונה לאחד השחקנים החשובים במארג של דורטמונד, כשהוא מוביל את הקבוצה בשערי ליגה (שישה) ובישולי ליגה (שלושה).
כידוע, לא פעם עולים שמות של שחקני כדורגל ילידי אפריקה לכותרות, לאחר שבקבוצות אליהן הגיעו - לרוב באירופה - מתגלה כי גילם הוא מבוגר בהרבה מאשר מה שהם מספרים.
2 צפייה בגלריה
סמואטל אטו
סמואטל אטו
נדהם לגלות כי מתוך 30 השחקנים, 21 נכשלו במבחן הגיל. אטו
(צילום: גטי אימג'ס )
בשבוע שעבר התפרסמה פרשיה אצל נבחרת נבחרת הנערים U17 של קמרון, לפני טורניר שנערך באפריקה. יו"ר ההתאחדות לכדורגל של קמרון, כוכב העבר סמואל אטו, החליט לערוך בדיקה לגבי גילם של כל שחקני הסגל הצעירים, וכשהגיעו התוצאות הוא נדהם, או יותר נכון נחרד, לגלות כי מתוך 30 השחקנים, 21 נכשלו במבחן הגיל.