רבים בעולם הכדורגל חגגו שלשום (שני) עם לאו מסי את זכייתו השמינית בכדור הזהב, אך נראה שלא כולם מרוצים. כדורגלן העבר הצרפתי ז'רום רוטן, ששיחק בין השאר בפריז סן ז'רמן, מונאקו וגם ערך 13 הופעות בנבחרת צרפת, טוען כי הענקת הפרס ל"פרעוש" היא אינה ראויה וסבור כי ארלינג הולאנד היה ראוי יותר.
"זו בושה שנתנו למסי את כדור הזהב", אמר רוטן. "לדעתי ארלינג הולאנד היה צריך לזכות. מסי ממש לא היה השחקן הכי טוב בעולם בתקופה שבין אוגוסט 2022 ליולי 2023 - הוא אפילו לא היה השחקן הכי טוב בקבוצה שלו. גם אם הוא זכה במונדיאל, הוא עדיין לא זכה באותה כמות תארים כמו הולאנד, ששבר כל שיא אפשרי. מסי הוא לא השחקן הכי טוב בעולם כבר שלוש או ארבע שנים".
1 צפייה בגלריה
מסי
מסי
מסי
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
מסי הוא הזוכה הראשון בכדור הזהב שמשחק בקבוצה מחוץ לאירופה, והיחיד אי פעם שמניף את הפרס בשלושה עשורים שונים. בנוסף, בגיל 36 הוא הכדורגלן השני הכי מבוגר שזוכה בתואר (סטנלי מת'יוז האנגלי היה בן 41 כשזכה בכדור הזהב הראשון אי פעם שחולק, בשנת 1956).
הארגנטינאי הקדים בבחירה את ארלינג הולאנד, שסחף את מנצ'סטר סיטי לטרבל בלתי נשכח ועל הדרך שבר את שיא השערים לעונה אחת בפרמייר-ליג (36), ואת קיליאן אמבאפה, שכבש שלושער מדהים בגמר המונדיאל אבל הפסיד עם צרפת בפנדלים. למקום הרביעי הגיע קווין דה בריינה, ולחמישי רודרי.
בנאום הזכייה שלו הודה מסי לדייגו מראדונה: "זה יום ההולדת שלו, ואני חושב שאין מקום יותר טוב מבחינתי לאחל לו מזל טוב. כאן באולם נוכחים כדורגלנים, מאמנים ואנשים שאהבו כדורגל כמוהו. במהלך המונדיאל בקטאר, דייגו עודד אותנו מגן עדן. אז איפה שלא תהיה, יום הולדת שמח דייגו, זה בשבילך. הזכייה הזו היא שלך ושל כל ארגנטינה".