ראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אלבניזי התחייב ליזום חג לאומי אם הנבחרת של מולדתו תזכה במונדיאל הנשים 2023, אותו היא מארחת בצוותא עם השכנה ניו זילנד.
עוד על מונדיאל הנשים
אחרי 0:0 בתום 120 דקות, אוסטרליה גברה ביום שבת על צרפת בדו-קרב פנדלים שנמשך עשרה סיבובים ועלתה לחצי גמר מונדיאל הנשים 2023 - הישג השיא שלה בטורניר. מחר (רביעי, 13:00) היא תפגוש את סגנית אלופת אירופה אנגליה, במשחק שסיכוי טוב שיהפוך למשדר הספורט הנצפה ביותר בתולדות אוסטרליה. הוא ייערך באצטדיון בסידני, ובדיוק כמו בשני המשחקים הקודמים של אוסטרליה שנערכו בו, כל 75,784 הכרטיסים נחטפו.
2 צפייה בגלריה
אנתוני אלבניזי
אנתוני אלבניזי
""זה הרבה יותר מסתם אירוע ספורט". אנתוני אלבניזי
(צילום: Bradley Kanaris/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
מקנזי ארנולד
מקנזי ארנולד
הכניסו את המדינה לסחרור. שחקניות נבחרת אוסטרליה חוגגות את העלייה לחצי הגמר
(FRANCK FIFE / AFP)
"אמרתי שמנהיגי המדינה והטריטוריות צריכים לשקול את זה ואני יודע שההצעה זכתה ליחס חם ברוב המקרים", אמר אלבניזי בראיון אחרי שנשאל אם קריאותיו לחג לאומי הן מוצדקות. "זה הרבה יותר מסתם אירוע ספורט. השחקניות האלה הן השראה לנערות צעירות, אבל גם לנערים צעירים".
אוסטרליה היא פדרציה המאגדת בתוכה שש מדינות ועוד עשר טריטוריות. חגים נוספים יכולים להיקרא בנפרד על ידי המדינות והטריטוריות שלה, ואלבניזי אמר שהוא ידון בנושא עם המנהיגים האזוריים מחר.
כריס מינס, מנהיג המדינה המאוכלסת ביותר במדינה ניו סאות' ויילס, התחייב ביום שני להכריז על חג לאומי בתוך שבוע מהגמר אם המתילדות ינצחו. מי שצינן את ההתלהבות הוא ראש ממשלת ויקטוריה, דן אנדרוז, שהצהיר: "אני לא יודע לגבי חג לאומי, אבל עדיין, בואו לא נעשה להן נאחס. בואו לא נקדים את עצמנו".
הכדורגל באוסטרליה פיגר זמן רב אחרי הפוטבול האוסטרלי והראגבי, כאשר משחק הנשים בפרט נאבק שנים רבות בחוסר עניין ומימון. אבל הכרטיסים למשחקי הנבחרת במונדיאל אזלו חודשים מראש, בעוד שמיליונים צפו בבית במספרים שלא נראו מאז אולימפיאדת סידני בשנת 2000.