בצרפת מדווחים הערב (שלישי) שקארים בנזמה הגיש תביעה נגד את שר הפנים הצרפתי, ז'רלד דרמנין, לאחר שהאחרון האשים אותו לפני כשלושה חודשים ב"קשרים ידועים לשמצה עם 'האחים המוסלמים'". התביעה בגין "השמצה ועלבון פומבי", מתפרשת על פני למעלה מ-90 עמודים ומכילה סקירה עיתונאית של הדברים שנאמרו ונכתבו נגד בנזמה בעיתונות הצרפתית והעולמית בעקבות הביקורת שהשמיע על הלחימה בעזה.
הביקורת נגד כוכב ריאל מדריד לשעבר שממשחק כיום אצל אל-איתיחאד הסעודית, התעוררה לאחר שצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "המחשבות והתפילות שלנו עם האנשים בעזה, ששוב נמצאים תחת הפצצות לא צודקות שלא פוסחות על ילדים ונשים".
1 צפייה בגלריה
בנזמה
בנזמה
עונה למבקרים. בנזמה
(צילום: Francois Nel/Getty Images)
עורך דינו של בנזמה טען כי "אנשים אומרים דברים רק כדי ליצור רעש תקשורתי, יש לכך השלכות גם על המשפחות. אנחנו יוצרים פילוג בצרפת, יש אנשים שמדירים את בנזמה וכאלה שמרגישים מודרים בגלל מה שנאמר עליו. זה ההיפך המוחלט מאיך שאדם שמגדיר את עצמו 'גבר' צריך להתנהג".
כזכור, דרמנין לא היה היחידי שתקף את החלוץ הצרפתי על הדברים שכתב ברשתות החברתיות. עוד לפני הייתה זאת חברת הפרלמנט הצרפתי נאדין מוראנו, שיצאה נגד השחקן וטענה כי "בנזמה הוא סוכן תעמולה של חמאס, שאחראי לקורבנות בעזה. הם אלה שמשתמשים בילדים ובנשים כמגן אנושי. הם פחדנים".