התמיכה שהביע קארים בנזמה בתושבי עזה ממשיכה לעורר סערה בצרפת. חברת הפרלמנט, ואלרי בוייר, שלחה מכתב רשמי, ובו היא קראה לשלול מחלוץ אל-איתיחאד את אזרחותו הצרפתית אם ההאשמות של שר הפנים - שטען כי יש לשחקן קשרים עם ארגון טרור - יתבררו כנכונות.
"תזכרו שיש לו אזרחות כפולה - צרפתית ואלג'יראית. אי אפשר לקבל את זה שאדם בעל אזרחות כפולה לא יכבד את המדינה שלנו ואפילו יבגוד בה", כתבה בוייר. ואם זה לא מספיק, בוייר הציעה כי תישלל כבר מעכשיו זכייתו של בנזמה בכדור הזהב - המחולק על-ידי המגזין הצרפתי "פראנס פוטבול" - מלפני שנה.
1 צפייה בגלריה
בנזמה
בנזמה
בעין הסערה. בנזמה
(צילום: Yasser Bakhsh/Getty Images)
כזכור, מוקדם יותר היום שר הפנים במדינה, ז'רלד דרמנין, הצטרף לקולות המבקרים והאשים את הכוכב ב"קשרים מפוקפקים עם האחים המוסלמים, שדוגלים בג'יהאד".
לפני כן, הייתה זאת חברת הפרלמנט הצרפתי נאדין מוראנו שיצאה נגד השחקן וטענה כי "בנזמה הוא סוכן תעמולה של חמאס, שאחראי לקורבנות בעזה. הם אלה שמשתמשים בילדים ובנשים כמגן אנושי. הם פחדנים".
הפוסט שהעלה בנזמה לפני שלושה ימים
עוד אמרה מוראנו על בנזמה: "הוא אומר שהוא מתפלל רק למען הקורבנות בעזה. אני מתפללת עבור תושבי עזה, עבור תושבי ישראל ועבור בני ארצנו הצרפתים שמוחזקים בשבי שם. הוא רק מתפלל למען אלה שחיים בעזה, זה מביש. נראה שהוא בחר צד".
יש לציין כי יותר ויותר מועדונים באירופה מסרבים לקבל בשוויון נפש התבטאויות שתומכות בהתקפת הטרור על עוטף עזה. אמש מיינץ הגרמנית החליטה בצעד נחרץ לשחרר את החלוץ אנואר אל גאזי, אותו החתימה רק לפני כשלושה שבועות. הסיבה: ההולנדי ממוצא מרוקני העלה ביום ראשון פוסט נגד ישראל, בו כתב, בין השאר: "זה לא קונפליקט ולא מלחמה. זה רצח עם והרס המוני, ואנחנו עדים לו בצורה חיה. מהנהר ועד הים, פלסטין תהיה חופשית".
פורסם לראשונה: 09:50, 18.10.23