המחזורים בליגות ברחבי אירופה נמשכו גם היום (ראשון). בצרפת, הפסד ביתי מפתיע לפריז סן ז'רמן, שממשיכה להראות רע לאחר ההדחה מליגת האלופות. באנגליה, במקביל למשחק בין ארסנל לקריסטל פאלאס במסגרת הפרמייר-ליג נערכו עוד שלושה משחקים במסגרת הגביע, כולל ה-1:3 הסוער של מנצ'סטר יונייטד על פולהאם.
במשחק העונה בליגה ההולנדית יצאה המוליכה פיינורד עם ניצחון חוץ גדול על האלופה אייאקס והגדילה את הפער בפסגה ל-6 נקודות. באיטליה, נאפולי הראשונה ממשיכה לדרוס כל מה שזז, הפעם הביסה הקבוצה של ספאלטי 0:4 בחוץ את טורינו. גרמניה: באיירן מינכן איבדה יתרון והפסידה 2:1 לבאייר לברקוזן.
5 צפייה בגלריה
שחקן פריז סן ז'רמן לאו מסי
שחקן פריז סן ז'רמן לאו מסי
השער ה-800 בקריירה ימשיך לחכות. לאו מסי
(AFP)

צרפת

פריז סן ז'רמן - ראן 2:0 | לאחר שקיליאן אמבאפה חילץ אותה מתיקו במחזור הקודם מול ברסט עם שער ניצחון בתוספת הזמן, אלופת צרפת הוסיפה להראות רע והפעם ירדה מנוצחת בביתה - דבר שלא קרה לה בזירה המקומית כמעט שנה וחצי.
הפעם האחרונה שירדו הפריזאים מנוצחים בבית במסגרת הליגה הייתה באוקטובר 2021 - וגם אז זה מול ראן. קרל טוקו אקמבי (45 ו-48) כבש צמד וסידר לאורחת ניצחון מפתיע, שגרר שריקות בוז מצד הקהל המקומי לעבר קבוצתם. לאו מסי, שקיווה לכבוש היום את שערו ה-800 בקריירה, ייאלץ להמתין עם ציון הדרך.
תוצאות נוספות: אז'קסיו - מונאקו 2:0 מונפלייה - קלרמון 0:2 ניס - לוריין 1:1 שטרסבורג - אוקזר 0:2 טרואה - ברסט 2:2
5 צפייה בגלריה
שחקני פיינורד חוגגים עם סנטיאגו חימנס
שחקני פיינורד חוגגים עם סנטיאגו חימנס
ניצחון גדול במשחק העונה. שחקני פיינורד חוגגים
(AFP)

הולנד

אייאקס - פיינורד 3:2 | משחק עונה לפנתיאון נערך היום ביוהאן קרויף ארנה באמסטרדם. האורחת הגיעה למשחק החוץ מול יריבתה המושבעת עם יתרון של שלוש נקודות עליה בפסגה וכבר בדקה ה-5 עלתה ליתרון משער של סבסטיאן חימנס. המוליכה לא נבהלה והצליחה להפוך עד סיום המחצית הראשונה משערים של אדסון אלבארס ודושאן טאדיץ'.
למחצית השנייה עלו השחקנים של ארנה סלוט בידיעה שבמצב הנוכחי אייאקס מוחקת את הפער בפסגה, ואכן הגיבו בהתאם. שבע דקות מפתיחת המחצית קבע סבטסיאן שימנסקי הפולני 2:2 והחזיר את החיוך לפניהם של האורחים. המארחת נראתה עצבנית ככל שנקפו הדקות, ופיינורד ניצלה זאת בדקה ה-86 כשלוטשארל חירטרואידה כבש שער ניצחון דרמטי שהעניק לקבוצתו יתרון מבטיח של שש נקודות בפסגה - אולי בדרך לאליפות ראשונה מאז 2017.
5 צפייה בגלריה
שחקן נאפולי ויקטור אוסימן עם חביצה חברצחליה
שחקן נאפולי ויקטור אוסימן עם חביצה חברצחליה
מי אם לא הם? ויקטור אוסימן עם חביצה חברצחליה
(AFP)

איטליה

טורינו - נאפולי 4:0 | העונה החלומית שעוברת על הפרטנופיי נמשכת. האורחת ספגה רק פעם אחת מתוך שבעת משחקיה האחרונים, וגם הפעם שמרה על שער נקי - והפציצה רביעייה לרשתה של עוד יריבה אומללה שנקראה בדרכה. ויקטור אוסימן (צמד) וחביצה חברצחליה (שער בפנדל ובישול) שוב היו אלה שהצעידו את נאפולי לעבר עוד ניצחון גדול והפער בפסגת הסרייה A עומד עכשיו (לפחות זמנית) על 21 נקודות!
אינטר - יובנטוס 1:0 | הדרבי ד'איטליה שייך ליובנטוס, שניצחה 0:1 קטן משער של פיליפ קוסטיץ' בדקה ה-23. יובנטוס נלחמת על העלייה לליגת האלופות וכרגע נמצאת שבע נקודות ממילאן הרביעית.
5 צפייה בגלריה
ולאחוביץ' וקוסטיץ'
ולאחוביץ' וקוסטיץ'
ולאחוביץ' וקוסטיץ'
(צילום: AFP)




תוצאות נוספות: סמפדוריה - ורונה 1:3 פיורנטינה - לצ'ה 0:1 לאציו - רומא 0:1
5 צפייה בגלריה
שחקן באיירן מינכן ג'וסיפ סטאניסיץ' עם דאיו אופמקאנו
שחקן באיירן מינכן ג'וסיפ סטאניסיץ' עם דאיו אופמקאנו
באיירן מינכן פספסה הזדמנות לחזור לפסגה. סטאניסיץ' ואופמקאנו מאוכזבים
(AP)

גרמניה

באייר לברקוזן - באיירן מינכן 1:2 | לאחר ארבעה ניצחונות רצופים בכל המסגרות ושלושה בבונדסליגה, ספגה האלופה הפסד מפתיע לקבוצה שהחלה את המחזור במקום התשיעי, ופספסה הזדמנות לחזור לפסגה. ג'ושוע קימיך כבש בדקה ה-22 וסידר לאורחת יתרון בסיום המחצית הראשונה, אך צמד של אסקיאל פלאסיוס (55 ו-73) סידר מהפך ושלוש נקודות ללברקוזן, וקבע כי דורטמונד תישאר בפסגה, לפחות עד שבוע הבא.
תוצאות נוספות: אוניון ברלין - איינטרכט פרנקפורט 0:2

ספרד

בטיס - מאיורקה 0:1 | לאחר ההדחה מהליגה האירופית בידי מנצ'סטר יונייטד, המארחת חזרה לנצח לאחר רצף של ארבעה משחקים משחקים רצופים בכל המסגרות בהן לא הצליחה לעשות זאת. בורחה איגלסיאס כבש את השער היחיד במשחק (48) וסידר לבטיס שלוש נקודות יקרות במאבק על מקום בליגת האלופות בעונה הבאה.

ליגיונרים

* הופעה נהדרת לדורון ליידנר במדי אוסטריה וינה, שניצחה בדרבי 0:2 את ראפיד. המגן הישראלי בישל את השער הראשון להאריס טבאקוביץ' (40) וכבש בעצמו את השער השני של קבוצתו בדקה ה-53. בזכות הניצחון בדרבי נצמדה המנצחת ליריבתה העירונית בטבלה במקומות 4 ו-5, והיא רחוקה ממנה נקודה אחת בלבד.
* אוסקר גלוך פתח בהרכב זלצבורג, ושיחק 76 דקות עד שהוחלף ב-1:1 הביתי של קבוצתו מול אלטאך. יתרונה של של זלצבורג בפסגה צומק לשבע נקודות בעקבות הניצחון של שטורם גראץ השנייה.
פורסם לראשונה: 18:06, 19.03.23