לאחר שקטאר אירחה בשנה שעברה את המונדיאל הראשון אי פעם שנערך במדינה ערבית, סעודיה תהיה השנייה. כך הודיע רשמית הערב (שלישי) נשיא פיפ"א, ג'אני אינפנטינו, שאישר כי: "ההצעות התקבלו בקונצנזוס באמצעות מועצת פיפ"א, תוך דיאלוג והתייעצות נרחבת".
הזכייה הסעודית באירוח אושרה לאחר שהממלכה האיסלאמית הייתה היחידה שהגישה את מועמדותה לאירוח משחקי גביע העולם ב-2034, זאת לאחר שאוסטרליה הודיעה היום (שלישי) על פרישתה מהמרוץ.
1 צפייה בגלריה
נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ושר הספורט הסעודי עבדול עזיז בן טורקי אל-פייסאל
נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ושר הספורט הסעודי עבדול עזיז בן טורקי אל-פייסאל
נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן
(SAUDI PRESS AGENCY/Reuters)
תחילה קיוו הסעודים לארח את הטורניר שיתקיים ב-2030, אך בסופו של דבר הוחלט לקיים אותו בשש מדינות: אורוגוואי, ארגנטינה ופרגוואי יארחו כל אחת את אחד משלושת משחקי הפתיחה והשאר יתקיימו בספרד, פורטוגל ומרוקו. כזכור, החל מ-2026 ישתתפו בטורניר 48 נבחרות, וייערכו בו סך הכל 104 משחקים.
בפיפ"א הכריזו עוד קודם כי המונדיאל ב-2034 יתקיים באסיה, כאשר נשיא התאחדות הכדורגל של היבשת, שייח סלמאן בין איברהים אל-ח'אליפה, הביע תמיכה בסעודיה. גם יפן, אוזבקיסטן והודו תמכו בהצעה הסעודית.
לא מעט ביקורות הושמעו על פיפ"א ונשיאה ג'אני אינפנטינו, שאיפשרו לקטאר לארח את המונדיאל ב-2022, תוך ההתעלמות הבוטה מהפרת זכויות האדם במדינה. בין היתר נהרגו אלפי פועלים במהלך בניית האצטדיונים. כעת, נראה כי הכסף הגדול שוב ינצח.
פורסם לראשונה: 11:45, 31.10.23