מחזור נוסף של הליגות הבכירות באירופה נמשך אתמול (שבת). רוב הקבוצות הגדולות אמנם לא שיחקו, אבל זה לא אומר שלא היו כמה סיפורים מעניינים במיוחד.

אנגליה

טוטנהאם – אברטון 0:2 | התרנגולים היו טובים בהרבה ורשמו ניצחון שלישי ברציפות בפעם הראשונה העונה. הארי קיין כבש ראשון בפנדל שהוא עצמו סחט (59), ובכך רשם משחק ליגה חמישי ברציפות עם שער – הרצף הארוך ביותר בקריירה שלו. פייר-אמיל הויברג סגר את הסיפור בדקה ה-86. האורחת כבשה יותר משער אחד רק במשחק אחד העונה (2:1 על סאות'המפטון).
6 צפייה בגלריה
הארי קיין
הארי קיין
הארי קיין
(צילום: AFP)
פולהאם – בורנמות' 2:2 | מאז הפסידה 9:0 לליברפול במחזור הרביעי ומינתה את גארי אוניל למאמנה החדש, בורנמות' בלתי מנוצחת כבר בשישה משחקים ברציפות. בעקבות חלון ההעברות דליל במיוחד, נחשבה העולה החדשה ליורדת כמעט ודאית עוד לפני שהחלה העונה, אך כעת בזכות תיקו מול עולה חדשה אחרת היא כבר מוצאת עצמה זמנית במקום התשיעי. דומיניק סולנקה להט עם שער (22) ובישול לג'פרסון לרמה (29). דיסא דיופ (22) ואלכסנדר מיטרוביץ' (52 בפנדל) איזנו את התוצאה פעמיים עבור פולהאם.
6 צפייה בגלריה
גארי אוניל
גארי אוניל
בורנמות' בלתי מנוצחת תחתיו. אוניל
(צילום: רויטרס )
במשחקים נוספים: לסטר - קריסטל פאלאס 0:0, וולבס - נוטינגהאם פורסט 0:1.

ספרד

אתלטיק בילבאו - אתלטיקו מדריד 1:0 | אחרי שנה וחצי שאתלטיקו מדריד לא הצליחה לגבור על הבאסקים, כולל הפסד 2:1 בחצי גמר הסופר קאפ הספרדי בעונה שעברה, זה סוף-סוף קרה עבורה. הטיימינג לא יכול היה להיות טוב יותר, שכן בזכות הניצחון עברה הקבוצה של דייגו סימאונה את יריבתה בטבלה ועלתה למקום השלישי, שאותו היא מכירה כל כך טוב. האורחת הייתה נחותה לאורך כל 90 הדקות, אך אנוטאן גריזמן - שלפני חמישה ימים נמכר לאתלטיקו מברצלונה ובכך שם את סאגת דקות המשחק מאחוריו - כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-47. אחרי פתיחת עונה אדירה, הקבוצה הבאסקית מאבדת קצת גובה עם משחק שני ברציפות ללא ניצחון.
6 צפייה בגלריה
אנטואן גריזמן אתלטיקו מדריד
אנטואן גריזמן אתלטיקו מדריד
אנטואן גריזמן אתלטיקו מדריד
(צילום: AFP)
ולנסיה - אלצ'ה 2:2 | אדינסון קאבני הגיע לספרד. החלוץ האורוגוואי כבש את שני שעריו הראשונים במועדון עם צמד מהיר (41, 45+7), אך הוחלף כי נפצע בקרסול. בכך, הפך קאבני לשחקן הדרום אמריקאי החמישי בהיסטוריה שכובש בארבע מחמש הליגות הבכירות. לצערו, זה לא הפסיק. צמד של פרה מילה (29, 65) מנגד קבע חלוקת נקודות. העטלפים של ג'נtרו גאטוסו רשמו משחק רביעי ברציפות ללא הפסד, אך עדיין לא הצליחו לחבר שני ניצחונות רצופים העונה והם במקום השביעי. אלצ'ה נותרה אחרונה.
במשחקים נוספים: ג'ירונה - קאדיס 1:1, מאיורקה - סביליה 1:0.

איטליה

טורינו – יובנטוס 1:0 | האורחת התאוששה מההפסד 2:0 למכבי חיפה בליגת האלופות עם ניצחון דחוק על היריבה העירונית. שער של דושאן ולאחוביץ' בדקה ה-78 (השישי שלו העונה) העלה את "הגברת הזקנה" זמנית למקום השביעי, ומסימיליאנו אלגרי הרוויח שבוע נוסף בתפקיד המאמן. עבור טורינו המאכזבת מדובר במשחק חמישי ברצף ללא ניצחון, מתוכם היא הפסידה שלושה בתוצאה 1:0.
6 צפייה בגלריה
דושאן ולאחוביץ'
דושאן ולאחוביץ'
דושאן ולאחוביץ'
(צילום: רויטרס )
במשחק נוסף: אמפולי - מונזה 0:1.

גרמניה

איינטרכט פרנקפורט - באייר לברקוזן 1:5 | אחרי פתיחת עונה נוראית, שכללה 5 נקודות בשמונת משחקיה הראשונים, למאמנה החדש וקיוותה לצאת בעזרתו לדרך חדשה. הבכורה שלו על הקווים הייתה יותר ממוצלחת עם 0:4 מרשים על שאלקה, אך מאז הקבוצה הובסה 3:0 על ידי פורטו בליגת האלופות והיום נחלה תבוסה נוספת. דאיצ'י קמאדה העלה את המארחים ליתרון בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, אבל פיירו הינקאפי החזיר בדקה ה-56 את האורחים למשחק. רנדל קולו מואני (58) העלה את פרנקפורט ליתרון בפעם השנייה, יספר לינדסטרום (65) כבש את השלישי וקמאדה כבש מהנקודה הלבנה אחרי שהינקאפי ספג כרטיס אדום בדקה ה-72. לוקאס אלאריו חתם את התוצאה בדקה ה-86. לברקוזן, שסיימה את העונה שעברה במקום השלישי, ירדה כעת למקום ה-16. זוכת הליגה האירופית עלתה זמנית למקום הרביעי.
6 צפייה בגלריה
צ'אבי אלונסו באייר לברקוזן
צ'אבי אלונסו באייר לברקוזן
שלב ירח הדבש נגמר מוקדם. אלונסו
(צילום: רויטרס )
ר.ב לייפציג - הרטה ברלין 2:3 | המארחת - שלא הפסידה להרטה כבר חמש שנים - המשיכה את המומנטום מהניצחון על סלטיק בליגת האלופות. היריבה לא ניצחה בחמשת משחקייה האחרונים, כשהארבעה האחרונים הסתיימו בתיקו. אמיל פורסברג (25), דויד ראום (30) ו-וילי אורבן (45) קבעו 0:3 גדול במחצית הראשונה, דודי לוקבאקיו (62) וסטבן יובטיץ' (64) צימקו מנגד.
במשחקים נוספים: וולפסבורג - בורוסיה מנשנגלדבאך 2:2, שטוטגרט - בוכום 1:4, ורדר ברמן - מיינץ 2:0.
6 צפייה בגלריה
אדינסון קאבני
אדינסון קאבני
הגיע לספרד. קאבני
(צילום: גטי אינג'ס)

צרפת

לוריין - ריימס 0:0 | המארחת – הפתעת העונה בצרפת ואולי גם באירופה בכלל – פספסה הזדמנות לעלות זמנית למקום הראשון. בנוסף, החלוץ המוביל שלה טרם מופי שכבש העונה כבר שמונה שערים (מוביל את הליגה עם ניימאר ואמבפה) נפצע בדקה ה-25 וירד מהמגרש בדמעות. המארחת סיימה את המשחק עם תשעה שחקנים אחרי הרחקות של דיון לופי (46) ועמנואל אגבאדו (90+1).
פורסם לראשונה: 18:46, 15.10.22