ההגנה של פ.ס.ז' לא מזהירה, אבל ההתקפה? לפחות בינתיים היא זו שמספקת את הסחורה. כך זה היה גם אתמול (שבת) ב-3:4 המשוגע של האלופה הצרפתית מול טרואה, ניצחון שפתח פער של 5 נקודות בפסגת הטבלה.
פ.ס.ז' כבשה 54 שערים ב-19 משחקים העונה בכל המסגרות, שנייה רק לבאיירן מינכן (69 ב-20), והציגה לראווה שוב את הכוח ההתקפי המטורף שלה: לאו מסי, ניימאר וקיליאן אמבאפה. שלושתם חגגו גם אתמול והגיעו יחד ל-34 שערים העונה. ואם זה לא מספיק, הם היו מעורבים (שער או בישול) בכל 25 הכיבושים האחרונים של הפריזאים (מאז ה-3 בספטמבר).
3 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
אכן, חתיכת קוסם. מסי
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
מסי והחברים חוגגים. "פ.ס.ז' איתו היא קבוצה אחרת לחלוטין"
(צילום: AFP)
מסי, שהגיע העונה ל-12 שערים ו-13 בישולים בכל המסגרות, פשוט ממשיך גם בגיל 35 לשבור שיאים. הוא הפך לשחקן הראשון שמגיע ל-10 בישולים כל כך מהר בליגה הצרפתית במאה ה-21. על הדרך, גם שבר שיא אישי: הגיע ל-10 בישולים בליגה בזמן המהיר ביותר בקריירה (12 משחקים). ההישג הקודם: 14 משחקים בעונות 2010/11 ו-2018/19.
"הקוסם מסי", נכתב ברשת FRANCE 24. "הוא מוכיח שוב שפ.ס.ז' איתו היא קבוצה אחרת לחלוטין". גם בתקשורת הארגנטינאית פירגנו, כצפוי, ל"פרעוש": "זה יישמע מדהים, אבל הוא אולי נמצא בכושר הטוב בקריירה".
3 צפייה בגלריה
גאלטייה
גאלטייה
עצבני, בצדק. גאלטייה
(צילום: AFP)
לצד המחמאות לטריו הכוכבים של פ.ס.ז', הגיעה גם ביקורת על משחק ההגנה הנרפה של הקבוצה, שספג בשבוע האחרון חמישה שערים: שניים בשלישי שעבר ממכבי חיפה בצ'מפיונס ושלושה אתמול מול טרואה. "מסי וניימאר מנצחים, ההגנה מפסידה", נטען ב"רדיו מונטה קרלו", שם הוסיפו כי "מסי וניימאר חיפו על הבעיות של ההגנה, גם אמבאאפה כבש. פ.ס.ז' קבוצה מיוחדת מאוד, אבל אחת שספגה 5 שערים בשבוע".
ב"לה פריזיאן" הודו: "אחרי ההתפוצצות מול מכבי חיפה, מסי, ניימאר ואמבאפה המשיכו בכושר הטוב אך ההגנה המשיכה לעשות טעויות באחד המשחקים הטובים של השנה".
"השחקנים לא היו בפוקוס מההתחלה", הודה מאמן פ.ס.ז', כריסטוף גאלטייה. "חלק מהשחקנים לא הגיע לרמה שהוא יודע. זכינו במעט מאוד כדורים בחלק המגרש שלהם וניצחנו אותם במעט מאוד קרבות במאבק על הכדור. ברמה ההגנתית, עשינו יותר מדי טעויות ושוב ספגנו ממצב נייח. זה משהו שאנחנו צריכים להשקיע בו זמן כדי לתקן. אם אנחנו נצטרך להבקיע ארבעה שערים ומעלה כדי לנצח בכל משחק, זה יהיה מסובך".
"ספגנו שלושה שערים, ואלה שלושה שערים יותר מדי", הוסיף גאלטייה. "אנחנו צריכים לתקן את זה. כבשנו 11 שערים השבוע, אבל ספגנו חמישה, שזה הרבה יותר מדי. השלושה מול טרואה הם יותר ממחצית ממה שספגנו עד עתה בליגה הצרפתית. נצטרך לעבוד עם שחקנים ולתקן את זה כי בליגת האלופות, כשאתה סופג שלושה שערים, יש לך סיכוי קטן מאוד לנצח".
גם הקשר האיטלקי של הקבוצה, מרקו וראטי, המשיך באותו הקו: "לא התגוננו טוב. אנחנו לא יכולים לספוג שלושה שערים בבית. אנחנו חייבים למצוא איזון טוב יותר במשחק שלנו".