חודשיים לאחר הזכייה הבלתי נשכחת של נבחרת ארגנטינה במונדיאל בקטאר, באלביסלסטה האריכו באופן רשמי את חוזהו של ליונל סקאלוני. המאמן שבמאי הקרוב יחגוג יומולדת 45 חתם היום (שני) עד 2026 באלופת העולם, וצפוי להוביל אותה גם בטורניר שייערך בארה"ב, קנדה ומקסיקו.
סקאלוני מונה ב-2018 למאמן נבחרת ארגנטינה, שנכון לאז ספרה 25 שנה ללא זכייה בקופה אמריקה ו-28 שנה ללא זכייה בגביע העולם - זה בלי לדבר שלאו מסי לא הצליח להוביל את חבריו לזכייה בתואר משמעותי. שלוש שנים לאחר מינויו, הצליח סקאלוני לגרוף עם האלביסלסטה את הקופה אמריקה (2021) ושנה לאחר מכן הוא ושחקניו סחפו מדינה שלמה, ועוד מיליונים ברחבי העולם - בדרך לזכייה שלישית בתולדותיהם בגביע העולם.
1 צפייה בגלריה
ליונל סקאלוני מאמן נבחרת ארגנטינה
ליונל סקאלוני מאמן נבחרת ארגנטינה
ליונל סקאלוני
(צילום: AFP)
ליונל סקאלוני שיחק ככדורגלן בין השאר באיטליה (לאציו ואטאלנטה) ובספרד (דפורטיבו לה קורוניה ומאיורקה). במהלך קריירת המשחק שלו זכה באליפות ספרד (1999/2000) ובגביע הספרדי (2001/02), ובגיל 37 תלה את הנעליים ועבר לאימון.
קריירת האימון של סקאלוני כללה עונה אחת כעוזר בסביליה, עוד אחת כעוזר בנבחרת ארגנטינה (2017/18), שנה כמאמן ראשי בנבחרת הצעירה של האלביסלסטה - ואז מיד קפיצה לעמדת המאמן הראשי.