לפני שריקת הפתיחה במשחק בין מיינץ לבאיירן מינכן בבונדסליגה נערכה דקת דומייה לזכר הקורבנות במתקפת הטרור של חמאס. שוערה הישראלי של באיירן מינכן, דניאל פרץ, התרגש מאוד ודמע. במשחק עצמו ניצחה באיירן 1:3.
פרץ היה נראה נרגש במיוחד במהלך דקת הדומייה, זאת אחרי שעבר עליו שבוע לא קל כשחבר קבוצתו נוסייר מזראווי פרסם פוסטים התומכים בחמאס ובמתקפת הטרור. הנהלת באיירן זימנה את המגן המרוקאי לשיחה, בה הוא התנצל על הפוסטים ששיתף והבהיר כי הוא מתנגד "לכל סוג של טרור". בסופו של דבר באיירן מינכן החליטה לא לשחרר אותו, אך הבהירה כי היא "עומדת לצד ישראל". באתר "בילד" כתבו: "פרץ נאבק בעצמו כדי לא לבכות. זה היה רגע מאוד מרגש".
2 צפייה בגלריה
שחקני באיירן מינכן בדקת הדומייה
שחקני באיירן מינכן בדקת הדומייה
שחקני באיירן מינכן בדקת הדומייה
( Alexander Hassenstein/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
דניאל פרץ
דניאל פרץ
דניאל פרץ. לא יכל לעצור את הדמעות
אוהדי מיינץ הניפו שלטים בעד ישראל. באחד השלטים נכתב "סולידריות עם נפגעי האיסלאם ואנטישמיות, נגד הטרור האנטישמי של חמאס. אזרחי עזה הם קורבנות חמאס".
מיינץ הודיעה ביום שלישי האחרון על שחרורו של החלוץ ההולנדי אנואר אל גאזי, לאחר שהעלה פוסט נגד ישראל בו כתב בין היתר: "זאת לא מלחמה, זה רצח עם שאנחנו עדים לו בצורה חיה. מהנהר ועד הים, פלסטין תהיה חופשית". אל גאזי מחק את הפוסט, אבל מיינץ בכל זאת החליטה להיפרד ממנו. "אנו מכבדים דעות שונות על הסיכסוך במזרח התיכון, אך תוכן הפוסט אינו משקף את ערכי המועדון שלנו", נכתב בהודעה על שחרורו.
אתמול, לפני משחק הליגה נגד ורדר ברמן, קיימה בורוסיה דורטמונד דקה דומייה לזכר הנרצחים במתקפת הטרור של חמאס על ישראל, ובמהלכה השמיע הכרוז פנייה לאוהדים: "צופות וצופים יקרים, אנו מבקשים מכם לקום ולעמוד. לפני שבועיים החלה מתקפת הטרור של חמאס על אזרחי ישראל. אנו עדיין מזועזעים מהאירועים ומהתמונות שלעולם לא נוכל לשכוח. אנו תקווה כי כל החטופים והחטופות ישוחררו בהקדם".
עוד אמר: "הכדורגל מחבר בין עמים. כולנו מאמינים בחיים משותפים, בשלום, בכבוד ובסובלנות. היום, אנו זוכרים את הקורבנות החפים מפשע במזרח התיכון ואת קרוביהם ויקיריהם. אנו עומדים בשעה קשה זו לצד כל חברינו בישראל ובאזור ומביעים סולידריות עם אלו שסבלו ושסובלים ממעשי הטרור. מחשבותינו נתונות גם לקורבנות מתקפת הטרור בבריסל, בה נרצחו שני אוהדי כדורגל שבדים. אנו מבקשים מכם לעצור ולחשוב על האירועים למספר רגעים, כסימן לתמיכה בשלום".