רק 11 שחקנים זכו בליגת האלופות ובמונדיאל באותה עונה. שבעה מהם גרמנים של באיירן מינכן שחגגו ב-1974, הארבעה האחרים הם שחקני ריאל מדריד שהתמידה לזכות בצ'מפיונס בשנים של גביע העולם. בסיום הערב (שבת, 22:00) שחקן נוסף ייכנס לרשימה ההיסטורית בכל מקרה, צריך רק לחכות לשריקת הסיום, שאחריה נדע אם מדובר בלאוטרו מרטינס (25) מאינטר או בחוליאן אלבארס (23) ממנצ'סטר סיטי.
מרטינס הוא הכוכב ההתקפי הגדול של הקבוצה שסיימה את העונה במקום השלישי באיטליה וזכתה בטרבל ב-2010, בעוד אלבארס הוא המחליף של החלוץ הטוב בעולם אצל זו שרחוקה ניצחון אחד מטרבל משל עצמה, ולכן, כפי שהיה בכל משחקי הנוקאאוט של סיטי במפעל, הוא לא יפתח בגמר באיסטנבול. ועדיין, רק לפני קצת יותר מחצי שנה, במונדיאל, איבד מרטינס את המקום שלו בהרכב נבחרת ארגנטינה לאלבארס. הדוגמה הזו – חלוץ צעיר ומחליף של אחת תפס את המקום של כוכב השנייה - אמנם מראה היטב את הפערים האדירים בין הקבוצות, אך היא גם עושה עוול למרטינס.
2 צפייה בגלריה
חוליאן אלברס לאוטרו מרטינס
חוליאן אלברס לאוטרו מרטינס
מראה היטב את הפערים האדירים בין הקבוצות. אלבארס מחליף את מרטינס
(צילום: AP Photo/Esteban Felix)
כלום לא עבד לו בקטאר, הוא נחשב לאחד המועמדים הבכירים לזכות בתואר נעל הזהב, אך החמיץ בלי סוף, ואם ארגנטינה לא הייתה זוכה בגביע - הוא היה מסיים כגיבור הטרגי. אבל שבעה משחקים הם טווח דגימה קטן מדי כדי לשפוט שחקן. כשחזר לאיטליה אחרי הטורניר, מרטינס שם מאחוריו את התקופה הרעה וחזר לחורר רשתות, ולמעשה מאז - ובעיקר בחודשיים האחרונים - מציג את הכדורגל הטוב בחייו.
הוא כבש 11 שערים ובישל עוד ארבעה ב-14 משחקיו האחרונים, למרות שבארבעה מהם קיבל מנוחה ורק עלה מהספסל. הצמד שכבש ב-1:2 על פיורנטינה בגמר הגביע האיטלקי הפך את העונה שלו לפורייה ביותר באיטליה מאז שעבר מראסינג בקיץ 2018, בעסקה מצוינת תמורת 23 מיליון אירו. הוא כבר מצא את הרשת 28 פעמים העונה בכל המסגרות (21 במסגרת הליגה - סגן מלך השערים של ויקטור אוסימן) לעומת השיא הקודם שעמד על 25 שערים לפני שתי עונות. הוא גם הבקיע את השער שסגר את הסיפור בחצי גמר הצ'מפיונס מול מילאן, ובכך הצטרף לעוד ארבעה שחקנים בלבד שכבשו 10 שערים או יותר עבור אינטר במפעל: אדריאנו (14), חוליו קרוס (13), הרנן קרספו (11) וסמואל אטו (10).
2 צפייה בגלריה
לאוטרו מרטינס
לאוטרו מרטינס
לא עוצר מאז המונדיאל. מרטינס
(צילום: EPA/MATTEO BAZZI)
מרטינס הוא חלוץ שלובש את החולצה 10, דבר שמסמל את אופי המשחק שלו, הכלאה בין פליימייקר לחלוץ מטרה. אם זה היה אפשרי, ראוי שהיה מקבל חולצה עם המספר 9 וחצי. הוא מהיר, חזק, טכני, תזזיתי, יעיל גם באוויר (באופן מפתיע לגובהו, 1.74 מטר בלבד) ומרוויח המון משיתוף הפעולה עם חלוץ המטרה שמוצב לצידו במערך 3-5-2 - אדין דז'קו (שצפוי לפתוח הערב במפגש הראשון שלו מול האקסית) או רומלו לוקאקו.
באינטר יודעים שמרטינס, המכונה "אל טורו" (השור) בשל חוזקו הפיזי והמנטלי, הוא הסכנה הגדולה ביותר שתעמוד בין סיטי - הקבוצה הטובה בעולם כיום ללא כל ספק הודות למאגרי הכסף הבלתי נגמרים של אבו דאבי ולניהול מקצועי מצוין - לזכייה ראשונה בצ'מפיונס. "הוא אחד השחקנים הטובים בעולם", אמר עליו שוער אינטר אנדרה אוננה. "אני מקווה שהוא יהיה לוהט בגמר כי אנחנו צריכים אותו בכושר שיא. זה יהיה מאוד חשוב עבורנו".
מקור לאופטימיות עבור אינטר הוא המאזן המדהים בגמרים של מרטינס והמאמן סימונה אינזאגי. השניים התמודדו עד כה בשמונה משחקי גמר בחייהם ושניהם עומדים על מאזן יוצא דופן של שבע משמונה, כאשר ההפסד של כל אחד מהם היה בגמר הראשון. למרטינס יש חמישה שערים וסחיטת פנדל במשחקים האלה.
"אנחנו נותנים הרבה כבוד למנצ'סטר סיטי", אמר לאוטורו באיסטנבול. "אבל הם צריכים לתת לנו כבוד גם כן. אני חושב שהם צריכים לפחד מאיתנו, או לפחות להיות מודאגים ממה שאנחנו יכולים לעשות... זה יהיה יום גדול, סיום לעונה גדולה. אני חושב שזה המשחק הכי גדול שאפשר לשחק בו ברמת המועדונים. אנחנו מרוכזים, נרגשים ומתכוננים בדרך הכי טובה שאפשר. המטרה שלנו היא הגביע".
לפי הדיווחים באיטליה, אם יישאר באינטר בעונה הבאה, צפוי מרטינס להפוך לקפטן הקבוע שלה, תפקיד שכבר מילא מספר פעמים העונה (כרגע הוא הרביעי בסדר אחרי סמיר הנדאנוביץ', דנילו ד'אמברוזיו ומרסלו ברוזוביץ' - אבל השלישייה הזו לא תמיד נמצאת על הדשא). האוהדים במילאנו מקווים שהוא יתמיד ללבוש את פסי השחור-כחול למרות העניין הרב שמגלות בו קבוצות לא מעטות, כולל צ'לסי וריאל מדריד, שלפי הדיווחים תנסה לצרף אותו אם לא תצליח להחתים את הארי קיין. שווי השוק שלו מוערך ב-90-80 מיליון אירו. ריאל אגב כבר ניסתה לצרף אותו אי שם ב-2015, שנתיים בלבד אחרי שלא התקבל לבוקה ג'וניורס, וחשב לפרוש. אביו היה זה ששכנע אותו להמשיך, ולאוטורו, חובב מושבע של כדורסל שגם שיחק בגיל צעיר עד שבחר בכדורגל, יודה לו על כך לנצח.
כך גם אוהדי אינטר, ובעיקר אם הוא יוביל הערב את קבוצתם להפתעה שתשלים עבורם עונה חלומית. הליגה הלכה לנאפולי, אבל כמו סיטי, גם אינטר יכולה להשלים סוג של טרבל, רק שבמקום אליפות, התואר השלישי שלה יהיה הסופר-קאפ האיטלקי.