הולנד סוערת - ויש להגיד די בצדק - בעקבות האירוע המכוער במהלך חצי גמר הגביע בין פיינורד לאיאקס (2:1). המשחק אתמול (רביעי) הופסק בדקה ה-63 לחצי שעה, במצב של 1:2 לאיאקס, בשל מצית שנזרקה מהיציע על ראשו של דייבי קלאסן - שלא הצליח לחזור לשחק אחרי שדימם מראשו.
קלאסן התקשה, כאמור, להמשיך לשחק אחרי המהומה והוחלף. אגב, אוהדי פיינורד התפרעו עוד לפני שריקת הפתיחה וזרקו חזיזים ואבוקות לכר הדשא, מה שגרם לשופט לדחות מעט את תחילת המשחק.
4 צפייה בגלריה
דייבי קלאסן
דייבי קלאסן
קלאסן מדמם מראשו
(צילום: EPA)
כבר אתמול, לאחר המשחק, הודיעה משטרת רוטרדם כי עצרה אדם בן 32, אוהד פיינורד, החשוד בזריקת המצית לכר הדשא. "הוא ניסה להימלט מהמשטרה ונעצר מאחור ליד השירותים", סיפר אחמד אבו טאלב, ראש עיריית רוטרדם, שנכח במשחק. "אני מרגיש גועל כלפי אנשים כאלו".
אבו טאלב הוסיף: "מאכזב שהיה צריך לראות מחזות כאלה, במגרש הכדורגל ומהקהל. השופט בצדק עצר את המשחק לזמן מה כדי להרגיע את העניינים. האירוע מזעזע בעיניי. האוהדים האלה מזיקים לא רק לפיינורד, אלא מכתימים בכתם שחור את כל הכדורגל ההולנדי".
4 צפייה בגלריה
הבלגן עוד לפני תחילת המשחק
הבלגן עוד לפני תחילת המשחק
הבלגן עוד לפני תחילת המשחק
(צילום: EPA)
קלאסן עצמו סיפר כי הרגיש "כאב עז בראש. ידעתי שלא הגיוני שאמשיך. לשמחתי, הכל בסדר כעת. לא רציתי שהשופט יפסיקאת המשחק כי אז אותו אוהד היה מנצח. כשאנחנו מגיעים ל'קופ' יש תמיד משחקים מטורפים. אבל לא ציפינו לדבר כזה".
איאקס, כאמור, השלימה בסופו של דבר עלייה לגמר הגביע ההולנדי, שם תפגוש ב-30 באפריל יריבה מרה אחרת לא פחות, פ.ס.וו איינדהובן, שגברה 1:2 על הסינדרלה סאפקנבורג.