תפתחו יומנים: שבת, 20:30 בערב, אצטדיון סן חואן. נבחרת ישראל מול ברזיל בקרב על כרטיס לחצי גמר המונדיאליטו. כן, להרבה מאיתנו זה נשמע דמיוני, אבל המפגש הכל-כך פיקנטי בין הכחולים-לבנים לסלסאו ייערך כבר בעוד שלושה ימים, בשלב שמונה האחרונות בטורניר.
נבחרת הנוער במונדיאליטו - כתבות נוספות
אחרי שהחבורה של אופיר חיים עשתה את העבודה עם 0:1 סופר-דרמטי על אוזבקיסטן, גם ברזיל הבטיחה את עלייתה לשלב הבא אחרי שגברה הערב (רביעי) 1:4 על טוניסיה משערים של מרקוס לאונרדו (11, בפנדל), אנדריי סנטוס (31 ו-99) ומתיאוש מרטינס (90). הבלם רוברט רנאן הורחק (45) וייעדר מול ישראל.
4 צפייה בגלריה
נבחרת ברזיל
נבחרת ברזיל
שחקנים מוכשרים, מאמן צעיר. נבחרת ברזיל
(צילום: LUIS ROBAYO / AFP)
4 צפייה בגלריה
ברזלי טוניסיה
ברזלי טוניסיה
יחגגו גם מול ישראל? שחקני ברזיל מחוייכים למדי מול טוניסיה
(צילום: AP Photo/Ivan Fernandez)
הסלסאו, עד כמה שזה יישמע מוזר, לא הצליחו להעפיל לשלוש מתוך ארבע אליפויות העולם עד גיל 20 האחרונות, אבל בזו הנוכחית סומנה מההתחלה כאחת המועמדות הראשיות לזכות בו. למעשה 12 שנה חלפו מאז הניפו הברזילאים את הגביע - אי שם בקולומביה 2011 - וכעת הם רוצים לא רק לשחזר את ההישג, אלא גם לעשות זאת על אדמת ארגנטינה. תחשבו לרגע, כמה מתוק זה יכול להיות עבורם.
וזה לא הכל, אם ברזיל תזכה לבסוף בתואר, היא תשתווה לארגנטינה, שמוליכה כרגע בראש עם 6 זכיות במונדיאליטו. אבל למה ללכת רחוק מדי. ברזיל, בדיוק כמו ישראל, פתחה את הטורניר בהפסד - 3:2 לאיטליה. לאחר מכן הגיעו שני ניצחונות מרשימים - 0:6 על הרפובליקה הדומיניקנית ו-0:2 על ניגריה שסידרו לה את המקום הראשון בבית בזכות יחס שערים. איטליה וניגריה סיימו גם כן עם 6 נקודות, אבל נותרו במקומות 2-3 בבית בהתאמה.
4 צפייה בגלריה
ראמון
ראמון
ממאמני העתיד של הכדורגל הברזילאי. ראמון
(צילום: AP Photo/Gustavo Garello)
4 צפייה בגלריה
אנדריי סנטוס
אנדריי סנטוס
הכוכב הגדול. אנדריי סנטוס
(צילום: AP Photo/Natacha Pisarenko)
מבחינת הסגל, ברזיל משופעת בכמה כוכבים צעירים מבטיחים. חלק מהם מוכרים גם באירופה. קחו, למשל, את המגן הימני בן ה-20, ארתור, שחתם בבאייר לברקוזן וצפוי להצטרף לקבוצה הגרמנית בקיץ. ויש כמובן את אנדריי סנטוס, אולי ה-כוכב הגדול, שכבר נרכש על-ידי צ'לסי לפני כחודשיים והושאל מיד בחזרה לוואסקו דה גמה.
מלך השערים של הנבחרת הוא מרכוס לאונרדו מסנטוס, שכבש ארבע פעמים. בנוסף, שלושה שחקנים בנבחרת שיחקו העונה מחוץ למולדתם: בלם זניט סט. פטרסבורג רוברט רנאן, הקשר מתאוש מרטינס ששייך לאודינזה והושאל לווטפרד וחלוץ פ.ס.וו איינדהובן סאביו. על הסגל עמוס הכישרון מפקח ראמון, מי שנחשב לאחד ממאמני העתיד של הכדורגל הברזילאי. הפסד לישראל בשבת - והוא יצטרך לתת הרבה תשובות.
פורסם לראשונה: 22:33, 31.05.23