מהפכה היא המילה היחידה שניתן להגדיר בעזרתה את הקיץ של מילאן. אחרי שזכתה באליפות ב-2021, היא אמנם הגיעה בעונה שעברה עד חצי גמר ליגת האלופות - שם נכנעה ליריבה העירונית אינטר - אבל בליגה סיימה רביעית בלבד, וגם זה בזכות עונש הפחתת הנקודות שחטפה יובנטוס. לא פלא שהמאמן סטפנו פיולי וראשי המועדון החליטו שהגיע הזמן למתיחת פנים.
הקיץ של הרוסונרי החל עם שתי עזיבות משמעותית, ועם כל הכבוד אף אחת מהן היא לא זו של זלאטן איברהימוביץ' שהודיע על פרישה בגיל 41. אגדת מועדון אחרת, פאולו מלדיני, ששימש כמנהל הטכני, פוטר בעקבות חילוקי דעות עם הבעלים האמריקאי ג'רי קרדינלה, וראש מערך הסקאוטינג לשעבר ג'פרי מונקדה קיבל את האחריות על נושא הרכש. לאחר מכן הקשר בן ה-23 סנדרו טונאלי הפך לשחקן האיטלקי היקר בהיסטוריה, כשנמכר לניוקאסל עבור 64 מיליון אירו. הכסף מהעסקה הפך מיד לשורת החתמות של כישרונות צעירים, ומילאן הוציאה הקיץ 114 מיליון אירו על רכש - הכי הרבה בליגה האיטלקית.
4 צפייה בגלריה
פוליסיץ' חוגג עם החברים מילאן
פוליסיץ' חוגג עם החברים מילאן
שני שערים בשני משחקים. פוליסיק חוגג עם החברים החדשים
(צילום: AP Photo/Luca Bruno)
את התרומה של השחקנים החדשים היה ניתן לראות כבר בשני המחזורים הראשונים, כשמילאן הציגה יכולת נהדרת וניצחה את בולוניה 0:2 במשחק הפתיחה ולאחר מכן טיילה מול טורינו עם 1:4. כריסטיאן פוליסיק, שנרכש עבור 20 מיליון אירו, מצא את הרשת בשני המשחקים. את שערו השני, שהיה על טהרת שחקנים שהגיעו מצ'לסי, בישל הקשר האנגלי בן ה-27 רובן לופטוס-צ'יק שנרכש עבור 16 מיליון אירו. מי שעוד כבר הספיק לרשום בישול הוא טיג'אני ריינדרס, קשר הולנדי בן 24 שהגיע מאלקמאר אחרי עונה אדירה תמורת 19 מיליון אירו. שניהם, כמו גם יונס מוסה, הקשר האמריקאי בן ה-20 שנרכש מוולנסיה תמורת 20 מיליון אירו, בהחלט אמורים למלא את החלל שהותיר טונאלי.
פוליסיק בן ה-24, המכונה "קפטן אמריקה", הוא השם הכי גדול שהגיע, והוא נחוש לשקם את תדמיתו אחרי שבעונה שעברה מיעט לשחק בצ'לסי המבולגנת ותרם רק שער אחד. מדובר בשחקן נהדר והוורסטיליות שלו מאפשרת לו לשחק בכל עמדה בהתקפה. עד כה הוא פתח במילאן באגף ימין, בעוד כוכב הקבוצה רפאל לאאו פתח בצד שמאל.
שחקן כנף נוסף, הניגרי בן ה-24 סמואל צ'וקואזה שנרכש מוויאריאל תמורת 20 מיליון אירו בלבד, עלה מהספסל בצמד המשחקים. מדובר בשחקן מפוצץ בכישרון, שחוזר על ידי לא מעט קבוצות גדולות בקיץ האחרון, ומילאן הצליחה לשים עליו את ידיה במחיר נהדר.
חלוץ נבחרת שווייץ נואה אוקפור, שהגיע מרד בול זלצבורג תמורת 14 מיליון אירו, יספק תחרות לאולייביה ז'ירו שאמנם פתח את העונה נהדר עם שלושה שערים ובישול, אך הוא כבר בן 36; ומי שעשוי להתגלות בעתיד כאחת ההברקות הגדולות של החלון הוא בכלל לוקה רומרו, שחקן כנף ארגנטינאי בן 18 שנחשב לכישרון עצום והגיע מלאציו בהעברה חופשית.
4 צפייה בגלריה
רפאל לאאו חוגג
רפאל לאאו חוגג
הכוכב הגדול נשאר. לאאו
(צילום: EPA/MATTEO BAZZI)
מילאן צריכה להיחשב לאחת המועמדות הבכירות לזכייה באליפות, אם לא המובילה, בזכות שיפוץ הסגל, אבל גם משום שהצליחה להשאיר את שלושת השחקנים הטובים ביותר שלה. לאאו, שחקן העונה באיטליה ב-2021/22, האריך את חוזהו עד 2028, וגם צמד הצרפתים - השוער מייק מיינאן והמגן השמאלי תאו הרננדס - נשארו. שלושתם נמנים בין השחקנים הטובים בעולם בעמדות שלהם. הסבר נוסף ליכולת הטובה שמציגה הקבוצה בפתיחת העונה ניתן למצוא בשינוי המערך ל-3-3-4, שמבליט את המהירות שלה בחלק הקדמי.
יריבותיה המרכזיות של מילאן העונה במאבק על הסקודטו, כך נראה, הן אינטר והאלופה נאפולי. לא סתם הן שלוש מארבע הקבוצות היחידות שהשיגו שש נקודות משש אפשריות עד כה, לצד ורונה שקצת הורסת את הפואנטה. מדובר גם באלופות בשלוש השנים האחרונות, שמחזיקות בסגלים הטובים בליגה. כל אחת מהן יכולה לחגוג בסיום העונה, אבל בעוד אינטר ונאפולי איבדו שחקנים משמעותיים והתקשו למצוא להם מחליפים, אין ספק מי המנצחת הגדולה של הקיץ. הערב (שישי, 21:45) היא תתארח אצל רומא למבחן הגדול הראשון שלה העונה.
לוטון, שלפני תשע שנים עוד שיחקה בליגה לא מקצוענית, ממש לא נראית מוכנה לעונה, וזה ניכר בשני משחקיה הראשונים אי פעם במסגרת הפרמייר-ליג - היא חטפה 4:1 מברייטון ו-3:0 מצ'לסי. במחזור השני לוטון אמורה הייתה לארח את ברנלי, אבל המשחק נדחה מאחר שאצטדיונה הביתי והצנוע, קנילוורת' רואד, לא היה מוכן.
הערב, אחרי שהוציאה הקיץ 11.5 מיליון אירו על שיפוץ האצטדיון וכבר בדקה אותו באמצע השבוע כשניצחה 2:3 את ג'ילינגהאם מהליגה הרביעית בגביע הליגה, היא תעלה למשחקה הביתי הראשון אי פעם בליגה הטובה בעולם. לא בטוח שזה יעזור לה מול הפטישים, שפתחו את העונה עם שבע נקודות מתשע אפשריות. אחרי הכל, שחקן הרכש הכי יקר של הכובענים הקיץ, המגן השמאלי ראיין גילס, עלה רק קצת יותר ממחצית מעלות השיפוץ - 6 מיליון אירו.
רשימת הפצועים של ריאל מדריד כוללת כבר את ויניסיוס, תיבו קורטואה ואדר מיליטאו - אבל זה לא הפריע לה לפתוח את העונה עם שלושה ניצחונות בשלושה משחקים בהנהגתו של הרכש החדש ג'וד בלינגהאם.
הקשר האנגלי בן ה-20 שנרכש מדורטמונד עבור 103 מיליון אירו מעורב ביותר שערים (5) מכל שחקן אחר בחמש הליגות הבכירות, לצד טאקומי מינאמינו ממונאקו, כשהוא עם ארבעה כיבושים ובישול. מדובר גם במעורבות ב-80 אחוז מהשערים שריאל כבשה עד כה.
4 צפייה בגלריה
ג'וד בלינגהאם
ג'וד בלינגהאם
מעורב ב-80 אחוז מהשערים של ריאל. בלינגהאם
(AP Photo/Fermin Rodriguez)
בורוסיה מנשנגלדבך פתחה את העונה עם נקודה אחת משש אפשריות וספגה כבר שבעה שערים, אחרי 4:4 מול אוגסבורג במחזור הראשון ותבוסה 3:0 בידי באייר לברקוזן בשבוע שעבר. ממש לא אידיאלי להגיע במצב כזה למפגש עם האלופה באיירן מינכן, אבל עבורה אולי דווקא כן. מנשנגלדבך לא רק השיגה יותר נקודות נגד באיירן מכל קבוצה אחרת בגרמניה מאז עונת 2011/12 (35), אלא גם לא הפסידה בחמשת המשחקים האחרונים בין השתיים בכל המסגרות.
מחר היא תצטרך להתמודד לראשונה עם הארי קיין, שכבש שלושה שערים ובישל עוד אחד בשני משחקיו הראשונים בבונדסליגה. מול אוגסובורג במחזור שעבר הוא גם קבע שיא קריירה כשהשלים שער במשחק ליגה שביעי ברציפות. חברו החדש לקבוצה דניאל פרץ לא אמור לפתוח, אבל ייכלל לראשונה בסגל.
4 צפייה בגלריה
קיין חוגג
קיין חוגג
הסתגל לליגה החדשה. קיין חוגג
(צילום: Jurij Kodrun/Getty Images)