בכדורגל האנגלי ממשיכים להילחם באנטישמיות. צ'לסי הייתה אחת מפורצות הדרך וכעת גם יריבתה העירונית, ארסנל, רושמת צעד חשוב בנושא. מוליכת הפרמייר-ליג (לפחות באופן זמני, אחרי ה-1:4 המוחץ אתמול של מנצ'סטר סיטי) הודיעה כי השיקה ארגון אוהדים חדש בשם "ג'ואיש גונרס", כחלק מתוכניתה לטפל באירועי אנטישמיות במגרשים.
המועדון אף בישר כי הוא אסר על 31 אוהדים להיכנס לאצטדיון האמירויות בשלוש השנים הקרובות בשל "התנהגות פוגענית ומפלה". 31 התקריות הללו כללו, בין השאר, חמישה אירועי אנטישמיות, שלושה מהם התרחשו באצטדיון ושניים ברשתות החברתיות.
2 צפייה בגלריה
אוהדי ארסנל
אוהדי ארסנל
אוהדי ארסנל
(צילום: Julian Finney / gettyimages)
מדובר בצעד מרשים מאוד של ארסנל, שיריבתה הגדולה והמרה טוטנהאם מכונה שנים כ"קבוצת היהודים". עוד בינואר האחרון פתחה ארסנל בחקירה על תקריות אנטישמיות שהתרחשו בפאב מקומי במהלך המשחק מול טוטנהאם.
ומי אלה "ג'ואיש גונרס"? הארגון החדש ינסה למגר תקריות אנטישמיות עתידיות וליצור סביבה "מכילה" יותר עבור אוהדים יהודים. על פי ה"ג'ואיש כרוניקל אוף לונדון", גם ארגוני הביטחון והממשלה באנגליה מעורבים בפרויקט החדש.
2 צפייה בגלריה
אוהדי ארסנל
אוהדי ארסנל
התוכנית: לטפל באירועי אנטישמיות במגרשים
(צילום: Julian Finney / gettyimages)
"אנחנו שמחים מאוד לקבל את פני מועדון האוהדים החדש למשפחת ארסנל", אמר דובר המועדון, מארק ברינדל. "כבר עבדנו יחד על מספר יוזמות ואנחנו מצפים לכאלו חדשות בעתיד". אגב, הקבוצה גם תאפשר לאוהדים שומרי מצוות להעביר את הכרטיסים למשחקים בשבתות לבני משפחה או חברים.
צ'לסי, כאמור, היא אחת החלוצות בעניין זה. בשנים האחרונות חברה לארגונים בינלאומיים רבים, בהם הקונגרס היהודי העולמי, למאבק בגזענות, באנטישמיות ובאפליה בספורט. במסגרת הפרויקט המשותף עם הקונגרס היהודי מובילים הצדדים יוזמות חדשניות שמטרתן לעודד אוהדים, גורמים ממשלתיים ואת הציבור הרחב לפעול כנגד תופעות השנאה בספורט באופן רציני ומעמיק, בין היתר באמצעות פסגה עולמית בנושא, בהשתתפות נציגי ממשל ממדינות מובילות בעולם.
הקמפיין המתמשך זוכה לחשיפה בינלאומית חסרת תקדים. הקבוצה נחשבת למובילת דעת קהל, וסוחפת אחריה גורמי ממשל וארגונים מובילים ברחבי העולם - וכן קבוצות כדורגל וענפי ספורט נוספים. "הקמפיין נגד אנטישמיות צריך להיות קמפיין נגד כל סוג של שנאה ובורות", אמר בעבר המאמן הישראלי אברם גרנט. "מאות מיליוני אוהדי כדורגל בכל העולם עוקבים אחר צ'לסי והקמפיין הוא דרך טובה ואפקטיבית להעביר את המסר".