עם חמישה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו בשבעת המשחקים האחרונים, מונאקו היא הקבוצה שהשיגה הכי הרבה נקודות בליגה הצרפתית מאז החזרה מפגרת המונדיאל. כעת היא כבר במקום הרביעי, רחוקה שתי נקודות בלבד ממארסיי השנייה. זה קרה הרבה בזכות שני הכוכבים ההתקפיים שלה שנמצאים בכושר אדיר, וויסאם בן יידר וברל אמבולו - שכל אחד מהם כבש כבר 12 שערים העונה בליגה - אך גם הודות לשחקן שכלל לא שותף במשחקי הקבוצה בחלק הראשון של העונה, נער צרפתי ממוצא מרוקאי בשם אליאס בן סגיר.
עוד כתבות במדור "יורוטריפ":
בגיל 17 ו-315 ימים, רשם בן סגיר הופעת בכורה במסגרת הליגה במשחק הראשון אחרי הפגרה, בו מונאקו התארחה אצל אוקזר. הוא נכנס עם פתיחת המחצית השנייה במקום וויסאם בן יידר, וסיים את המשחק עם צמד, כולל שער ניצחון נפלא שקבע 2:3 בדקה ה-85, כשבעט מזווית קשה מחוץ לרחבה כדור קשתי לפינה הרחוקה. בן סגיר - שמסתמן כמי שיכול לשחק גם כקשר התקפי וגם כחלוץ - נבחר כמובן לאיש המשחק, ובסיום חגג כאחרון האוהדים.
4 צפייה בגלריה
אליאס בן סגיר שחקן מונאקו
אליאס בן סגיר שחקן מונאקו
בן ה-17 הראשון שכובש צמד עבור מונאקו מאז הנרי. בן סגיר מול אוקזר
(צילום: AFP)
באתר 'Get France Football News' העניקו לבן סגיר את הציון 8 על ההופעה, הגבוה ביותר בין כל השחקנים, וכתבו: "אוקזר העניקה יותר מדי מקום לתוצר האקדמיה של מונאקו, והוא הפיק ממנו את המיטב. הוא הדליק עם המשחק עם רגעים של תחבולה, אסתטיים כפי שהם יעילים. בדיוק כמו פריצתו לתודעה של קיליאן אמבאפה, עלייתו של בן סגיר הייתה עוצמתית. כעת הוא צריך לשמור על הרמה הזאת".
כפי שניתן להבין, הופעת הבכורה החלומית יצרה מיד השוואה בלתי נמנעת לאמבאפה - תוצר מחלקת הנוער האחרון של מונאקו שכיכב בקבוצת הבוגרים בגיל צעיר. קו דמיון נוסף בין השניים הוא שהם לא שחקני הכדורגל היחידים במשפחות שלהם, כשלשניהם יש אחים ששותפים איתם למקצוע. אחיו הגדול של בן סגיר, סלים בן ה-19, הוא שחקן כנף ששייך למארסיי והושאל בחלון ההעברות האחרון לואלנסיין מליגת המשנה. למרות זאת, כנראה שההשוואה המתבקשת יותר עבור בן סגיר הקטן היא בכלל לאגדת כדורגל צרפתית אחרת, שכן הוא הפך באותו משחק מול אוקזר לבן ה-17 הראשון שכובש צמד עבור מונאקו בליגה מאז תיירי הנרי, שעשה זאת ב-1995 כשהיה בן 17 ו-255 ימים. בקיצור, אין לחץ.
"אנחנו קבוצה שמעניקה הזדמנויות לצעירים", סיפר מאמן מונאקו פיליפ קלמנט. "אנחנו מעניקים הזדמנויות לשחקנים שראויים לכך. אליאס התאמן טוב מאוד בזמן הפגרה ושיחק טוב מאוד במשחקי הידידות, ואנחנו מאוד שמחים על מה שהוא מראה כשהוא במגרש. אני שמח כששחקנים שלי יכולים להשתמש בשתי הרגליים, ויש לו שתי רגליים טובות מאוד, זאת עובדה!".
4 צפייה בגלריה
אליאס בן סגיר
אליאס בן סגיר
"יש לו שתי רגליים טובות מאוד". בן סגיר
(צילום: AFP)
ואכן, בן סגיר מקבל את הקרדיט מהמאמן הבלגי. אחרי הבכורה הוא פתח בששת משחקיה הבאים של מונאקו בכל המסגרות, לעיתים אפילו על חשבון אמבולו, ומצא את הרשת עוד פעם אחת. זה קרה שוב נגד אוקזר, כשפעם נוספת המשחק הסתיים ב-2:3 למונאקו, וזה שוב היה שער יפהפה בבעיטה אדירה מחוץ לרחבה. עוד לפני זה, ב-1:1 מול מארסיי בקרב הצמרת, הציג בן סגיר מופע שובה עין של כדרורים ומהלכים אישיים.
את הניצחון על קלרמון במחזור האחרון הוא החמיץ בשל פציעה, אך למשחק הקרוב מול האלופה והמוליכה פ.ס.ז', שמובילה על מונאקו בעשר נקודות, הוא צפוי להיות כשיר. את מושא ההשוואה אמבאפה, שפצוע, הוא אמנם לא יפגוש, אבל כן את וורן זאיר-אמרי בן ה-16, מקבילו בפ.ס.ז' בתפקיד נער הפלא. כמובן שעוד מוקדם לדעת, אך זאת לא תהיה הפתעה אם בעוד כמה שנים הם יככבו יחדיו במדי נבחרת צרפת.
בגרמניה ובצרפת האלופות הן המוליכות, באנגליה האלופה רחוקה חמש נקודות מהפסגה, בספרד שמונה נקודות, ובאיטליה רחוקה מילאן כבר 18 נקודות מנאפולי. למפגש הקרוב מול טורינו, שהדיחה אותה בשמינית גמר הגביע האיטלקי, מגיעה מילאן אחרי ארבעה הפסדים רצופים בכל המסגרות - תבוסות ללאציו וססואולו ושני הפסדים בדרבי לאינטר - ובסך הכל היא לא ניצחה באף אחד משבעת משחקיה האחרונים בכל המסגרות, כשבמהלכם ספגה לא פחות מ-17 שערים.
לקריסה של מילאן יש הרבה סיבות, אך הבולטות ביותר הן ההפקרות ההגנתית וחסרונו של השוער מייק מניאן הפצוע. בעונה שעברה הייתה לה את ההגנה הטובה בליגה יחד עם אינטר, והיא ספגה 31 שערים בסך הכל, רק אחד יותר מהכמות שהיא ספגה העונה בליגה אחרי 21 מחזורים בלבד (רק שבע קבוצות ספגו יותר). מעמדו של המאמן סטפנו פיולי עדיין יציב הודות לאליפות, אך הפסד ביתי נוסף לטורינו מהמקום השביעי, אחד מתחת למקום בו נמצאת מילאן, עשוי לשנות זאת.
4 צפייה בגלריה
פיולי
פיולי
בצרות. פיולי
(צילום: AFP)
קבוצת הפרמייר-ליג שהשיגה הכי הרבה נקודות ב-2023 (11 מ-15 אפשריות) היא נוטינגהאם פורסט, שהחתימה לא פחות מ-30 שחקנים העונה. באופן אירוני למדי, השחקן הטוב ביותר שלה במהלך הרצף החיובי הוא שחקן הבית היחיד בסגל, ברנאן ג'ונסון, שאחראי ישירות (שער או בישול) ל-10 מתוך 11 הנקודות.
חמשת שערי הליגה של החלוץ הוולשי בן ה-21 מציבים אותו ברשימה מצומצמת ומכובדת של שלושה שחקני פרמייר-ליג מתחת לגיל 22 שכבשו חמישה או יותר שערי ליגה העונה, כשהשניים האחרים הם גבריאל מרטינלי ובוקאיו סאקה מארסנל המוליכה (שבעה שערים לכל אחד). לג'ונסון יש פוטנציאל ענק והוא יכול להיות הדבר הגדול הבא של נבחרת וויילס. רק צריך להרחיק ממנו מחבטי גולף.
4 צפייה בגלריה
ברנאן ג'ונסון
ברנאן ג'ונסון
נוטינגהאם מציגה: אירוניה. ג'ונסון
(צילום: גטי אימג'ס )
הפתעת העונה מהמקום השני מתארחת אצל השוורים מהמקום הרביעי, שיעקפו אותה עם ניצחון. שתי הקבוצות מגיעות במומנטום אדיר, אך עם כל הכבוד לכדורגל, הסיפור הגדול של המשחק הוא קפטן ובלם לייפציג ההונגרי וילי אורבן, שלא ישחק משום שהוא עדיין מתאושש מתרומת תאי גזע לאדם זר. "וילי נמצא כמתאים לתרום תאי גזע ממח עצם לאדם שסובל מסרטן הדם ויכול להציל את חייו", נכתב בתחילת השבוע בחשבון הטוויטר הרשמי של לייפציג.
אורבן בן ה-30, שלא החמיץ אף דקת משחק העונה, נמצא במאגר התורמים כבר מאז 2017. לאתר הרשמי של המועדון אמר בהתרגשות: "זו הזדמנות להציל חיים במעט מאוד מאמץ. הייתי מופתע בהתחלה כשהתבשרתי שאני מתאים לתרומת הדם, אבל לא היו לי ספקות. רציתי לקדם את זה כמה שיותר מהר. כל מי שמכיר אותי יודע שאעשה הכל כדי לחזור לקבוצה כמה שיותר מהר". החלטתו של אורבן לא רק תרמה להעלת המודעות לתהליך מציל חיים, אלא גם הציבה בכותרת את אחד הבלמים הטובים בבונדסליגה בשנים האחרונות, שלא מקבל את ההכרה המגיעה לו.