אחרי שהיה בעין הסערה בשבוע האחרון, מונס דאבור סיפק הערב (שלישי) תשובה על כר הדשא. החלוץ וקבוצתו מהאמירויות שבאב אל-אהלי רשמו ניצחון 0:3 על אל-ויחדאת הירדנית במוקדמות ליגת האלופות של אסיה, כשדאבור כבש את השער השלישי במשחק.
כל שלושת השערים נכבשו במחצית השנייה. אזיזיון גנאייב האוזבקי כבש ראשון (57), רנאן הברזילאי הכפיל (65) ודאבור קינח (86) - כשארבע דקות לאחר מכן הוחלף. בעקבות הניצחון, אל-אהלי עלתה לסיבוב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות האסייאתית. היריבה הבאה - ביום שלישי הבא בריאד: אל-נאסר של כריסטיאנו רונאלדו. וואו.
2 צפייה בגלריה
דאבור
דאבור
כבש את השער השלישי במשחק. דאבור
(צילום: AFP)
בכל זאת, המשחק עורר בשבוע האחרון לא מעט אמוציות. דאבור הרי ייצג בשנים האחרונות את נבחרת ישראל, משחק בקבוצה בכירה בעולם הערבי ועוד פגש יריבה מירדן. זה לא הסתדר להרבה אנשים. בעיקר לירדנים.
כבר לפני שבוע דווח כי באל-ויחדאת מעמאן, המזוהה עם העם הפלסטיני, שוקלים להחרים את המשחק. הסיבה, כאמור, ידועה לכולם ונאמרת בפה מלא: דאבור שחקן ישראלי, וצריך להחרים אותו.
הקבוצה הירדנית נוסדה תחת חסות אונר"א ב-1956 במחנה פליטים פלסטיני, ובעלת הזדהות ידועה עם הסוגיה הפלסטינית. בעקבות ההגרלה נשמעו קריאות רבות שפנו להנהלת המועדון הירדני לסרב לקיים את המשחק. למרות אותן קריאות, ביום חמישי פרסם המועדון הודעה לעיתונות בה הוא אישר כי הקבוצה תשחק כפי שנקבע בהגרלה והסביר כי "המשחק נכפה על המועדון ולא מתקיים מתוך רצון חופשי".
נשיא המועדון ניסה להסביר את ההחלטה ל-BBC בערבית כשאמר: "ההחלטה לשחק אין פירושה נורמליזציה מכיוון שמדובר במועדון ערבי, שאלנו אנשי מקצוע רבים שמודעים למשמעות האמיתית של התנגדות פלסטינית, והם היו נגד ההחלטה לסרב לקיים את המשחק".
2 צפייה בגלריה
המועדון הירדני כמרקחה
המועדון הירדני כמרקחה
המועדון הירדני כמרקחה
(צילום: gettyimages)
בניסיון להרגיע את הרוחות, החליט ח"כ אחמד טיבי להתערב בנושא. בסרטון שהעלה ברשתות החברתיות פנה למועדון ולאוהדים אמר כי "השחקן מונס דאבור הוא חלק מהמציאות אותה חיים ערביי 48'. הוא הגיע למסגד אל-אקצא עשרות פעמים ועזב את נבחרת ישראל לאחר שכתב פסוק מהקוראן וקיבל על כך תגובות קשות".