3 צפייה בגלריה
טרמינל 3 נתב"ג
טרמינל 3 נתב"ג
במרחק הליכה: טרמינל 3, נתב"ג
(צילום: shutterstock)
לידיעת הטסים: לא פחות משש שנים אחרי שמועצת רשות שדות התעופה אישרה את הקמתו, ייבנה בשנים הקרובות סוף-סוף בית המלון החדש בנתב"ג. על הקמתו של המלון אמונה רשת מלונות "בראון", בשותפות עם קבוצת אמן, שזכתה במכרז שקיימה הרשות. המלון, שייבנה במרחק הליכה מטרמינל 3, יאפשר שירות לנוסעים, לאנשי עסקים ולצוותי האוויר של חברות התעופה, ולדברי גורמים בחברה צפוי להעניק אלטרנטיבה ראויה למלונות המרוחקים בתל אביב.
בשלב זה לא נמסר צפי למועד פתיחת המלון. על פי הערכות, הבנייה צפויה להימשך כ-3 שנים וחצי והיא תיעשה בשיטת DBOT - שבמסגרתה היזמים שזכו במכרז יתכננו את המלון, יבנו אותו ויפעילו אותו, לרבות שירותי צ'ק אין והעברת הנוסעים מהמלון לטרמינל, במשך 25 השנים הקרובות. לדברי גורמים ברשת "בראון", המלון ייבנה על שטח של 7.5 דונם הצמוד למבנה המערבי בטרמינל וקרוב לתחנת הרכבת, והוא צפוי לכלול כ-200 חדרי מלון מעוצבים, מרכז כנסים, חדר כושר ומתקני ספא, וכן מסעדה ובר קוקטיילים.
3 צפייה בגלריה
נתב"ג
נתב"ג
נתב"ג
(צילום: שירי הדר)
לדברי יורם שפירא, סמנכ"ל למסחר ופיתוח עסקי: "בתי מלון בשדות תעופה רבים בעולם הינם שירות מקובל לנוסעים, אנשי עסקים, צוותי חברות תעופה וקבוצות תיירות. שירות זה הינו חלק ממערך השירותים הנוספים של נמלי תעופה בינלאומיים. בניית בית מלון בנתב"ג תצעיד את נמל התעופה בן גוריון לשורה אחת עם שדות תעופה מובילים בעולם, שבהם קיים בית מלון לשירות הנוסעים.
"מיקום המלון מהווה 'צומת' בין ערים מרכזיות במרכז, בקרבה לתל אביב. המלון במרחק הליכה מהטרמינל יאפשר צ'ק אין מהיר, 'מהמטוס למלון', כולל העברת כבודה ישירות למלון. מנתב"ג קיימת תחבורה ציבורית נוחה הכוללת רכבות, מוניות ומוניות שירות ומאפשרת יעילות ונוחות לשוהים במלון בהגעה לכל נקודה בארץ תוך השכרת חדרים לפרקי זמן קצרים".
קבוצת אמן, בניהולו של בן פסטרנק, הינה קבוצת מחשוב מהמובילות בישראל, המבצעת בשנים האחרונות השקעות משמעותיות בעולמות המחשוב והטכנולוגיה, כמו גם יזמויות בעולמות התיירות והפנאי. ''הקבוצה משקיעה בנדל"ן מניב בכל רחבי העולם, ואך טבעי הוא כי נרצה להעמיק את אחיזתנו בשוק המקומי", אמר פסטרנק. "חיפשנו מותג מלונאי איכותי אך צעיר וקריאטיבי, על מנת ליצור מלון עסקים ייחודי, וכך התחברנו לקבוצת מלונות בראון".
3 צפייה בגלריה
אתר רשת מלונות בראון
אתר רשת מלונות בראון
חלק ממלונות בראון, בשנים הקרובות יתווסף גם בראון נתב"ג
(מתוך אתר הרשת)
ממלונות בראון נמסר כי "הזכייה במכרז היא הבעת אמון בחוסנה של החברה. בראון מפעילה את הספא בטרקלין 'המלך דוד' של אל-על, ואנחנו נרגשים להעמיק את החיבור לעולם התעופה. כמו שאר מלונות הקולקציה, נתכנן מלון full-service עם אופי ברור ומלא אווירה, שיהווה עבור הטסים אלטרנטיבה אטרקטיבית למלונות ת"א".
בימים עמוסים עוברים בנתב"ג מעל 100 אלף נוסעים ביותר מ-700 תנועות מטוסים יומיות. בימי שיא עוברים יותר מ-115 אלף נוסעים ביממה. בקיץ 2019 נשברו כל שיאי תנועת הנוסעים בטיסות בינלאומיות בנתב"ג: מעל 5.5 מיליון נוסעים עברו בחודשים יולי ואוגוסט בלבד, ומעל 10 מיליון נוסעים עברו בשדה במהלך ארבעת החודשים שעברו מחגי תשרי. הצפי הוא כי שנת 2019 תסתיים עם מעבר של כ-24 מיליון נוסעים - גידול שלא מוכר באף מקום בעולם. זאת ועוד, ב-2020 אף יעבור השדה לקטגוריה של נמלי תעופה שבהם התנועה היא של מעל 25 מיליון נוסעים.