9 צפייה בגלריה
הכתבות הנצפות 2019
הכתבות הנצפות 2019
הכתבות הכי נצפות בשנת 2019
(צילומים: רויטרס, Instagram / lexielimitless ושירי הדר)
רגע לפני ש-2019 תפנה את מקומה לטובת 2020 חזרנו אל נתוני הרייטינג של ערוץ החופש ובדקנו מה היו הכתבות הכי מוקלקות במהלך השנה. מיומני מסע מרהיבים, דרך חידושים בתעופה, רומנטיקה באוויר ועוולות צרכניות – נראה שהרשימה השנה מגוונת מתמיד. קדימה, בואו נצא לדרך.
ביניים
בחודש יוני דיווחנו על כך שיצרנית בריכות בריטית בשם Compass Pools חשפה עיצוב של בריכה שאמורה לקום על גג מלון בן 55 קומות בלונדון. מדובר בבריכת אינסוף שהרצפה והקירות שלה יהיו שקופים. נשמע נפלא? אולי, הבעיה שכל מי שמביט בהדמיה של הבריכה שואל מיד - איך נכנסים ויוצאים מהבריכה?
מעצבי הבריכה הסבירו כי לא רצו לקלקל את המראה עם סולם ולכן הם תכננו גרם מדרגות ספרילי מסתובב שבסיסו יהיה בדלת של צוללת שתהיה בתוך הבריכה. כשמתרחץ ירצה להיכנס או לצאת מהמים גרם המדרגות יעלה מקרקעית הבריכה. נשמע מוזר? גם אנחנו חשבנו ככה, וכך גם צייצנים רבים שלעגו לפרויקט היומרני. את המיטב מאותן בדיחות אתם מזומנים לקרוא בכתבה.
9 צפייה בגלריה
בריכת אינסוף לונדון
בריכת אינסוף לונדון
הכוונה טובה בסך הכל
(Compass Pools )
ביניים
בחודש אפריל מטוס בשם סטרטולאונץ' (Stratolaunch) שאמור לשמש מתקן שיגור מעופף ללוויינים וחלליות אל מסלול כדור הארץ ביצע את טיסת הבכורה שלו מעל שטח מדברי צפונית ללוס אנג'לס.
9 צפייה בגלריה
טיסת בכורה מטוס סטרטולאונץ' Stratolaunch
טיסת בכורה מטוס סטרטולאונץ' Stratolaunch
המטוס הגדול בעולם
(צילום: רויטרס)
9 צפייה בגלריה
טיסת בכורה מטוס סטרטולאונץ' Stratolaunch
טיסת בכורה מטוס סטרטולאונץ' Stratolaunch
ומזווית נוספת
(צילום: רויטרס)
ממבט מבחוץ נראה המטוס כחיבור של שני מטוסים בקצוות הכנפיים שלהם, אולם מדובר במטוס אחד אדיר מימדים. מוטת הכנפיים של המטוס היא 117 מטרים (כמו מגרש כדורגל) והוא כמובן רחב יותר מכל מטוס שנוצר אי פעם. אורך המטוס, מהחרטום עד הזנב, הוא מעל 72.5 מטרים. המטוס כולל שני תאי טייס בחלקו הקדמי, אולם רק אחד מהם משמש להטסתו. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לבקר שוב בכתבה.
ביניים
בחודש אוגוסט יצאה עורכת הערוץ שירי הדר לקורפו וחזרה מוקסמת ועם שלל המלצות לביקור באי היווני. על הפרק: חופים עם מים צלולים, מלונות מפנקים, טבע עם עצי זית בני מאות שנים ומחירים שמזכירים מדינה מתפתחת. אז קחו כמה רגעים כדי לחזור אל הכתבה הזאת ואולי יתעורר בכם חשק לתכנן את חופשת הקיץ הבאה שלכם.
ביניים
בחודש מרץ סקיי פיקסל (SkyPixel), פלטפורמה לשיתוף תמונות וסרטונים אוויריים, הכריזה על הזוכים בתחרות צילומי הרחפן שערכה, ולנו לא נותרה אז ברירה אלא להציג בפניכם את התמונות המרהיבות. לכתבה המלאה - הקליקו.
9 צפייה בגלריה
הזוכה ב תחרות צילומי רחפן של סקיי פיקסל
הזוכה ב תחרות צילומי רחפן של סקיי פיקסל
הצילום הזוכה בתחרות, המנזר המפורסם באי מון-סן-מישל, סמוך לחופי נורמנדי וברטאן בצרפת
(צילום: Deryk Baumgärtner)
ביניים
בחודש יוני שרי יהל עלתה לטיסת אל על מניו יורק לתל אביב ולא הבינה למה מושיבים אותה במחלקת התיירים על אף שרכשה כרטיס למחלקת עסקים. היא לא ידעה שבן זוגה חיים ממתין לה בביזנס כי ארגן לה בחשאי הצעת נישואים אווירית.
עשר דקות לאחר ההמראה, כשאפשר היה להשתחרר מהכיסא, אחת הדיילות הגיעה לשרי ובישרה לה שהתפנה מקום במחלקת העסקים. שרי כמובן שמחה לעבור, וברגע שנכנסה למחלקת העסקים היא הופתעה לחלוטין לראות את חיים עם טבעת ביד, ומציע לה נישואים. את שאר הפרטים אתם מוזמנים לקרוא בכתבה.
ביניים
נוסעת שחזרה מחופשת הפסח יחד עם בנה התינוק הופתעה לגלות כי מפתחות רכבה, שהופקד בידי שירות החניית רכבים "פליי פארק ישראל", אבדו וכי עליה לחזור הביתה במונית. לאחר שפרסמה פוסט בפייסבוק, התברר שלא מדובר במקרה בודד. בעקבות הכתבה, וגל התלונות שהגיע בעקבותיה, מנהל נמל התעופה הוציא צו שהפסיק באופן זמני את פעילות החברה.
9 צפייה בגלריה
אתר חברת פליי פארק fly park
אתר חברת פליי פארק fly park
אתר חברת פליי פארק
(מתוך flypark.co.il)
ביניים
ניל סמית', כתב רשת BBC, שהגיע לארץ לסקר את האירוויזיון בחודש מאי "נעקץ" על ידי נהג מונית ונדרש לשלם סכום של 80 שקלים עבור דקת נסיעה. "זה אולי מקרה שנראה שולי, אבל נראה לי שנהג מונית בעל רישיון לא צריך לצאת פטור בלא כלום על עושק של תיירים", התרעם סמית'.
העיתונאי התלונן בפני עיריית תל אביב והזהיר שאם לא יקבל תשובה מספקת לא תהיה לו ברירה אלא להזהיר את קוראיו שלא לנסוע לישראל. יו"ר איגוד נהגי המוניות, יהודה בר אור, אמר בתגובה כי פרטי הנהג ידועים והוא יוזמן לבירור. לסיפור המלא – הקליקו.
ביניים
מי שביקר בטרמינל 3 בנתב"ג ב-14 ביולי הריח ודאי ניחוח מסריח ולא מוכר. הסיבה: נתין זר מהודו שהגיע לישראל כשבתיקו הפרי דוריאן, הידוע בריחו החזק, החליט להשאיר את התיק באולם קבלת המזוודות בטרמינל 3 בנתב"ג מחשש שיסתבך.
הפרי שהביא עמו הנוסע שקל 8.5 ק"ג, ומקורו בדרום מזרח אסיה, שם הוא מכונה "מלך הפירות". מרוב שריחו החזק של הפרי כה לא נעים, ישנם מקומות רבים בעולם, בעיקר בתאילנד, שבהם קיים איסור מפורש על הכנסת הפרי למקומות רבים כמו בתי מלון, באמצעות שלטים בכניסה למקומות. מכאן נולד גם כינוי הנוסף "הפרי האסור". לסיפור המלא – הקליקו.
9 צפייה בגלריה
הפרי דוריאן בתיק שהושאר בטרמינל
הפרי דוריאן בתיק שהושאר בטרמינל
הפרי דוריאן בתיק שהושאר בטרמינל
(צילום: משרד החקלאות)
ביניים
תייר אמריקני שביקר באי היווני מיקונוס פרסם בחודש מאי באתר טריפאדווייזר ביקורת על מסעדה בשם DK Oyster ובה הציג קבלה שהראתה כי גבו ממנו 836 אירו (כ-3,375 שקלים) עבור ארוחה שכללה 6 מנות קלאמרי (591 אירו), 3 סלטי קיסר עוף (59.40 אירו), 6 בירות (150 אירו), שני בקבוקי מים (17.80 אירו) ומיץ עגבניות (18 אירו).
"המקום הזה לא שווה את המחירים שבו", כתב התייר מברוקלין. "הצוות לא ישר וסירב להביא לנו תפריטים או לציין מחירים. הימנעו בכל מחיר מלהגיע לשם". לסיפור המלא – הקליקו.
9 צפייה בגלריה
מסעדת DK Oyster
מסעדת DK Oyster
אזור התמונות של מסעדת DK Oyster בטריפאדוויזר הפך לתצוגה של חשבוניות מנופחות
(צילום מתוך אתר TripAdvisor)
ביניים
הסיפור שהכי עניין אתכם השנה בערוץ החופש הכי סיפורה של לקסי אלפורד, צעירה בת 21 מקליפורניה, שהפכה לאדם הצעיר ביותר בעולם שביקר בכל 196 המדינות. אלפורד נולדה בנבדה סיטי למשפחה של סוכני נסיעות וכבר כילדה ביקרה במקומות אקזוטיים כגון קמבודיה, דובאי ומצרים.
9 צפייה בגלריה
לקסי אלפורד
לקסי אלפורד
לקסי בחוף בפיליפינים
(Instagram / lexielimitless)
כבר בגיל 12 החלה לחסוך כסף כדי לממן מסע מסביב לעולם וביקור בכל המדינות על הגלובוס. כשהייתה בת 18 עשתה סיכום ביניים וגילתה שכבר ביקרה ב-72 מדינות. באוקטובר 2016 הבינה שהיא יכולה לבקר בשאר 124 המדינות ולשבור את שיא גינס לאדם הצעיר ביותר שעושה זאת. לסיפור המלא - הקליקו.