מפנטזים לעזוב הכל, להשאיר את הדאגות מאחור ולטוס לאי בודד ומרוחק? כנראה שתיאלצו להמשיך לפנטז כי דבר שכזה לא יקרה ככל הנראה בזמן הקרוב. אבל, אנחנו כאן כדי להציע פתרונות ולכל דבר (כמעט) יש תחליף - אז קבלו את הגרסה לאי בודד משלכם השנה - אזורי קמפינג מבודדים.
לפניכם מספר אתרים כאלה שיעזרו לכם לעזוב הכל ולהשאיר מאחור את הדאגות ואפילו לא תמורת פרידה מסכומי כסף גדולים.

"הכי קרוב לסיני או להודו בישראל" - הכירו את אשרם במדבר

במרחק כשעת נסיעה מאילת, בין צומת ציחור לקיבוץ נאות סמדר על כביש 40 שוכן נווה המדבר, הלוא הוא "אשרם במדבר". מדובר במרכז רוחני בו מתקיימים פסטיבלים, סופי שבוע של סדנאות ופעילויות מדיטציה בכל ימי השנה לצד אתר קמפינג ובית הארחה.
אילו סוגים של קמפינג ניתן לעשות כאן?
"מכל הסוגים – קרוואנים, אוהלים, חדרי אירוח בכל מיני רמות וצורות, כשמסביב הכל מוקף שמורות טבע", כך לפי יובל הולצר, מנהל התיירות של "אשרם במדבר" שהתראיין היום (ה') לאולפן ynet.
מה אתם עושים שם?
"אנחנו מציעים לאנשים לבוא ולהתנסות בחיי אשרם, לחוות מדיטציות ורוח. יש פה סדנאות כל סוף שבוע. במהלך השנה יש פסטיבלים ואירועים שכרגע לא אפשריים עקב המצב. אבל אנחנו כן מציעים לאנשים לבוא למדבר, לקבל קצת שקט, להתנתק מהמציאות המטורפת שיש בחוץ ולהתעורר מקולות של טווסים או משקט של מדבר, ללא רעש של מכוניות".
האירוח שאתם מציעים במקום פונה לכולם?
"כל מי שמגיע לפה יכול להשתתף באירוח שיש לנו, כולל ארוחות צמחוניות וטבעוניות בחדר האוכל הביתי שיש לנו".
הכל לפי הכללים והגבלות הממשלה?
"כמובן. אנחנו דואגים לאנשים שמתארחים אצלנו עם פינות היגיינה מפוזרות בחדרים, בשירותים ובאזורים הציבוריים. אנחנו נמצאים באוויר הפתוח, במדבר, אני לא חושב שיש מקום יותר בטוח מהמקום בו אנו נמצאים".
יש ביקוש גבוה יותר בגלל שאין חו"ל?
"זה מדהים. אנשים באים לפה ואפשר לראות איך הם מרגישים שהם במציאות אחרת וזה מרגש לראות את זה.
"אנחנו מקבלים המון פידבקים חיוביים מאנשים שבאים להתארח פה ומרגישים חלק מקהילה שחיה במקום הזה. בעצם אנחנו מציעים סוג של אירוח קצת שונה, אפשר להשוות את זה לסיני או להודו בתוך המציאות הישראלית, באמת מקום מיוחד", מסכם הולצר.

קמפינג בנחל חווארים

נחל נוח להליכה - עבורכם ועבור הילדים וגם מקום שאפשר לישון בו במאהל (עם שקעים להטענה!) ואפשר גם עם האוהל שלכם מהבית. מדובר באזור שבלילה נעשה קריר ונעים - יתרון גדול בחודשים אלו.
הנחל, שמתחיל מבור חווארים, נמצא על כביש 40 קרוב מאוד למדרשת שדה בוקר, קילומטר וחצי דרומית ממנה. מדובר בנחל אכזב והוא מתחבר בסופו לנחל צין.
מה יש כאן?
פינות אוכל עם ספסלים וכיסאות, הצללה ותאורה בלילה. ישנם גם שקעי חשמל ונקודות USB להטענה.
בנוסף, ניתן לשכור מקום לפריסת האוהל שלכם או שינה במאהלים או בחדרים פרטיים. בחווה יש מטבח הכולל את הכל: סירים, כלי בישול, קרשי חיתוך, סכו"ם. כך שלא צריך להביא כלום אלא אם אתם מאוד מחוברים לכלים שלכם.
מלבד נוף של קניון מדברי עם סלעים גדולים, הנחל מספק גם חוויה לטיולים לייליים, בעיקר כשהירח מלא וזה אולי גם סימן ההיכר שלו. מאחר שלא מדובר במסלול מורכב או קשה מדי הוא פונה לכל סוגי המטיילים. עם זאת, בלילה המסלול מעט יותר מאתגר וכדאי להצטייד בפנסים.
איפה?
על כביש 40 אחרי כשני קילומטרים מהפנייה למדרשת בן-גוריון, ישנו שלט חום מצד שמאל של הכביש: "נחל חווארים". מדובר בנסיעה של  כשעה וחצי מתל אביב. כותבים בווייז "נחל חווארים".
מחיר
ללא תשלום.

חניון הלילה בהרי אילת - הר יהורם

מה יש כאן?
לפני כשנה השיקו משרד התיירות ורשות הטבע והגנים חניון לילה בהרי אילת. החניון מציע לראשונה למטיילים באזור ברז עם מי שתייה, שירותים ולינה ללא תשלום. מדובר בחניון הר יהורם, שעבר שדרוג משמעותי והפך להיות חלק ממסלול טיול חדש בדרום הארץ – "שביל הרי אילת".
9 צפייה בגלריה
חניון הר יהורם החדש במבט מהרחפן
חניון הר יהורם החדש במבט מהרחפן
חניון הר יהורם החדש במבט מהרחפן
(צילום: חן טופיקיאן, רשות הטבע והגנים)
אורכו של "שביל הרי אילת", שמתכנניו אוהבים לקרוא לו EDT – קיצור של שמו באנגלית, Eilat Desert Trail – הוא 90 ק"מ. לראשונה מדובר במסלול שמיועד לכמה ימי הליכה במדבר הישראלי, בשילוב לינה בחניוני לילה משודרגים עם ברזי מים ושירותים ושילוט מפורט מהרגיל לאורך הדרך.
איפה?
שמורת הרי אילת ו"שביל ישראל", ממוקם בסמוך למעבר נטפים, כ-2.5 ק"מ צפונית לאילת.
מחיר
ללא תשלום.

גן לאומי תל ערד

מה יש כאן?
מדובר באתר ארכיאולוגי מהחשובים בישראל. באתר נחשפו שרידי עיר כנענית מבוצרת ומצודות מתקופת מלכי יהודה. במצודות התגלו שרידי מקדש יהודאי ייחודי ומפעל מים יוצא דופן מתקופת מלכי יהודה. כל אלו מעידים על חשיבותה של ערד הקדומה.
החניון מציע לינת קמפינג במתחם "החאן הכנעני", תאורה מלאה, נקודות חשמל, מקלחות, מקררים, קולרים, עמדות טעינת טלפונים ניידים, ספסלים ושולחנות עמדות מנגלים, מטבח שדה ומרכז שירות למבקר. לינה באוהל מהבית או להשכרה עם מזרנים בחניון.
9 צפייה בגלריה
חניון לילה תל ערד
חניון לילה תל ערד
חניון לילה תל ערד
(צילום: אבי בהרי)
איפה?
בדרך לים המלח, שוכן הגן הלאומי תל ערד.
מחיר:
55 שקלים למבוגר ו-40 שקלים לילד.

חניון הלילה חאן בארות

מה יש כאן?
תפאורה מדברית בלתי נשכחת ב"שמורת אור כוכבים" הראשונה מסוגה בישראל, השוכנת בלב מכתש רמון. באותו מכתש, שבלילה מתעטף בשמים זרועי כוכבים, שוכן מי שנחשב ל"מלך" של חניוני הלילה באזור: חאן בארות.
9 צפייה בגלריה
(צילום: רשות הטבע והגנים)
9 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
בחניון תוכלו למצוא תאורה מלאה, מקלחות מים חמים, ברזיות מים לשתייה, נקודות חשמל, ספסלים ושולחנות פיקניק קבועים וניידים, נקודות לטעינת טלפונים ניידים, פינות לקומזיץ, עמדות להדלקת מנגלים. כמו כן, יש במקום מטבח שדה ומרכז שירות למבקר. אפשר לישון באוהל מהבית או לשכור מזרנים בחניון.
איפה?
מכתש רמון.
מחיר
מחיר ללינה באוהל פרטי: 55 שקלים למבוגר, 40 שקלים לילד.

חאן תמרים בצוקים

מה יש כאן?
שמחון ואורית קלומרק בנו את חאן תמרים באהבה רבה תוך הקפדה על הפרטים הקטנים והמפנקים ושילובם בטבע. האירוח כולל מבנה לינה גדול, מרווח וממוזג שניתן לחצוץ עם וילונות. בחאן פרושות מחצלות, מזרנים נוחים, ותאורה נעימה.
9 צפייה בגלריה
חאן תמרים בצוקים
חאן תמרים בצוקים
חאן תמרים בצוקים
(צילום: אלכס ליבק)
במתחם עשרה תאי שירותים ומקלחות, שני מטבחים מאובזרים במקררים, כירות גז, כיורים משטחי עבודה, פינות מנגלים, מדורות ופויקה. מקומות מוצלים עם שולחנות וספסלים מעץ, פינות ישיבה, בריכת שכשוך ועוד.
איפה?
הערבה התיכונה.
מחיר
לילה בבקתה עד 6 אורחים - 720 שקלים, בקתה עד 10 אורחים - 1,200 שקלים.

גן לאומי ממשית

מה יש כאן?
אתר מורשת עולמית, משמר את שרידיה של עיר נבטית מהתקופות הרומית והביזנטית ומציג את האדריכלות הנבטית במלוא תפארתה, על רקע נוף המדבר של הרי צפון הנגב. העיר הנבטית ממשית טומנת בחובה שרידים הן מימי הרומאים והן מימי הנבטים – אותם נוודים שהכירו כל שביל במדבר ונעו בו בשיירות סחר. בשטח קטן זה, ניתן לגלות שפע של אוצרות: מבתי אמידים מפוארים ורחובות ששומרו היטב ועד מגדל מרשים ואורוות סוסים קדומות.
9 צפייה בגלריה
מאהל בחאן ממשית
מאהל בחאן ממשית
מאהל בחאן ממשית
(צילום: אבי בהרי, רשות הטבע והגנים)
החניון כולל תאורה מלאה, מקלחות ושירותים עם נגישות לנכים, ברזיות, סככות, ספסלים ושולחנות, מוקדי מדורה עם עצים למדורה, עמדות בישול ועמדות טעינת טלפונים ניידים, עמדות לאיסוף גחלים והדלקת מנגלים. כמו כן ישנו מטבח שדה ומרכז שירות למבקר. לינה באוהל מהבית או להשכרה עם מזרנים בחניון.
איפה?
כחמישה קילומטרים דרומית-מזרחית לדימונה.
מחיר
לינה באוהלים פרטיים: 55 שקלים למבוגר, 40 שקלים לילד.

אם בא לכם נוף מעט יותר ירוק ופחות צחיח - הנה כמה חניונים ומקומות מתאימים לקמפינג בצפון הארץ:

גן לאומי חוף אכזיב

מה יש כאן?
האתר מציע רחצה בלגונות ובריכות ים רדודות לצד שרידיו של כפר דייגים עתיק הבנוי מאבן מקומית. ניתן לבחור אם לישון בחושה מאובזרת (מקרר, מאוורר, ארבע מיטות וחשמל), באוהל (מהבית או להשכרה), או להגיע עם קרוואן ולחנות בחניון הקרוואנים.
יש בחניון את כל מה שצריך בשביל קמפינג מוצלח - מרכז שירות, מים חמים, שירותים, מקררים, תאורה, נקודות חשמל, ברזיות, שולחנות, נקודות טעינה לטלפונים ניידים, עמדות מנגלים, כיורים ועוד. כל מה שצריך כדי שתוכלו פשוט לבוא וליהנות מהים ומהטבע סביב.
9 צפייה בגלריה
(צילום: אוצרות הגליל)
איפה?
החניון שוכן בלב הגליל המערבי ממש על חוף הים ולמרגלות שמורת טבע ים ראש הנקרה.
מחיר
לינת שטח באוהל פרטי – 65 שקלים למבוגר ו-50 שקלים לילד. לינה בחושה עם מזגן – 550 שקלים.

גן לאומי חורשת טל

מה יש כאן?
גן לאומי חורשת טל הוא אחד מאתרי הטבע והנופש היפים בישראל. הגן הלאומי משתרע על פני 700 דונמים כולל מדשאות רחבות ידיים, עצי אלוני תבור עתיקים, יחמורים פרסים ואגם שחייה גדול הניזון מפלגי מים צוננים שמקורם בנחל דן. מעל לכל אלה מתנשא הר החרמון. המקום מושך אליו חובבי אתרי מים שמבקשים מקום נוח ללון בו בחיק הטבע.
איפה?
חורשת טל נמצאת בסמוך לשמורות הטבע היפות בצפון - שניר, בניאס, תל דן והחולה.
9 צפייה בגלריה
גן לאומי חורשת טל
גן לאומי חורשת טל
גן לאומי חורשת טל
(צילום: דורן נסים, רשות הטבע והגנים)
ניתן לבחור אם לישון בבונגלו מאובזר (מקרר, מאוורר, ארבע מיטות וחשמל), באוהל (מהבית או להשכרה), או להגיע עם קרוואן ולחנות בחניון הקרוואנים שכולל מרכז שירות, מים חמים, שירותים, מקררים, תאורה, נקודות חשמל, ברזיות, שולחנות, נקודות טעינה לטלפונים ניידים, עמדות מנגלים, כיורים ועוד. בחניון עצי אלון עתיקים, מרחבי דשא ואפילו נחל קטנטן שעובר לאורכו, ואם יתמזל מזלכם, אולי אפילו תוכלו לראות שם יחמורים פרסיים.
מחיר
מחיר ללינה באוהלים פרטיים: 65 שקלים למבוגר ו-50 שקלים לילד.

חאן עין זיוון

מה יש כאן?
החאן מציע לינת שטח למשפחות ומטיילים במבנים סוריים מעוצבים הכוללים שישה חדרי לינה מרווחים, וממוזגים כאשר בכל חדר עשר מיטות מרופדות במזרנים, ואפילו מצעים.
במתחם החאן מקלחות משותפות, משטחי דשא מטופחים, שולחנות ישיבה, פינת חי, עמדת מנגל ופינת פויקה. כמו כן, לנוחות המטיילים מטבח מאובזר במקררים לאחסון מזון וכיריים לבישול עצמי - וכל זאת על רקע הנוף הקסום של עמק קוניטרה.
9 צפייה בגלריה
מצפה רונן
מצפה רונן
מצפה רונן
(צילום: תיירות עין זיוון)
איפה?
חאן הדרכים נמצא בקיבוץ תיירות עין זיוון, השוכן למרגלות הר אביטל בין מטעי פירות העונה ובסמוך לבוסתן "בראשית".
מחיר
150 שקלים לאדם. ניתן להוסיף ארוחת בוקר בכפר הנופש עין זיוון בתוספת תשלום של 55 שקלים לאדם.