6 צפייה בגלריה
חן יוסף במעיין עין מגדל
חן יוסף במעיין עין מגדל
חן יוסף במעיין עין מגדל
(צילום באדיבות חן יוסף)
עונת הקיץ נכנסת להילוך גבוה, החום הכבד של הצהריים ממלא את הגוף במועקה חונקת והמון זיעה וזה הזמן המושלם לטבילה אינטימית ומרעננת בחיק הטבע. הפעם החלטנו לאתגר את חן יוסף, בלוגרית הטיולים הידועה וחובבת מושבעת של טבילה במעיינות קפואים, בבקשה לא שגרתית וביקשנו ממנה להמליץ לנו על מעיין פראי עם מים צלולים שבהם נוכל לראות את עצמנו שוחים עם הדגים, כמו בפרסומת מפנקת לשמפו באיים הקאריביים. "עין מגדל בעמק המעיינות הוא אחד המעיינות הכי צלולים בישראל", היא ענתה במהירות ואף ציינה שמדובר במעיין שהיא אוהבת במיוחד.
@hen.yoseff 📍עין מגדל- עמק המעיינות 📌איך מגיעים?! וויז: פארק המעיינות מחנים בחניית עפר גדולה, לא נכנסים למתחם הפארק אלא עוקפים אותו מימין לגדר, שם יש בטונדה עם מעבר הליכה רגלי, תפנו ימינה על הכביש ותראו שער צהוב ומבנה לבן. זה ממש שם ורק דקה הליכה. תמשיכו קצת ברגל עד שתמצאו פינה לשבת. *במקום ניתן לעשות מסלול רטוב, אפשר עם מזרונים ואבובים וגם אפשר לשלב עם מסלול יבש לצד הנחל. #נחלהקיבוצים #עמקהמעיינות #צלול ♬ Makeba - Jain

המלצות קודמות של חן:
"עין מגדל הוא בעצם תחילת הנביעה המזינה את נחל הקיבוצים האהוב בעמק המעיינות", הסבירה חן. "ניתן לטבול בו וגם לשלב מסלול מים לאורך הנחל. בגלל שביקשת את המעיין הכי צלול, אתגרתי את עצמי וצילמתי קצת מתחת למים, והתמונות יצאו מעולות, רואים את הדגים ואת כפות הרגליים. למעשה לא חייבים מצלמה עם הגנה נגד מים, אפשר לעמוד מחוץ למים ולראות את הקרקעית, המים ממש שקופים. תוסיפו לצלילות המשגעת את כל הצמחייה הפראית שמסביב לנביעה וקיבלתם את אחד המעיינות הכי יפים בישראל".
עמק המעיינות, שממוקם בצידה המזרחי של ישראל בקרבת העיר בית שאן, הוא שם כולל לאזור עשיר בנחלים ובמעניינות פופולריים לרחצה כמו נחל האסי, עין השלושה (הסחנה), עין הנציב, עין מגדל, עין אבוקה הפראי ומקומות נוספים.
חן: "עין מגדל ממוקם כשעה וחצי מהמרכז, כך שזה לא כזה רחוק. מי שרוצה לראות ולחוות את המים הצלולים שלו, אני ממליצה לא להגיע בשבתות כי המקום עמוס. ככל שיש יותר המולה ואנשים בתוך המים, הבוץ מהקרקעית עולה למעלה והמים פחות שקופים. מי שרוצה לצלם את עצמו שוחה מתחת למים כמו בגלויה, כדאי שיגיע מוקדם בבוקר. אם באים בזמן הנכון, השקיפות של המים מושלמת, אפשר למצוא את הגומייה שנפלה מהשיער ולראות את כל הדגים הקטנים והמקסימים ששוחים סביב הרגליים. לי זה הזכיר קצת את הספא דגים של תאילנד".
6 צפייה בגלריה
חן יוסף במעיין עין מגדל
חן יוסף במעיין עין מגדל
כל כך צלול שאפשר לראות את כפות הרגליים
(צילום באדיבות חן יוסף)
6 צפייה בגלריה
חן יוסף במעיין עין מגדל
חן יוסף במעיין עין מגדל
חן צוללת במעיין
(צילום באדיבות חן יוסף)
למה דווקא המים של עין מגדל עם שקיפות כזאת מופלאה? "אני חושבת שזה קשור בזה שהקרקעית לא בוצית או חולית, מדובר במעיין טבעי עם קרקעית שיש בה אבנים, למרות השקיפות המופלאה של המים, אני תמיד שוחה שם עם סנדלים. מטיילים שלא מודעים לנושא, מגיעים לשם עם כפכפים ואז כואב להם קצת ברגליים. מי שרוצה לצאת למסלול ההליכה המפורסם בתוך המים של נחל הקיבוצים, כולל מגלשות הצינור האהובות על הילדים, אני ממליצה להביא סנדלים. אפשר ללכת מעין מגדל בתוך המים של הנחל המדהים עד לבריכה המשולשת ואני ממליצה על מסלול הזה בחום, כולל מגלשות הצינור שהילדים וגם המבוגרים מאוד אוהבים. צריך לזכור שהוא דורש בחלקים מסוימים שחייה, לכן אני ממליצה למשפחות עם ילדים להביא מצופים וגלגלי הצלה ולשים את התיקים והטלפונים בתוך שקית אטומה למים".

מה הטמפרטורה של המים? "כמו ברוב המעיינות באזור, המים לא קפואים, בסביבות 25 מעלות. לא צריך הכנות מיוחדות כדי להיכנס, מדובר בפינוק מושלם. יש אנשים שמבלים במים שעות על שעות, וכדי להימנע מהתייבשות, אני מזכירה להם לשתות המון מים"
כיוון שמדובר באתר תיירות מפותח שהפך למאוד פופולרי בשנים האחרונות, ניתן להגיע לעין מגדל בדרכים שונות ומשונות, כולל שכירת אופניים. "מי שרוצה לראות בקלילות מעיינות נוספים באזור, ויש הרבה, יכול לשכור רכב גולף חשמלי בכניסה לפארק המעיינות. זה גם פתרון מושלם לאנשים עם מוגבלות שמעוניינים לצאת לטבע וגם למשפחות שסוחבות הרבה ציוד. באופן אישי אני פחות מתחברת לכל הטוקטוקים, אני מחנה את הרכב בחנייה ללא תשלום והולכת ברגל כמה דקות לכל מקום. ההליכה לעין מגדל מהחנייה היא כ-15 דקות, ללא צל".
לחן יש טיפים נוספים ומאוד חשובים לטבילה מושלמת: "אסור לעשות קמפינג בעין מגדל וגם אסור להישאר בשטח המעיין לאחר השקיעה. בגלל שאין שם הרבה אופציות לצל, מקובל לחלוק את פינות הישיבה המוצלות עם אנשים שלא תמיד מכירים. כדי שיהיה נעים לכולם אני מציעה להתנהל בנימוס ולבקש רשות. מהניסיון שלי, בדרך כלל האנשים מאוד נחמדים ומבינים את הסיטואציה.
6 צפייה בגלריה
חן יוסף במעיין עין מגדל
חן יוסף במעיין עין מגדל
ספוט נהדר לפיקניק
(צילום באדיבות חן יוסף)
6 צפייה בגלריה
חן יוסף במעיין עין מגדל
חן יוסף במעיין עין מגדל
פשוט יפה שם
(צילום באדיבות חן יוסף)
"הבעיה היא עם כל הטיפוסים שמביאים רמקולים ענקיים ומפציצים עם הבוקסות במוזיקה בווליום נוראי שמציקה לכל המטיילים שמסביב. עין מודע הוא מעיין קטן ואינטימי ולא מתאים למסיבות טראנס המוניות, אם אתם דווקא רוצים לשמוע מוזיקה בחיק הטבע, תחלישו את הווליום - אתם לא צריכים להרוס לאנשים אחרים את החוויה ואת האוזניים. לגבי ניקיון, יש פחים בתחילת המסלול ואני מזכירה לכולם להביא שקיות ניילון ולנקות היטב את השטח לאחר הפיקניק, כדי לא לסכן את הבריאות של חיות הבר הרבות שחיות שם ולהשאיר את המעיין נקי. והיזהרו מנחשים כי זאת בדיוק העונה שלהם".
נחשים? "אל תיבהל, נחשים הן חיות בר שחיות בטבע. אני עדיין לא ראיתי נחש ארסי בעין מודע, אבל הם קיימים ובעונת הקיץ צריכים להיות זהירים".
איך מגיעים? נוסעים מזרחה לאורך עמק יזרעאל המרהיב בכביש 71 לכיוון בית שאן. בצומת בית השיטה פונים ימינה לכביש 669 (לכל מי ששואל ומתעניין באגדות אורבניות מוזרות, לא דרסו שם חתולים ויחידת החילוץ המהוללת של חיל האוויר לא קרויה על שם הכביש של הקיבוצניקים). ממשיכים בכביש המתפתל ועוברים את קיבוץ בית אלפא ואת הכניסה לסחנה ואת קיבוץ ניר דוד והכניסה החדשה לאסי. בצומת עם כביש 6667 עושים סוג של פרסה ונוסעים לכיוון פארק המעיינות, קשה לפספס כי יש שם שילוט. מחנים את הרכב בחנייה ללא תשלום, או כותבים בוויז "עין מגדל" - וצועדים כ-15 דקות לכיוון עין מגדל. אין צורך לשלם עבור כניסה ולא צריך להיכנס לפארק המעיינות, אלא אם אתם מתכננים לשכור רכב גולף חשמלי.
אזהרה: בעין מגדל אין שירותי הצלה מוסדרים. הטבילה ללא ידע בשחייה מסוכנת. הרחצה במעיין עין מגדל היא באחריות המתרחצים בלבד.