בשיתוף שיחור
כמה פעמים קרה לכם שמשהו השתבש לכם בטיול בחו"ל בגלל תכנון לא נכון? ככה זה, הטיול לחו"ל, בטח כשמדובר על טיול עם ילדים, דורש מאיתנו שעות ארוכות של הכנה. בין אם מדובר בהשוואת המחירים המתישה בין חברות התעופה, קריאת אין ספור חומר על אטרקציות במדינת היעד, איתור מלון שיתאים לנו במיקום ובמחיר, בדיקת מזג האוויר והצטיידות בלבוש מתאים, ועוד ועוד. אז נכון, לתכנן טייל ולצפות לתאריך הטיסה, יכולים להיות דבר כיפי ומהנה , אבל יחד עם זאת ריבוי הפרטים אותם אנו צריכים לתכנן מראש יכול לגרום גם לתקלות ושגיאות שחלקן יתבררו בדיעבד כמשעשעות וחלקן יהפכו לגורם של מתח בין בני המשפחה. מה שבטוח הוא שכולן יהפכו לסיפור בלתי נשכח עבור המשפחה.
בפעילות פייסבוק משותפת של ynet ואתר שיחור התקיים לאחרונה חידון משעשע תחת השם: "לא תכננתם מראש את המסלול? מהי הטעות הכי גדולה שאפשר לעשות בתכנון חופשה בחו"ל?". בפעילות השתתפו עשרות רבות של גולשים ושני משתתפים מאושרים זכו ב-250 דולר לרכישת שרותי תיירות (טיסה, מלון, רכב, ביטוח וכ"ו) – באתר שיחור.
עוד כתבות בנושא:
אחד מהפוסטים הזוכים, והמשעשעים ביותר יש לציין, היה של נטע אדרת (41), נשואה פלוס 4, מגבעתיים. בפוסט שיתפה נטע את הגולשים על טעותו הפנומנלית של בעלה שביקש להפתיע את המשפחה שנסעה לבודפשט עם מלון מפנק במיוחד, אך כשהמשפחה עלתה למונית ונקבה בשם המלון, נהג המונית פרץ בצחוק פרוע - ואז התברר כי המלון המפנק אמנם קיים ופועל, אבל במדינה אחרת לגמרי.
3 צפייה בגלריה
נטע, ליאור עם שלושה מילדיהם
נטע, ליאור עם שלושה מילדיהם
נטע, ליאור עם שלושה מילדיהם
(צילום: באדיבות המשפחה)
נטע, מה קרה שם?
"זה קרה לפני בערך 5 שנים. אני ובעלי האהוב היינו אז זוג עם 2 ילדים בני 10 ו-7 ותכננו לטוס לחופשה ספונטנית קצרה בבודפשט, הונגריה. בדרך כלל אני אחראית על הדברים האלה במשפחה וחשבתי על דירה במרכז העיר, אבל אז בעלי אמר שהוא רוצה להפתיע אותנו ושהוא רוצה לבחור לנו מלון מפנק. שמחתי על ההצעה וחילקנו את התכנון כך שהטיסה תהיה עליי והמלון עליו".
עד כאן נשמע נורמלי לגמרי
"נכון. ובעלי באמת לקח את זה כפרויקט ובמשך זמן רב ביצע מחקר רשת של ממש עד שהוא מצא מלון מפנק ממש במרכז העיר. הוא הפך את זה לסוג של פרויקט סודי וסגר לנו את המלון כהפתעה"
ומה קרה כשהגעתם?
"כשיצאנו משדה התעופה עלינו למונית ונקבנו בשם של המלון המהולל כדי שהנהג ייקח אותנו אליו. הנהג הסתכל שוב ושוב בשם של המלון וראינו להפתעתנו שהוא לא מכיר את המקום. אז בעלי מסר לו את אישור ההזמנה ופתאום ראינו שהוא נקרע מצחוק. אנחנו לא הבנו כמובן מה קורה וגם בעלי היה מאוד מבולבל מהסיטואציה ואז בתיווך של אשתו של הנהג שדיברה קצת אנגלית הצלחנו להבין שהמלון שהוא הזמין לא נמצא בבודפשט, אלא בבוקרשט, ברומניה."
כעסת?
"לא ממש, כי ראיתי שבעלי ממש נכנס להלם ממה שקרה ורציתי להקליל את המצב. בשלב הזה לא כל כך ידענו מה לעשות כי אני לא התעסקתי בכלל במלונות ולא הכרתי מקומות מומלצים אבל הנהג הצליח לאתר לנו מלון טוב ובסוף החופשה עברה עלינו בנעימים במלון החדש. וגם חזרנו עם סיפור משפחתי לכל החיים".
3 צפייה בגלריה
בתוך שנים ספורות נעלה על מטוס לחו"ל כמו שעולים על רכבת
בתוך שנים ספורות נעלה על מטוס לחו"ל כמו שעולים על רכבת
"תכנון מוקדם הוא שם המשחק"
(צילום: shutterstock)
אז מה קורה מאז כשאתם נוסעים לטיולים לחו"ל?
"מאז הוא מקבל רק את התאריכים מראש, ומגיע לטיסה כמו נער בפרויקט תגלית", היא צוחקת. "אבל צחוק בצד אמנם הייתה כאן פדיחה גדולה אבל בעלי הוא בעל נהדר ואבא מושלם, וזה הכי חשוב יותר מכל טיול בחו"ל.
זכיתם ב-250 דולר, מה תעשו איתם?
"אנחנו הולכים על בטיול בגיאורגיה אליו נצא בחופשת סוכות עם כל המשפחה. אני מחפשת לנו עכשיו מלון מפנק כי 250 דולר הם הרבה כסף בגיאורגיה".
והיו כמובן עוד פוסטים רבים משעשעים, מפתיעים ולפעמים אפילו קצת מפחידים. כך למשל עליזה בלום שסיפרה כי טעות התכנון הכי גדולה שלה הייתה: "לצאת לטיול ביער ולשכוח להטעין את הטלפון לפני. הלכתי לאיבוד וחיפשתי במשך שעות את הכביש. לקראת חשכה מצאתי כביש ועוד מטיילת שנתנה לי להתקשר לקרובי משפחה הגרים באזור."
הגולש שי דופלט סיפר כי "הטעות הכי גדולה שעשינו הייתה לתכנן טיול סקי משוגע לאתר ממש טוב באיטליה, וכשהיינו על המטוס גילינו שהאתר נפתח רק שבוע אחרי שאנחנו חוזרים לארץ".
רונית שניר שיתפה גם היא בטעות קריטית ודי מלחיצה "לצאת למסלול טיול בטבע ולא לשים לב שזה טיול ברמת קושי גבוהה כשזו לא עונת התיירות ואין סביבכן נפש חיה, עם בקבוק מים אחד, חוסר קליטה לטלפונים ועליות וירידות אתגריות. איכשהו שרדנו את זה".
צחי כץ, שיתף בטעות משעשעת במיוחד: "לגלות שאיש הגונדולה באיטליה אמר לנו שיעלה eighty (80) ואנחנו שמענו eighteen (18) - ועוד ביורו"
לאלו שחושבים על חיסכון כשהם טסים לחו"ל תחשבו שוב אחרי שתקראו את הפוסט של סמדר משה שטרן: "לחשוב שאנחנו חוסכים כסף ולסגור דירה במרחק מסתבר של שעות מהמרכז ולגלות את זה בדיעבד רק כשהגענו".
ואם תרצו לשמוע על אירוע דוחה ולהתנחם שהיא לא קרתה לכם אלא לגולשת ענבל גלידאי: "להגיע לגסט האוס לא מתוכנן בלילה הראשון בהודו, לפתוח סתם ככה את הברז של המקלחת ולגלות שיוצאים ממנו חרקים".
אז איך לתכנן חופשה כמו שצריך בתקופה זו? "טיול מושלם הוא חוויה לחיים. לא סתם לסמן וי אלא לחיות, להרגיש ולחוות את היעד באמת", אומר מיכאל שיחור, מומחה לתיירות בינלאומית ומייסד אתר שיחור. "הסוד לטיול מושלם הוא ליצור איזון נכון בין זמן כוח וכסף, כך שתספיקו כמה שיותר דברים, תשרפו כמה שפחות כוחות בהליכה או בעמידה בתורים ותחסכו בהוצאות מיותרות".
שיחור מוסיף כי בעידן של אחרי הקורונה, תכנון מוקדם הוא שם המשחק. "ככל שתקדימו להזמין את החופשה, כך תרוויחו יותר. הספונטניות של הדקה ה-90 כבר לא עובדת ולא משתלמת בשנת 2022. כדי לצאת לחופשה, צריך היום תכנון נכון של כמה חודשים מראש".
3 צפייה בגלריה
בנו את המסלול יחד
בנו את המסלול יחד
בנו את המסלול יחד
(צילום: shutterstock)

בשיתוף שיחור