1 צפייה בגלריה
קפריסין
קפריסין
קפריסין - בקרוב נוכל לחזור
(צילום: shutterstock)
ממשלת קפריסין הודיעה כי תשלם את הוצאות הלינה, המזון והטיפול הרפואי של תיירים שיאובחנו כחולי קורונה בזמן נופש באי. החולים, אם יהיו כאלה, ובני משפחותיהם יצטרכו לשלם רק על מונית לשדה התעופה ועל הטיסה חזרה.
שרי החוץ, התחבורה והתיירות של קפריסין שיגרו לחברות תעופה ולחברות תיירות מכתב שבו הודיעו על הצעד שאמור לעודד תיירים לנפוש במדינה ללא חשש. עוד הודיעו השרים כי 100 מיטות אשפוז הוקצו באופן בלעדי לתיירים, ו-112 יחידות טיפול נמרץ, עם 200 מכונות הנשמה, יישמרו לחולים שמצבם יהיה קשה. כמו כן, 500 חדרי מלון יארחו באופן בלעדי בני משפחה של חולים ואנשי קשר אחרים.
השרים ציינו במכתבם כי בקפריסין, שבדקה יותר מ-10 אחוזים מהאכולוסייה שלה, יש את אחד מאחוזי התחלואה הנמוכים באירופה. התיירות מהווה 13 אחוז מהכלכלה הקפריסאית, והממשלה צופה כי תפסיד השנה כ-70 אחוזים מ-2.6 מיליארד האירו שהיו אמורים להיכנס לקופתה מענף התיירות.


לפני כמה ימים שר התחבורה הקפריסאי, יאניס קרוסוס, הודיע כי החל מה-9 ביוני, מדינתו תחדש את הטיסות אל 19 מדינות שיורשו לנחות באי, בהן גם ישראל. לדברי השר, חובת הבידוד במדינה תבוטל ב-25 במאי ובתי המלון צפויים להיפתח החל מ-1 ביוני. לצד ישראל, מדינות נוספות הנמצאות ברשימה הן יוון, מלטה, בולגריה, נורווגיה, אוסטריה, פינלנד, סלובניה, הונגריה, דנמרק, גרמניה, סלובקיה, ליטא, שוויץ, פולין, רומניה, קרואטיה, אסטוניה וצ'כיה.
המתווה להחזרת תיירות החוץ לקפריסין בצל המגפה, יתאפשר בכפוף להצגת תוצאת מעבדה שלילית לקורונה שנערכה 72 שעות בטרם הטיסה. בנוסף, כולל המתווה חלוקה של המדינות מהן תתאפשר הכניסה לשטח המדינה - לשני מקבצים: במקבץ הראשון נמצאת ישראל ולצידה מדינות כמו יוון, מלטה, בולגריה, נורבגיה, פינלנד, אוסטריה, סלובניה, דנמרק, גרמניה, הונגריה וליטא. המקבץ השני מורכב ממדינות כמו שוויץ, פולין רומניה, קרואטיה, אסטוניה וצ'כיה.
לצד החלוקה לקטגוריות, גם התוכנית עצמה תחולק לשלבים, כאשר בשלב הראשון - החל מה-9 ביוני - תתאפשר כניסת הנוסעים מכלל המדינות. בשלב השני, שייכנס לתוקפו ב-20 ביוני, אזרחי המדינות מהמקבץ הראשון, בהן גם ישראל, יורשו להיכנס לקפריסין ללא צורך בבדיקת קורונה או בהצגת אישור רפואי. זאת, בהנחה שלא יהיו התפרצויות נוספות של הנגיף עד למועד זה.

גם גאורגיה מחכה לתיירים מישראל


מדינה נוספת מאירופה שמחכה לתיירים מישראל היא גאורגיה שגם בה רמת התחלואה נמוכה. "אני מחכה ליום שהקבוצה הראשונה של הישראלים תגיע לגאורגיה", אמר שגריר גאורגיה בישראל לאשה ז'ווניה בשיחה עם אולפן ynet. "בתי המלון ייפתחו ב-15 ביוני ואנחנו נפתח את המדינה לתיירות חוץ מ-1 ביולי, אבל יש דיונים שלישראל אולי נפתח יותר מוקדם".
לדברי השגריר צריך עדיין להגיע להסכם, אך יש כוונה לעשות "מסלול ירוק" שיאפשר לישראלים להגיע מבלי צורך לשהות בבידוד.