רגע לפני חגיגות יום העצמאות, יעד חדש נוסף לישראלים עם דרכון ירוק: אבו דאבי. חברת התעופה הלאומית של הנסיכות, איתיחאד איירווייז, הצטרפה לחברת פליי דובאי והשיקה לראשונה קו סדיר בין ישראל לאיחוד האמירויות – בשלב הראשון עם שתי טיסות שבועיות. ישראלים לא יידרשו להיכנס לבידוד עם הנחיתה.
גם המעבר בין דובאי לאבו דאבי נפתח. גיל, סמנכ"ל השיווק והמכירות של ישראייר, הסביר כי "מרגע פתיחתה של אבו דאבי לישראלים אנו רואים גידול בימי השהות של אלו שנוסעים דווקא לדובאי. לנוסעים אלו נפתחה האפשרות לבצע סיור יומי לאבו דאבי אשר נמצאת במרחק נסיעה של כשעה ורבע מדובאי". ישראייר משווקת שתי חבילות נופש ליום העצמאות (בין 15 ל-18 באפריל) לדובאי עם מעבר לאבו דאבי. טווח המחירים: כ-400 דולרים לאדם, על בסיס לינה וארוחת בוקר.
ניר מזור, סמנכ"ל שיווק בקשרי תעופה, מציין כי תיתכן נקודת ביקורת ובדיקה מהירה מדגמית, אך לא יהיה צורך בבידוד. "חשוב לציין שילדים בשלב זה לא יכולים לעבור ללא בידוד גם אם הציגו בדיקת קורונה שלילית, וכמובן גם בחזרה לארץ יצטרכו להיכנס לבידוד כי אינם מחוסנים".
איתיחאד מציעה כעת טיסות לאבו דאבי או לדובאי ב-297 דולר, מחיר השקה עד 15 באפריל עבור טיסות בתקופה שבין 13 באפריל ל-10 בדצמבר. חברת הלואו-קוסט וויזאייר תשיק טיסות לאבו דאבי רק ב-18 באפריל, ב-27 דולר לכיוון (54 דולר הלוך ושוב לאדם).
3 צפייה בגלריה
אבו דאבי קו הרקיע
אבו דאבי קו הרקיע
קו הרקיע של אבו דאבי
(צילום: shtturstock)
באשר לחבילות נופש, אמסלם טורס מציעה חבילה ב-676 דולר לאדם בין 14 ל-18 באפריל, שכוללת טיסה לדובאי ומשם הסעה ליאס איילנד, מלון 5 כוכבים וכניסה לשלושה פארקים מובילים. כניסה לחופי הים הפרטיים של יאס תעלה עוד 920 שקל. באיסתא יחלו להציע חבילות לאבו דאבי בימים הקרובים.
למעדיפי טיול מאורגן, פגסוס מציעה למהירי החלטה טיול ממחר עד 19 באפריל ב-2,300 דולר לזוג, כולל טיסות, לינה, מדריך, אוטובוסים, כניסה לאטרקציות ולאתרים, פעילויות ערב ועוד. השטיח המעופף מציעה טיול מאורגן ל-4 לילות ב-699 דולר לאדם.
איתמר ניר, מנכ"ל פגסוס טיולים, מדגיש שיש להציג בדיקת קורונה שלילית, הצהרת בריאות, ויזה וביטוח, ומוסיף שלעיתים נדרשת עוד בדיקה ביעד או במעברים מאבו דאבי לדובאי ולהפך. "וכמובן, משרד הבריאות דורש בדיקת קורונה לפני ההמראה חזרה לארץ, ובנחיתה בישראל מתבצעת בדיקה נוספת – על אף שמדובר בנוסעים בעלי דרכון ירוק. עם זאת, אין חובת בידוד לא באבו דאבי ולא בחזור בישראל".

גם קרואטיה וארמניה

מדינות נוספות פתחו שערים לישראלים עם דרכון ירוק: קרואטיה, קפריסין, באטומי שבגיאורגיה, יוון (איים ואתונה) וארמניה. לדברי אורן כהן מגורי, סמנכ"ל שיווק ומכירות בשטיח המעופף, "הכוכבת הגדולה בעצמאות היא באטומי. הישראלים ממש מסתערים עליה". נדגיש שאחרי 23:00 יש סגר לילי בעיר ולא תתאפשר יציאה מהמלון. מצאנו חבילות נופש לבאטומי ב-334 דולר לאדם (4 לילות, השטיח המעופף) וב-579 דולר לאדם דרך אמסלם טורס (3 לילות במלון 5 כוכבים).
3 צפייה בגלריה
בטומי, גיאורגיה
בטומי, גיאורגיה
באטומי. "הישראלים מסתערים"
(צילום: shutterstock)
3 צפייה בגלריה
יירבאן בירת ארמניה
יירבאן בירת ארמניה
יירבאן בירת ארמניה
(צילום: shutterstock)
ארקיע הכריזה בסוף השבוע האחרון על פתיחת יעד חדש: עיר הנופש דוברובניק שבקרואטיה, שתוכלו למצוא בה חופים ומפרצים קסומים, מגוון פעילויות ספורט ימי וטיולים רגליים, וכן חיי הלילה תוססים ופעילים – פרט לא פחות חשוב כשמתכננים לטוס בימים אלה. אלא שהטיסות של ארקיע עדיין לא ממריאות ביום העצמאות ויחלו רק בשבוע הבא. חבילות נופש לעיר יעלו החל מ-449 דולר לאדם. לדברי שירי ארמה, מנהלת השיווק בחברה, החל מ־23 באפריל יושקו טיסות גם לבלגרד, וחבילה הכוללת טיסות ולינה במלון 4 כוכבים תעלה 399 דולר לאדם.
טלי נוי, סמנכ"ל שיווק ומכירות באיסתא, ציינה כי החברה תשיק חבילות ליעד חדש שמכיר בדרכון הירוק – ארמניה. חבילה של טיסה באמצעות ארמניה איירליינס ו-4 לילות בירוואן הבירה תעלה 499 דולר לאדם. ישראייר הודיעה שהחל מ-28 באפריל תחל לטוס גם לזנזיבר, וטיסה תעלה החל מ-444 דולר לאדם.