6 צפייה בגלריה
מרוקו מרקש
מרוקו מרקש
מחכים לסיום הרמדאן כדי להפעיל את הטיסות הישירות בין מרוקו וישראל
(צילום: shutterstock)
כארבעה חודשים לאחר ההסכם בין מרוקו וישראל - במסגרתו אושרו טיסות ישירות בין המדינות, כחלק מכינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל למרוקו, נראה שהנושא חוזר להיות על הפרק. ההסכם והעניין סביב הטיסות הישירות הוקפאו בחודשים אלו לאור העלייה בתחלואה ועד לירידה עם החיסונים.
"מיד אחרי הרמדאן נפעל להידוק יחסי התיירות בין המדינות באמצעות הפעלת קו טיסות ישירות", כך אמר היום (יום ג') עבד רחים ביוד, ראש משלחת מרוקו בישראל בפגישה עם השר לשיתוף פעולה אזורי, אופיר אקוניס.
השניים שוחחו על הסכם השלום ההיסטורי ואישורו הצפוי בכנסת, ועל שיתופי הפעולה בין המדינות. השר אופיר אקוניס אמר כי "להסכם בין שתי המדינות פוטנציאל אדיר בתחומי המסחר, הכלכלה, התיירות, הטכנולוגיה והחדשנות. ההסכם משנה באופן מהותי את המצב המדיני באזורינו, ומייצר אווירה חדשה לחלוטין במזרח התיכון.
6 צפייה בגלריה
השר אופיר אקוניס ועבד רחים ביוד ראש משלחת מרוקו בישראל
השר אופיר אקוניס ועבד רחים ביוד ראש משלחת מרוקו בישראל
השר אופיר אקוניס ועבד רחים ביוד, ראש משלחת מרוקו בישראל
(ללא)
"המשרד לשיתוף פעולה אזורי בראשותי יפעל לקידום המיזמים המשותפים לשתי המדינות. כל אזרחי ישראל ללא יוצא מן הכלל, ומתוכם העולים הרבים ממרוקו, מאושרים ונרגשים ממערכת היחסים הנרקמת בין המדינות".
6 צפייה בגלריה
בית הכנסת במרקש
בית הכנסת במרקש
בית הכנסת במרקש
(צילום: יוסף סאפין)
6 צפייה בגלריה
תיירים במרוקו
תיירים במרוקו
"אזרחי ישראל נרגשים ממערכת היחסים הנרקמת בין המדינות"
(צילום: shutterstock)
הנציג המרוקאי עבדל רחים ביוד אמר: "שמחתי להתארח במשרד לשיתוף פעולה אזורי. הסכם השלום ההיסטורי בין המדינות שימח מאוד את העם המרוקני שאוהב את ישראל. המסורת היהודית היא חלק בלתי נפרד מהתרבות במרוקו. אני מצפה להגברת שיתופי הפעולה בין המדיניות.
"עלינו להביא לידי ביטוי את התחממות היחסים בתחומים רבים. מיד אחרי הרמאדן נפעל להידוק יחסי התיירות בין המדינות באמצעות הפעלת קו טיסות ישירות. אני מצפה לעבוד עם המשרד לשיתוף פעולה אזורי על פרוייקטים משותפים שיועילו לשני העמים".

הקווים הישירים המסתמנים מישראל למרוקו

לפני שנתיים ניסו בישראייר להוציא טיסות ישירות מנתב"ג למרוקו, כשרק דובר על התקרבות בין המדינות. אבל הדבר ירד מהפרק, בעיקר בגלל עניינים טכניים וסידורי בטחון. נציגים של החברה ביקרו אפילו בבירה רבאט ופנו לחצרו של הרב יאשיהו פינטו שמקורב למלך, אבל גם זה לא הוביל לתפנית והתוכנית נגנזה.
מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס אמר זמן קצר לאחר כינון היחסים בין המדינות כי אם כל הצדדים יהיו רציניים ניתן יהיה תוך שלושה חודשים לערוך טיסות ישירות בין המדינות. "כמו שהימרנו עם איחוד האמירויות, אנחנו מאוד רוצים לטוס למרוקו, ולא מהיום. מבחינתנו אנחנו כבר בשבוע הבא פותחים במערכת טיסות למרוקו", אמר המנכ"ל.
6 צפייה בגלריה
אורי סירקין באולפן ynet
אורי סירקין באולפן ynet
מהמרים על מרוקו. אורי סירקיןס, מנכ"ל ישראייר באולפן ynet
(צילום: אבי חי)
בחברת אל על אמרו כי הם "מברכים על ההודעה ההיסטורית ערב חג החנוכה בדבר כינון קשרים דיפלומטיים בין ישראל ומרוקו, ותחל בהיערכות מבצעית להפעלת טיסות ישירות לקזבלנקה, בכפוף להשגת כלל האישורים הנדרשים מהרשויות השונות. החברה בוחנת זה זמן רב את ההיתכנות הכלכלית והמבצעית להפעלת טיסות ישירות למרוקו, טיסות הצפויות להיות פופולריות ביותר בקרב קהל הלקוחות הישראלי".
6 צפייה בגלריה
מטוס בואינג 737-800 של רויאל אייר מרוק
מטוס בואינג 737-800 של רויאל אייר מרוק
מטוס בואינג 737-800 של רויאל אייר מרוק
(צילום: זהר עזר)
גם חברת התעופה הלאומית של מרוקו, רויאל אייר מרוק, הודיעה בדצמבר האחרון כי תחל להפעיל קווים ישירים בין המדינות ואף התכוונה להוציא זאת לפועל כבר בינואר האחרון. כל זאת כמובן נדחה וכעת ניתן לצפות להחזרת הדיבור על הקווים הישירים של שלוש החברות הנ"ל.