חברת טל תעופה הישראלית חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי איתיחאד איירווייז. ההסכם יאפשר לטסים מישראל להמריא למפרץ הערבי, לאסיה ולמזרח הרחוק בטיסות עם קונקשיין בשלב זה מירדן, טורקיה או יוון.
שלב נוסף בשינוי הגדול שמתחולל בענף התעופה הישראלי בעקבות הסכם השלום עם איחוד האמירויות: החל מהבוקר (ג') ישראלים יכולים לרכוש כרטיסים לטיסות של איתיחאד איירווייז, חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות. המכירה מתבצעת בסניפים של חברת טל תעופה ודרך סוכני הנסיעות שלה. לוח הטיסות של החברה כולל יותר מ-80 יעדים ברחבי העולם.
2 צפייה בגלריה
מטוס איירבוס של חברת איתיחאד איירווייז
מטוס איירבוס של חברת איתיחאד איירווייז
מטוס איירבוס של חברת איתיחאד איירווייז
(צילום: shutterstock)
2 צפייה בגלריה
דיילות במטוס של איתיחאד איירווייז
דיילות במטוס של איתיחאד איירווייז
דיילות במטוס של איתיחאד איירווייז
(צילום: shutterstock)
היעדים של איתיחאד איירווייז כוללים, בין היתר, את אוסטרליה ומדינות במזרח התיכון ובאסיה. בשלב זה החברה לא תפעל ישירות בישראל, אולם לדברי גורמים בענף מדובר בשלב הראשון בדרך לפעילות בארץ.
לאחרנה, בעקבות משבר הקורונה, ביצעה איתיחאד פעולות לחיטוי המטוסים. צי החברה כולל 104 מטוסים מדגמי בואינג 777 ו-787 ואיירבוסA320, A321,A380 .
בחברה הישראלית סיפרו כי שיתוף הפעולה נוצר במענה לדרישה ההולכת וגוברת לנסיעות בין שתי המדינות, זאת בנוסף לחזרת טיסות החברה לפעילות במהלך החודשים יולי-אוגוסט, כאשר מגבלות הקורונה מצטמצמות בהדרגה ויעדים חדשים נפתחים למבקרים.
"בשבועות האחרונים אנו עדים לעלייה בדרישה מהשוק הישראלי ורצון לחזור ולטוס", הסביר ניסים סגיס סמנכ"ל מסחר בטל תעופה. "אנו נרגשים לשתף פעולה עם שותפינו החדשים - איתיחאד, ולהציע לנוסעים מישראל את האפשרות לחוות את חוויית השרות המפורסם של איתיחאד לאבו דאבי וליעדים נוספים ברשת הטיסות העולמית שלה".

החברות הישראליות שמשווקות חבילות נופש לאמירויות

המהלך של טל תעופה מצטרף ליוזמות אחרות של חברות תיירות ישראליות שמעוניינות לפעול בשוק החדש שייפתח בקרוב. חברת קשרי תעופה חתמה על הסכם בלעדיות עם רשת המלונות הבינלאומית היוקרתית ריקסוס (Rixos) שמפעילה ארבעה בתי מלון באיחוד האמירויות – שניים בדובאי ושניים באבו דאבי.
חבילת נופש בסוכות במלון "ריקסוס פרימיום דובאי", לדוגמה, הכוללת חמישה לילות על בסיס ארוחת בוקר וטיסות עם חברת טורקיש איירליינס (עצירה באיסטנבול), תעלה לאדם בחדר זוגי החל מ-1,639 דולר. מחיר לאדם בהרכב של זוג עם שני ילדים (עד גיל 12) יעלה החל מ-1,389 דולר.
חברת "פגסוס טיולים", המתמחה בהוצאת טיולים מאורגנים לרחבי העולם, מציעה כבר עכשיו שריון מקומות עבור טיולים מאורגנים בנסיכויות בחודשים אוקטובר-אפריל 2021, תמורת דמי רישום של מאה דולרים. ההרשמה החל מה-9 בספטמבר.
גם קבוצת אמסלם תיירות ונופש, אשר מרחיבה את פעילותה ומקימה מחלקה ייעודית שתתמחה באיחוד האמירויות. לדברי גורמים בחברה, "אמסלם, כחברה גלובלית ומובילה בתחום הנסיעות העסקיות, צברה ניסיון רב בניהול נסיעות ליעד זה. עם ביסוס היחסים הרשמי, תעניק שירותים ללקוחות עסקיים ופרטיים, טיולי קונספט, טיולים מאורגנים, נופשונים ברמות אירוח שונות, קרגו, כנסים, תערוכות ועוד".