הפעימה השלישית של ההקלות יצאה היום (א') לדרך, ומבחינת בתי המלון השינוי המרכזי הוא פתיחת חדרי האוכל. נזכיר, המלונות נפתחו כבר בפעימה השנייה של ההקלות, לפני כשבועיים, במסגרת חובת הצגת תו ירוק, אך החל מהבוקר חדרי האוכל פתוחים ופועלים במגבלת תפוסה של 50 אחוזים מימי שגרה, או עד 300 בני אדם בו זמנית.
בתי המלון בישראל נסגרו בסגר השני בערב ראש השנה ומאז חדרי האוכל היו סגורים, פרט לתקופה קצרה של פיילוט האיים הירוקים לפני הסגר השלישי.
בתור לבופה הבוקר פגשנו את רמי ניסן מפתח תקווה, שסיפר כי לא חשש לצאת לחופשה. "אנחנו מחוסנים ומקפידים פה שכל האורחים יהיו מחוסנים, אז הכל בסדר". נופשת נוספת שפגשנו בתור סיפרה כי התגעגעה לנופש במלונות וליהנות קצת, כלשונה. "אני מרגישה בטוחה, די לקורונה, מספיק, אני מחוסנת", סיכמה את תחושותיה.
ארנון לביא, מנכ"ל המלון, סיפר בשיחה עם ynet כי מאז הפתיחה נרשם ביקוש גבוה להזמנות והמלון בתפוסה כמעט מלאה. "אני צופה שלפחות עד החג נהיה מאוד מלאים", אמר לביא.
3 צפייה בגלריה
אילנה קוריאל מדווחת מהבופהה במלון ישרוטל ים המלח
אילנה קוריאל מדווחת מהבופהה במלון ישרוטל ים המלח
אילנה קוריאל מדווחת מהבופה במלון ישרוטל ים המלח
(צילום: רועי עידן)
כשנשאל לגבי העובדים, שלא מחויבים להתחסן, השיב מנכ"ל המלון: "לשמחתי כ-60% מהעובדים כבר מחוסנים, וכמובן שיש גם מחלימים. נבדוק עובדים שלא התחסנו באופן שבועי, לפחות 72 שעות בין בדיקה לבדיקה. אנחנו גם עורכים פעולות הסברה נרחבות כדי להמשיך את מגמת ההתחסנות בקרב העובדים.
גיל רון, מנכ"ל מלון "קדם" בטירת כרמל, כבר דאג להכין את חדר האוכל והמטבח במלון כדי שהאורחים ייהנו מהמנות שמכין שף עופר בן גיגי. "פתחנו כבר לפני שבוע ועכשיו מותר להפעיל את חדר האוכל ואת התנורים במטבח", אמר רון בשיחה עם ynet, "אנחנו מגייסים עובדים ומבצעים התאמות כדי לעמוד בתקנות החדשות. המזון יוגש גם באוויר הפתוח, ליד הבריכה. אנחנו מתרגשים אבל גם חוששים שיסגרו אותנו ונפסיד את כל האירוח בתקופה של פסח.
"אז מצד אחד חוזרים לסוג של שגרה, אבל מצד שני רומזים ממשרד הבריאות על עלייה במקדם ההדבקה ובתחלואה ושיש סבירות שידחו את ההקלות. זה מצב מבלבל, ואפילו קצת מתסכל. נקווה שמקבלי ההחלטות לא יעשו שוב סיבוב פרסה וישברו שמחות".
שף אורי ענוים ממלון יו בוטיק כנרת, מרשת מלונות פתאל, אמר הבוקר: "אני שמח לחזור ולעשות את מה שאני יודע והכי אוהב – להאכיל אנשים. חיכיתי לראות את חדר האוכל במלון מתמלא באורחים מחויכים לצד הבופה עם צלחות מלאות מכל טוב, מתענגים ונהנים, זה לגמרי מרגיש חזרה לשגרה".
3 צפייה בגלריה
השף אוקי ענוים לון יו בוטיק כינרת מרשת פתאל
השף אוקי ענוים לון יו בוטיק כינרת מרשת פתאל
שף אורי ענוים בפעולה
(צילום באדיבות פאתל)
אביה מגן, מנכ"לית רשת מלונות פתאל, בירכה על הפעימה השלישית. "אנחנו מחכים לאורחים הרבים ומרגישים כבר עכשיו את הביקושים הגבוהים במרכז הזמנות של הרשת", אמרה. "יש חשיבות רבה בפתיחת חדרי האוכל והמסעדות בבתי המלון, האורחים מעדיפים לינה על בסיס חצי פנסיון".
יואב בר, שף מלון אחוזת יערות הכרמל מרשת ישרוטל, סיפר כי "תענוג לחזור לפתוח את המבערים במטבח ולהחזיר את הבופה העשיר של האחוזה לחדרי האוכל, ולארח את האורחים שלנו כפי שרגילים אצלנו".
3 צפייה בגלריה
השף יואב בר מלון אחוזת יערות הכרמל
השף יואב בר מלון אחוזת יערות הכרמל
שף יואב בר מוציא מנה לחדר האוכל שנפתח מחדש
(צילום: רשת ישרוטל)
רן בלבוס, סמנכ"ל קבוצת נקש בישראל - הבעלים של מלונות סטאי, רשת הרברט סמואל ואורכידאה - הוסיף והעריך כי "המתווה המאושר לפתיחת בתי המלון יאפשר לאורחינו להירגע, לנפוש וליהנות מכל המתקנים שבתי המלון שלנו מציעים".

יותר יקר, אבל הישראלים חוזרים למלונות

במהלך הבוקר ניסינו לשריין חדר במלון באילת או בים המלח לסוף השבוע הקרוב וגילינו שמדובר במשימה כמעט בלתי אפשרי. לפי נתוני חברת קשרי תעופה, המתמחה בחופש בארץ ובחו"ל, הערים והאזורים המבוקשים ביותר לחופשה הם אילת, ים המלח, סובב כינרת, תל אביב והגליל.
"אנחנו רואים עלייה של יותר מ-80 אחוזים בחיפושים בשבוע האחרון (ביחס לשבוע שעבר) לחופשות בישראל לטרום פסח ופסח עצמו", נמסר מקשרי תעופה, "קצב עליית החיפושים עולה בקצב של כ-20 אחוזים ביום, כאשר המחירים עלו ב-15 אחוזים בממוצע ביחס לשנת 2019".