"עד אתמול הכול היה רגוע, ופתאום הכול מתלקח. רב הנסתר על הגלוי, אף אחד לא יודע מה קורה". כך אמר הבוקר (יום א') בכיר בענף התיירות שביקש להישאר בעילום שם. אתמול נודע כי תשעה צליינים מדרום קוריאה שביקרו לאחרונה בארץ אובחנו כנשאים של הנגיף – ידיעה שעוררה חשש כי אלפי ישראלים נחשפו לקורונה. "ענף התיירות הוא הענף הפגיע ביותר", הוסיף אותו בכיר בשיחה עם ynet. "אם תהיה פגיעה אנחנו מניחים שיהיה סיוע. אנחנו כרגע לא שם, ואנחנו מקווים שלא נגיע לשם".
לצד הדאגה תיאר הבכיר גם תסריט אופטימי יותר: "אני מכיר הרבה מאוד ביטולים של ישראלים למקומות בחו"ל ויכול להיות שהם יפצו את עצמם על ידי זה שהם יצאו לחופשות בישראל. כל זה על לוח השרטוט, אבל מה יקרה בחיים? אנחנו נצטרך לחכות ולראות".
טל ישועה, הבעלים של רשת מלונות מטיילים, אמר הבוקר: "אנחנו לא יודעים מה יהיה, אנחנו לא מרגישים ביטולים נכון לדקה זאת. אני מניח שאם תהיה פגיעה - זה יהיה במקומות הצפופים. אני מניח שבכל העולם התיירות הכפרית תתעצם על חשבון התיירות הצפופה במרכזי הערים".
מפה גרפיקה לוח זמנים ביקור תיירים דרום קוריאה ב ישראל נגיף קורונה

אינפו גרפיקה לוח זמנים ביקור תיירים דרום קוריאה ב ישראל נגיף קורונה

1 צפייה בגלריה
תיירים דרום קוריאנים בנתב"ג
תיירים דרום קוריאנים בנתב"ג
תיירים דרום קוריאנים בנתב"ג
ירון בורגין, מנכ"ל אברהם הוסטל וטורס, אמר כי רוב הלקוחות של הרשת שלו הם תיירים שמגיעים לבד ללא משפחה ולכן הם יותר רגועים. "אנחנו לא רואים כניסה להיסטריה", אמר בורגין שהוסיף: "לצד זה אני חייב להודות שיש עלייה בקצב הביטולים, אני חושב שהיא יותר מתונה מאשר אלה שעובדים עם קבוצות. אנחנו בהחלט מתחילים להרגיש ניצנים בהאטה בהזמנות עתידיות, אני חושב שבאופן מודע או בלתי מודע - אנשים משהים את ביצוע התקדמות החופשה שלהם, וזה דבר שנכון לכל העולם.
"יש גם בקשות ספציפיות של אנשים, בעיקר מהמזרח אבל לא רק, שאומרים שהם חושבים בינתיים לא להגיע ורוצים לברר לגבי החזרי תשלום וכדומה. צריך להגיד שמרבית הקהל שלנו הוא אירופאי ולא אסייתי, כך שאין לנו בהיבט הזה חשיפה ישירה, אבל זה משהו שלצערי בקלות יכול להפוך למשבר בכל ענף התיירות בעולם וגם בארץ".
בורגין הוסיף ואמר: "יש לנו מאתמול אורחים קוריאנים בירושלים שנמצאים בבידוד. הם כרגע יושבים בחדר שלהם ואנחנו דואגים להם לאוכל ולשתייה. מדובר בארבעה אורחים בשני חדרים. אלו ההנחיות ואין לנו אופציה לשיקול דעת בנושא".
לדבריו, "אם וכאשר תיאסר כניסתם של תיירים מאירופה, זה עלול לגרום לקריסה של הענף וכאן אני מצפה מהממשלה לנקוט באמצעים ולהפעיל ארגז כלים בדיוק כמו במקרים שאירעו סביב אירועים ביטחוניים בצפון. אני מציע גם להכין תקציבי שיווק מוגברים, כדי שברגע שמזג האוויר יתחמם והנגיף יצטמצם, נדע מיד איך לאפשר לענף להתאושש".
מאיר דורון מנהל האירוח הכפרי בעין חרוד כבר מרגיש את הביטולים. "אצלנו זה כבר פגע - חלק מהתיירים מאירופה שמגיעים אלינו מפחדים כנראה לטוס, וביטלו את החופשות שלהם בחודשים מרץ, אפריל ומאי", סיפר בשיחה עם ynet. "כמובן שלא נוכל לחייב אותם כי הם הודיעו לנו על זה מראש. יש גם צפי לקבוצות מסין שאנחנו חוששים שזה ייפול. אנחנו רוצים לעבוד, אבל לא במחיר של קבלת אנשים עם קורונה. בנוגע לתיירות הפנים זה עוד לא ממש השפיע".
לדברי גורמים בכירים בענף התיירות עמם שוחחנו, טרם הגיעו נתונים אודות ביטולי חופשות פנים, ולכן כעת אין אפשרות לדעת עדיין האם ועד כמה מגפת הקורונה השפיעה על התיירות בארץ.