4 צפייה בגלריה
הבריכה ומתקני המים במלון פלטינום
הבריכה ומתקני המים במלון פלטינום
ממירים חופשות מהארץ לחו"ל
(צילום: גלעד ילון)
אם לא מספיקה בשורת הסגר בחגי תשרי, שעל פי גורמי תיירות בארץ - מרסקת לחלוטין את ענף התיירות, כעת, על רקע ההודעה הרשמית היום (ב') על כך שנתב"ג יישאר פתוח גם במהלך הסגר, ישראלים רבים העלו הילוך בהזמנת החופשה שלהם בחו"ל. יותר מכך, ישראלים שהזמינו חופשה בארץ לתקופת החגים למעשה ממירים אותה בחופשה מעבר לים.
חשוב לציין כי לקראת ההודעה מחר (ג') של משרד החוץ על פיה קרואטיה תהפוך ממדינה ירוקה לאדומה, ניתן יהיה לטוס כעת רק לשתי מדינות: יוון ובולגריה. בנוסף, אישור הכניסה לישראלים ללא צורך בבידוד - בהלוך ובחזור, עדיין מותנה בבדיקת קורונה עם תוצאה שלילית כ-72 שעות לפני הטיסה.
סוכנויות נסיעות ישראליות שקיבלו היום פניות רבות לביטולים ובירורים, מציעות ללקוחותיהן להחליף את החופשה בארץ - לנופש בחו"ל. כמובן, שהסכום שאותו התכוונו הישראלים להוציא עבור חופשה בארץ יוצא משתלם יותר כאשר ממירים אותו לנופש בחו"ל, מה שיוצר סיטואציה שעלולה להחריף אף יותר את מצב התיירות בארץ.
"יש טירוף במוקד ההזמנות וניכר שיש פתאום ביקוש גדול לח"ול", אומר ל-ynet גורם בחברת קשרי תעופה. "אנשים כאילו מנסים לברוח לפני שיסגרו אותם כאן, גם אם לכמה ימים", אומר אותו גורם.
לפניכם מספר דוגמאות שאספנו מכמה חברות תיירות בארץ שמראות מה תקבלו עבור סכום דומה בחופשה בחו"ל מול חופשה בארץ. למשל, חופשה לזוג במלון רויאל ביץ' באילת על בסיס ארוחת בוקר בלבד לארבעה לילות בסוכות הייתה אמורה לעלות כ-6,550 שקלים לא כולל מע"מ, כך על פי אתר בוקינג.
בשטיח המעופף במחיר של כ-6,200 שקלים מציעים לכם חופשה משפחתית על בסיס הכל כלול ברודוס לארבעה לילות החל מ-4.10.20, ראשון עד חמישי במלון אוויטה (Evita), כולל טיסות והעברות בהרכב של זוג עם שני ילדים בחדר.
4 צפייה בגלריה
המלון ממבט הרחפן
המלון ממבט הרחפן
חבילות לאילת ולקורפו ב-4,500 שקלים לזוג. מלון בקורפו, יוון
(צילום: אסף קוזין)
אפשרות נוספת, חופשה לזוג באילת בראש השנה הכוללת שלושה לילות במלון ברמת ארבעה כוכבים על בסיס ארוחת בוקר הייתה עולה 4,500 שקלים. חופשה לזוג בקורפו דרך אשת טורס, במלון באותה רמת כוכבים ועל אותו בסיס אירוח אך לארבעה לילות, כולל טיסות והעברות - תעלה אותו מחיר. כלומר מחיר זהה אך בחו"ל נוסף לילה לחבילה וכאמור טיסות והעברות מהשדה למלוןוחזרה.
חופשה בחו"ל מול חופשה בארץ
איך זה עובד? האם החברה מציעה את המרת החופשה ללקוח במקום החזר כספי?
"אם לקוח ביטל את החופשה בארץ והמלון מאפשר ביטול חינם, כשרוב המלונות אכן אפשרו זאת לאור למידת הלקחים בתקופה זו והמבצעים איתם יצאו לאחרונה, אז לא אמור להיות חיוב נוסף ואז גם אין בעיה להחזיר ללקוח את הכסף. העניין הוא שהרבה אנשים מתבאסים מביטול הנופש ובעצמם שואלים על אפשרות להחליף את הנופש לחו"ל. אבל זה תלוי עסקה ותלוי אם המלון בארץ מאפשר להחזיר את כל הכסף ללקוח", מסביר הגורם בקשרי תעופה ומוסיף "אף אחד לא מחפש להחזיק את הכסף של הלקוחות. אם רוצים אותו בחזרה - מזכים אותם".
4 צפייה בגלריה
קלאב הוטל אילת
קלאב הוטל אילת
הזמינו חופשה בקלאב הוטל אילת - מחליפים למלון בכרתים
(צילום: יח"צ)
אורן כהן מגורי, סמנכ"ל השיווק והמכירות בשטיח המעופף מוסר כי "המחירים לחבילות הנופש לאיי יוון, לבורגס ולקרואטיה נמוכים בכ-30% בהשוואה לשנה שעברה. עם כל הסגר והילדים שלא לומדים, אין ספק שאת החגים הקרובים כדאי ומשתלם יותר לעשות בחו"ל ואנו שמחים לראות בעקבות כך עלייה של עשרות אחוזים בהזמנות.
"אנחנו מאפשרים לכל מי שהזמין חופשה בארץ דרכנו להמיר את החופשה בחופשה ליוון, בולגריה וקרואטיה. זיהינו גם את הרצון של הישראלים לצאת לחופשות ארוכות יותר בגלל הסגר ופתחנו גם חבילות ארוכות יותר של שמונה, תשעה ואפילו עשרה לילות. כמובן שכל החופשות יצאו בהתאם להנחיות משרד הבריאות".
לדברי שירלי כהן עורקבי, סמנכ"לית שיווק ומכירות באשת טורס, "אנו רואים ביקוש רב לחופשות בחו"ל, עם תחושה של צמא אמיתי לצאת לחופשה. זה אך טבעי אחרי קיץ לא פשוט ותקופה קשה שקדמה לו, ובעקבות האכזבה מסגירת המלונות ואתרי הנופש בארץ".
דוגמאות נוספות לתמורה שתקבלו בחו"ל עבור הסכום שהתכוונתם להוציא על חופשה בישראל:
אם הזמנתם נופש משפחתי בקיבוץ עין זיוון לראש השנה שילמתם ככל הנראה כ-5,000 שקלים לא כולל מע"מ עבור חדר משפחתי סטנדרטי ללא ארוחות. בשטיח המעופף מציעים במחיר של כ-5,500 שקלים תוכלו לבלות את ראש השנה עם הילדים בבורגס, רק שהפעם זה כולל טיסות, העברות וחבילת אירוח על בסיס חצי פנסיון, במלון "בסט ווסטרן פרימיום אין", הכולל מגלשות מים וקזינו, לאותו מספר לילות - שלושה סך הכל החל מ-17.9.20.
4 צפייה בגלריה
חוף הזהב, בורגס
חוף הזהב, בורגס
בר השוואה? חופשה בקיבוץ עין זיוון למול חופשה בבורגס, בולגריה
(צילום: גלעד ילון)
דוגמה נוספת היא בבורגס, בולגריה: חבילת נופש שנמכרת באשת טורס למלון "פלטינום" על בסיס חצי פנסיון כולל טיסות והעברות תעלה אותו מחיר כמו חבילת נופש בטבריה עבור מלון ברמת ארבעה כוכבים לארבעה לילות, בחול המועד סוכות על בסיס חצי פנסיון. המחיר לזוג בשני המקרים הוא זהה - 3,800 שקלים.
מלון קלאב הוטל אילת הציע לכם חופשה משפחתית של שישה לילות בראש השנה בכ-12,400 שקלים לא כולל מע"מ, לסוויטה ללא ארוחות. בכ-12,500 שקלים מציעים בשטיח המעופף חופשה משפחתית בת עשרה ימים לכרתים החל מ-24.9.20. כאן החבילה היא על בסיס הכל כלול במלון "גובס פארק", ברמת חמישה כוכבים עם פארק מים, כולל טיסות והעברות.