2 צפייה בגלריה
תיירים נתב"ג
תיירים נתב"ג
תיירים בנתב"ג, ארכיון
(צילום: shutterstock)
אחרי שהשמיים נפתחו ליעדים שונים על פני הגלובוס לישראלים בעלי דרכון ירוק (מחוסנים או בעלי תעודת מחלים) עכשיו מתחיל תהליך שבסופו, כך מקווים בישראל, יגיע גם תורם של התיירים מעבר לים לחזור לבקר בארץ הקודש. אחרי למעלה משנה ושלושה חודשים שבהם השמיים היו סגורים לתיירים זרים, היום (ה') יוצא לדרך הפיילוט של הכנסת תיירים מחוסנים בקבוצות מאורגנות לישראל.
הקבוצה הראשונה שנחתה בנתב"ג היא של 12 צליינים נוצרים מחוסנים מארצות הברית שלומדים תיאולוגיה. הביקור הוא חלק מתוכנית הלימודים שלהם. הם ישהו בישראל עד 10 ביוני ומסלול הסיור הותאם עבורם וכולל את ירושלים, קיבוץ משאבי שדה, מצדה, נצרת, 15 גנים לאומיים ואתרים נוצריים.
על פי המתווה, שגובש על ידי משרד התיירות ומשרד הבריאות, בשלב הראשון כ-20 קבוצות מאורגנות יורשו להגיע ארצה. המסלול של התייר המיועד מתחיל ברישום אצל סוכן נסיעות מורשה במדינת היעד. נדגיש כי משרד הבריאות לא אישר לכל המדינות לשלוח תיירים לישראל והתחשב במצב התחלואה במדינה.
לאחר מכן כל נוסע צריך למלא שאלון אישי שבו הוא מצהיר על סוג החיסון שקיבל. ישראל תאשר רק חיסונים שאושרו על ידי ה-FDA. לפני העלייה למטוס התיירים יציגו בדיקת קורונה שלילית ולאחר נחיתתם בנתב"ג, עם הגיעם לבית המלון, יעברו בדיקה סרולוגית שנועדה לבדוק אם יש בגופם כמות מספקת של נוגדנים. עד לקבלת התשובה הם מחויבים להישאר בבידוד בחדר.
2 צפייה בגלריה
שער הכניסה לישראל בנתב"ג
שער הכניסה לישראל בנתב"ג
שער הכניסה לישראל בנתב"ג
(צילום: shutterstock)
במשרד התיירות מקווים להרחיב את התוכנית במהלך הקיץ כך שתאפשר לכל תייר שהתחסן להגיע ארצה בכפוף לתנאי התוכנית. "זהו למעשה פיילוט לקראת הדבר האמיתי", אמרו לנו גורמים בכירים בענף התיירות היוצאת.
במשרדי עמיאל טורס, חברת התיירות הנכנסת הוותיקה בשוק, חשים התעוררות מול שווקי העולם. "הטלפונים מצלצלים ללא הפסקה", אמר אוני עמיאל בעל החברה. אחרי שנה ושלושה חודשים שענף התיירות הנכנסת שרר בדממה מוחלטת, בשבועות האחרונים המגמה מתהפכת. מדינת ישראל הפכה בזכות החיסונים ובלימת התפרצות נגיף הקורונה ליעד תיירות מוביל ונחשק".
עודד גרופמן, מנכ"ל התאחדות מלונות תל אביב רבתי, אמר ל-ynet: "מלונאי אזור תל אביב מברכים על הפיילוט. התיירות הנכנסת מהווה 80 אחוזים מהעסק שלנו וכולנו תקווה שבמהרה גם תיירות בודדים יוכלו לבקר וליהנות מהמוצר המיוחד שיש לנו להציע שהוא בטוח מבחינה בריאותית. הפוטנציאל עצום ואני מקווה שכבר במצעד הגאווה בסוף יוני נראה תיירים ברחובות".
יש לציין כי על אף התחלת הפיילוט, פועל מוקדי ההזמנות של בתי המלונות בארץ לא יכולים לקלוט תיירים מחו"ל עד שלא יוסקו מסקנות לגבי הצלחת המתווה, זאת משום שמערכות ההזמנה הממוחשבות טרם נפתחו להזמנות תיירים מחו"ל.