עומס כבד נרשם אחר הצהריים (יום ג') בביקורת הגבולות בנמל התעופה בן גוריון. המוני נוסעים ותיירים שנחתו בשדה הצטופפו בתורים הארוכים מול עמדות הביקורת רגע לפני כניסתם הרשמית לישראל.
נוסעים בנמל דיווחו כי חלק מהמכונות של הבידוק האוטומטי לא עבדו, וגם חלק מהעמדות הרגילות היו סגורות. בהיעדר מתקני החבלים שמסמנים את גבולות התור הדרך לתמונות של אי סדר וצפיפות היו קצרות.
2 צפייה בגלריה
נתב"ג תור ביקורת גבולות
נתב"ג תור ביקורת גבולות
תורים בביקורת הגבולות, היום
"לא מדובר בעונת החגים או תקופת תיירות חזקה", התלונן אחד הנוסעים. "סתם יום של חול. זו בושה איומה".
מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה כי "במהלך רוב שעות היום אולמי ביקורת הגבולות אינם עמוסים וניתן שירות מצוין לנוסעים. כאשר ישנן נחיתות של מספר טיסות בו זמנית, אנו מטפלים בעומס הנוסעים בטווח זמן של דקות וצילום נקודת זמן מסוימת אינו מעיד על הנורמה ומעוות את המציאות".

2019: 24 מיליון נוסעים יעברו בנתב"ג

מוקדם יותר החודש דיווחנו כי מספר התיירים שהגיעו לארץ בעשור האחרון הוכפל ומספר הישראלים שיצאו בטיסות זינק ב-125%. ב-2010 עברו בנתב"ג בטיסות בינלאומיות כ-11.5 מיליון נוסעים, גידול של 10% מ-2009. 2019 צפויה להסתיים עם מעבר של כ-24 מיליון נוסעים - גידול שלא מוכר באף מקום בעולם.
זאת ועוד, ב-2020 אף יעבור השדה לקטגוריה של נמלי תעופה שבהם התנועה היא מעל 25 מיליון נוסעים. מספר התיירים שהגיעו דרך האוויר הוכפל. ב-2010 הנתון היה כ-1.9 מיליון, והשנה, כ-4 מיליון.
גם יציאות הישראלים לחו"ל זינקו בשל פתיחת השמיים שהביאה עוד ועוד חברות תעופה, בהן חברות לואו-קוסט שהוסיפו יעדים והביאו לירידת מחירים. לפי נתוני הלמ"ס, ב-2010 נרשמו כ-3.9 מיליון יציאות של ישראלים לחו"ל בדרך האוויר. שנת 2019 צפויה לרשום גידול של כ-125%, למעלה מ-8 מיליון יציאות. זאת כאשר חלק מהיוצאים לחול עשו זאת פעמיים או יותר במהלך השנה. אשתקד הנתון היה כ-7.75 מיליון איש.