2 צפייה בגלריה
מטוס ממריא מנמל התעופה איסטנבול
מטוס ממריא מנמל התעופה איסטנבול
מטוס ממריא מנמל התעופה החדש איסטנבול
(צילום: רויטרס)

קו התעופה בין איסטנבול לתל אביב הוא אחד מעשרת קווי התעופה הצומחים ביותר באירופה ב-2018, עם עלייה של כ-12% במספר הנוסעים שטסו בו. כך עולה מבדיקת אתר routesonline על פי נתוני מערכת ההזמנות Sabre.
לפי הנתונים, הקו בין פלמה דה מיורקה לדיסלדורף רשם בשנה שעברה את הצמיחה הגדולה ביותר (21.5%), אחריו קו התעופה בין ציריך וברלין-טגל (17.4%), ובמקום השלישי הקו בין לונדון לסינגפור (גידול של 16.2%). הקו בין איסטנבול ותל אביב נמצא במקום ה-7 בצמיחה ורשם גידול של 11.9%. בקו זה טסו בשנה שעברה 1.04 מיליון נוסעים. קו זה היה במקום הראשון בנתב"ג מבחינת מספר הנוסעים בשנה שעברה עם זינוק של 218% בעשור האחרון.
2 צפייה בגלריה
קווי התעופה הבינלאומיים העמוסים ביותר באירופה בשנת 2018
קווי התעופה הבינלאומיים העמוסים ביותר באירופה בשנת 2018
קווי התעופה הבינלאומיים העמוסים ביותר באירופה בשנת 2018
(shutterstock)

הקו בין שדה התעופה הית'רו בלונדון לבין שדה התעופה קנדי בניו יורק (מרחק של כ-5,000 ק"מ) במקום הראשון במחינת מספר הנוסעים – 2.9 מיליון נוסעים טסו בו ב-2018. הקו בין לונדון לדובאי נמצא במקום השני עם 2.6 מיליון נוסעים. את המקום השלישי תפס קו התעופה, הקצר יחסית, בין לונדון לדבלין. במקום הרביעי נמצא הקו בין איסטנבול לטהרן, ואת המקום החמישי תופס הקו בין לונדון ואמסטרדם. מהבדיקה עולה כי לונדון מככבת ב-8 מתוך עשרת הקווים הבינלאומיים העמוסים ביותר באירופה: במקום ה-6 ברשימה נמצא הקו בין לונדון ללוס אנג'לס, במקום השביעי בין לונדון וסינגפור, במקום ה-8 בין לונדון והונג קונד, במקום ה-9 בין פריז וניו יורק ובמקום העשירי בין לונדון ופרנקפורט. לדברי סטיבן סמול, מנכ"ל Routes, היקף התנועות הבינלאומיות של חברות התעופה האירופיות עלתה ב-6.6% בשנה שעברה. התפוסה במטוסים הייתה 85%, שהיא הגבוהה ביותר מכל מקום אחר בעולם. לדבריו, תעשיית התעופה עומדת בשנה הקרובה בפני אתגרים רבים, אבל הצפי הוא שחברות התעופה האירופאיות ידווחו על רווח נקי של 7.4 מיליארד דולר בשנת 2019.