רק אתמול סיפרנו לכם כי מגזין התיירות האמריקני "טרוול אנד לייז'ר", כלל את קיסריה ברשימת 50 היעדים הטובים ביותר לשנת 2020 - והנה, יש לנו סיבה נוספת לגאווה: מגזין העסקים הנחשב פורבס, הכתיר את תל אביב כאחת מ-20 היעדים הטובים ביותר לשנת 2020.
8 צפייה בגלריה
תל אביב
תל אביב
בזכות חוף הים, ההיסטוריה והאווירה. תל אביב
(צילום: shutterstock)
הרשימה, שהתפרסמה לאחרונה במגזין היוקרתי, מורכבת מהערים המומלצות ביותר לביקור שיארחו את אירועי הספורט הגדולים בעולם (ביניהן גם האולימפיאדה בטוקיו) ועד למיזמי תיירות חדשניים, שכמותם טרם נראו. עורכי המגזין נאלצו לצמצם את הרשימה הארוכה לכדי 20 יעדים בלבד (בינינו, כמעט תמיד אפשר למצוא סיבה מרגשת לביקור במדינה כזו או אחרת), ולשמחתנו – העיר הלבנה מככבת בראשה.
על פי המגזין, הבחירה בתל אביב כיעד תיירותי מומלץ, נובעת כתוצאה מהמפגש הייחודי בין היסטוריה העתיקה שלה לחיים המודרניים המתקיימים בה, בשילוב עם היותה עיר חוף שוקקת. בתוך זה, המגזין ממליץ גם לבדוק את מלון סטאי הממוקם בכיכר יפו, במבנה היסטורי מהמאה ה-13 ששימש בעבר כבית מעצר, עם קו ישיר לים.
8 צפייה בגלריה
פעם הוא שימש כבית מעצר: מלון סטאי ביפו
פעם הוא שימש כבית מעצר: מלון סטאי ביפו
פעם הוא שימש כבית מעצר: מלון סטאי ביפו
(צילום: שירי הדר)
המגזין, אף ממליץ לקוראיו לקפוץ לביקור במרכז באוהאוס שברחוב דיזנגוף, שם יכולים יהיו להתרשם ממקבץ מרשים ביותר של מבני הבאוהאוס שהיו בעבר - וחלקם עדיין עומדים על תילם - בעיר הלבנה, שבזכותם אף הוכתרה כאתר מורשת עולמי על ידי אונסק"ו.

ומי עוד ברשימה?

מלבד תל אביב, מככבים ברשימה יעדים נוספים ביניהם, עיר החטאים - הלוא היא לאס וגאס, שנכנסה בעיקר בזכות מרכז הכנסים העצום הצפוי להיפתח השנה בעיר, כמו גם מלון היוקרה "וירג'ין לאס וגאס" הפועל בה.
עוד ברשימה נמצאת מקאו, שתציין בעוד כשנה 20 שנות עצמאות, וכבר הספיקה לבסס את זהותה כיעד המציע תרבות עשירה, מסעדות ברמה עולמית, בתי קזינו מפוארים ומלונות יוקרתיים - ביניהם גם הריזורט החדש הצפוי להיפתח בחצי האי בעוד כשנה, שבהקמתו שותף גם הכדורגלן לשעבר ואיש העסקים, דייויד בקהאם.
8 צפייה בגלריה
כך יראה הריזורט החדש של דייויד בקהאם במקאו
כך יראה הריזורט החדש של דייויד בקהאם במקאו
כך יראה הריזורט החדש של דייויד בקהאם במקאו
בהמשך מצוינת גם העיר דובאי הידועה באתרים היוקרתיים והנוצצים שבה, כמו גם בעובדה שמדי כמה זמן היא מציגה לראווה אטרקציה חדשה ומרשימה העולה על קודמתה בכל מובן אפשרי כמעט.
אך אלו לא הסיבות העיקריות בגינן נכנסה העיר המרהיבה לרשימה: בשנה הקרובה צפויה המדינה לארח את התערוכה העולמית - וורלד אקספו. לרגל המאורע - דובאי כמו דובאי - מתכננת לקיים אירוע גרנדיוזי ומוגזם שיכלול, בין היתר, הקמתם של מלונות חדשים ויוקרתיים ברחבי העיר, אירועי תרבות ואומנות, קולינריה איכותית ועוד, או כפי שהיטיבו לתאר זאת במגזין: "האירוע הגדול ביותר שהתרחש אי פעם במזרח התיכון".
8 צפייה בגלריה
נוצצת ומפתיעה בכל פעם מחדש: דובאי
נוצצת ומפתיעה בכל פעם מחדש: דובאי
נוצצת ומפתיעה בכל פעם מחדש: דובאי
(צילום: GettyImages)
האירוע עצמו, צפוי להיפתח באוקטובר 2020 ולהסתיים , וצפוי להביא עימו עשרות מיליוני מבקרים לבירת האמירויות.
ערים נוספות שהצליחו לתפוס את עשר המקומות הראשונים ברשימה המצומצמת הן נאשוויל - בירת מדינת טנסי שבארצות הברית, איי הבתולה הבריטיים והאמריקניים, אוקינוואה וטוקיו היפניות, אדינבורו בירת סקוטלנד וסונומה שבצפון קליפורניה.
8 צפייה בגלריה
האיים המלדיביים
האיים המלדיביים
גם הם ברשימה: האיים המלדיביים
(צילום: shutterstock)
בהמשך הרשימה אפשר למצוא ערים כמו ריאד – בירת ערב הסעודית (שרק עתה פתחה את שעריה באופן רשמי למבקרים), רומא (שתציין 500 שנה למותו של הצייר המפורסם רפאל, באמצעותו תערוכות עם ציוריו המקוריים), העיר קולר שבוויסקונסן (שתארח תחרות גולף יוקרתית), בנגקוק (שתתחדש השנה בכמה וכמה מלונות יוקרתיים), סן מיגל שבמקסיקו (בזכות חידוש העיר העתיקה בצבעי טרה קוטה), ג'מייקה (בה צולמו חלק מסצינות הסרט "ג'יימס בונד" שייצא לאקרנים בקרוב), האיים המלדיביים (בזכות עשרות מלונות ואתרי קיט חדשים), סנט פטרסבורג (תארח את הטריאתלון ואת משחקי UEFA בכדורגל במהלך הקיץ הקרוב) ולבסוף, קייפטאון בדרום אפריקה (הודות לסצנת האומנות המתחדשת ברחבי העיר).

אתר התיירות המפתיע ביותר לשנת 2019 הוא...

ומהשנה הבאה לשנה החולפת: כחלק מסיכומי השנה המציפים את הרשת לאחרונה, אתר ההמלצות והטיולים האמריקאי - TripAdvisor, פרסם את רשימת המקומות המתויירים בעולם בשנת 2019. המיקום של היעדים ברשימה נבחר על פי מספר הפעמים בו חיפשו אותו ברשת, על פי מספר ההזמנות לבתי המלון שבו או באלו הסמוכים אליו וכדומה.
8 צפייה בגלריה
רומא
רומא
מנצח כבר שנה שנייה: הקוליסאום ברומא
(צילום: Shutterstock)
המקום הראשון ברשימה, זו השנה השנייה ברצף, הוא מתחם הקולוסיאום ברומא. אחריו, מככבים אתרים פופולריים לא פחות כמו מוזיאון הלובר בפריז, מתחם הוותיקן ברומא, פסל החירות בניו יורק, הרובע הצרפתי בניו אורלינס ואפילו המצפה הנמצא על הגג של מגדל וויליס שבשיקגו.
עד כה, נראה כי מדובר ברשימה צפויה למדי. אז זהו שלא: להפתעתנו, בין שלל האתרים התיירותיים, את המקום השמיני ברשימה תופס מוזיאון בית אנה פרנק המשופץ שבאמסטרדם. לדברי האתר, "ביקור בבית אנה פרנק מהווה חוויה עוצמתית ורגשית עבור אנשים מכל העולם, ונחשב לאתר חובה למבקרים באמסטרדם". בהמשך, אף מציינים שם כי בין אם תבחרו לבקר באופן עצמאי במקום, ובין אם באמצעות סיור מודרך הכולל עצירה במספר נקודות ציון יהודיות נוספות בעיר - יש להקפיד ולהזמין מקומות מראש.
8 צפייה בגלריה
מוזיאון בית אנה פרנק
מוזיאון בית אנה פרנק
עצמתי ומרגש: מוזיאון בית אנה פרנק באמסטרדם
(צילום: AP)
לפני כשנה, לאחר שנתיים של שיפוצים, חנך המוזיאון אולם כניסה חדש, חללי תצוגה שעוצבו מחדש ואמצעים נוספים, המאפשרים לספר באופן טוב וברור יותר, את סיפורם של אנה פרנק, בני משפחתה וארבעה יהודים נוספים שהסתתרו במחבוא במשך יותר משנתיים, עד שנתפסו על ידי הנאצים באוגוסט 1944.
בנוסף לשינויים הפיזיים שנעשו במקום, המוזיאון – שפועל משנת 1960 – מציע לאורחיו סיור שמע, המאפשר להאזין לחלקים מיומנה של פרנק, סיפורים על המשפחה והקשרים היסטוריים.
8 צפייה בגלריה
מוזיאון בית אנה פרנק
מוזיאון בית אנה פרנק
מוזיאון בית אנה פרנק
(צילום: AP)
ומה דעתם של הגולשים על הסיור הפרטי ברובע היהודי ובמוזיאון עצמו? "המדריך שלנו היה טוב מאוד ובעל ידע רב, בנוגע לפרק הזמן ולאירועים שהתרחשו בשנתיים האיומות בהן הסתתרה משפחת פרנק מהגסטאפו של היטלר. הביקור בבית הצליח לגרום לנו להסתכל בעיניים ביקורתיות על הסביבה ועל אותה תקופה בפרט".