3 צפייה בגלריה
דוחא, קטאר
דוחא, קטאר
דוחא, קטאר
(צילום: shutterstock)
בעוד כמה ימים, בחודש ינואר, תחל מכירת הכרטיסים למונדיאל 2022 שייערך בקטאר, אולם בדיקת AP מגלה כי יש מחסור חמור בחדרי מלון במדינה. טורניר גביע העולם בכדורגל לנבחרות ייערך בין 21 בנובמבר ל-18 בדצמבר – ובאתרי ההזמנות נמצא רק מלון אחד שאפשר להזמין בו חדר למשך כל התקופה. האפשרות שאוהדים ייאלצו לטוס, לצפות במשחק, ולטוס בחזרה למדינה אחרת נראית ממשית.
בבדיקה שערכה AP בנוגע לזמינות חדרים בתאריך 27 בנובמבר, לדוגמה, נמצאו רק שלושה בתי מלון שאפשר להזמין בהם חדרים. החדרים הזולים ביותר עולים 1,028 דולר, 1,431 דולר ו-5,276 דולר ללילה. כאשר ניסו בסוכנות הידיעות להזמין חדר למשך כל תקופת הטורניר נמצא רק חדר זמין אחד במלון ברמה של 4 כוכבים במחיר של 1,056 דולרים ללילה, סמוך לנמל התעופה.
ברשתות אקור, הילטון, מריוט וווינדהאם, שמפעילות 28 בתי מלון בדוחא ובסביבה, אין חדרים פנויים לתקופת המונדיאל. רוב חדרי המלון בקטאר כבר שוריינו על ידי מארגני הטורניר כדי להבטיח שיהיו מקומות לינה לשחקנים, לצוותי האימון, לאנשי פיפ"א, לספונסרים ולעיתונאים.
הוועדה הקטארית שאחראית על ארגון המונדיאל השיבה ל-AP על שאלות בנוגע לחדרי המלון: על פי נתוני עבר של בטורנירי מונדיאל, קטאר מצפה ש-850 אלף בני אדם שיגיעו מרחבי העולם יצטרכו לשכור חדר. מארגני הגביע העולמי אמרו גם שיותר מ-1.2 מיליון מבקרים יגיעו לקטאר בימי הטורניר. כמו כן, מהנתונים האחרונים של רשות התיירות הקטארית עולה כי יש בקטאר 33,208 חדרי מלון. הנתונים אם כן פשוט לא מסתדרים.
3 צפייה בגלריה
אצטדיון ראס אבו עבוד דוחא קטאר מונדיאל 2022
אצטדיון ראס אבו עבוד דוחא קטאר מונדיאל 2022
אצטדיון ראס אבו עבוד
(צילום: רויטרס)
שלב הבתים של הטורניר יכלול 32 נבחרות ויימשך 12 ימים. בתקופה זו מצפים המארגנים ש-559 אלף אוהדים יטוסו לקטאר, עם שיא של 276 אלף מחזיקי כרטיסים שיגיעו סביב 27 ו-28 בנובמבר, מספרים שיצריכו 128 אלף חדרים, יותר מאשר כל מלאי החדרים שיש במדינה לאוהדים.
נציין גם כי המשחקים ייערכו בשמונה איצדטיונים ברדיוס של כ-50 קילומטרים באזור דוחא. "זה הפך קצת לגביע עולם דיסוטופי", אמר ל-AP רונאן אוויין המנהל בפועל של ארגון אוהדי הכדורגל האירופי Football Supporters Europe group. "אם האצטדיון יכול להיות בכל מקום בעולם, נגיד באמצע המדבר, ואתה רק טס, נכנס וחוזר, אז זו בהחלט לא החוויה שרוב האוהדים מעוניינים בה".
הזמנת הכרטיסים עצמה תיעשה על בסיס כל הקודם זוכה ולא יהיה מנגנון כלשהו שיחלק אותם בין המדינות המשתתפות. זאת ועוד, מי שכבר ימצא חדר פנוי יהיה מחויב להזמין מינימום שני לילות.
בנוסף לחדרי המלון יהיו 4,000 חדרים/קבינות באוניות תענוגות שיעגנו בדוחא בזמן הטורניר. כמו כן, כמות זניחה של אוהדים תלון בחניוני לילה באווירה קטארית מסורתית שיוקמו במדבר. "אולי נגיע למצב שבו, לפחות עבור האוהדים מאירופה וכמה מהנבחרות האסייתיות, האופציה הטובה ביותר תהיה לטוס ביום המשחק, אבל יהיה לזה מחיר כספי וגם השלכות סביבתיות", אמר אוויין.
3 צפייה בגלריה
פועלים ב אצטדיוני כדורגל קטאר מונדיאל 2022
פועלים ב אצטדיוני כדורגל קטאר מונדיאל 2022
ההכנות בעיצומן
(צילום: רויטרס)
אחת מהאפשרויות שעלו על הפרק היא שאוהדים ילונו בסעודיה או דובאי ויטוסו במשך כשעה וחצי לקטאר כדי לצפות במשחקים.
לא רק מחסור בחדרים עשוי לגרום לאוהדים לא להגיע לאירוע. גם חוקים נגד קהילת הלהט"ב, והפרות זכויות האדם במדינה, בדגש על זכויות עובדים, מציבים דילמה עבור אוהדי כדורגל שעשויים להסתפק בצפיה בטלוויזיה.
גידי ליפקין מ-ONE דיווח בחודש שעבר כי מארגני התיירות בישראל מעריכים שבין 20 ל-30 אלף ישראלים יטוסו לקטאר. כיום אין יחסים בין ישראל לקטאר ולכן גם אין טיסות ישירות וההגעה לשם תיעשה באמצעות טיסות המשך ממגוון יעדים כגון איחוד האמירויות וטורקיה. ככל הנראה לקראת המשחקים צפויות חברות התעופה להגדיל את תדירויות הטיסות לדוחא לאור הביקוש הגדול הצפוי.
לפי "פיפ”א ניוז", מחיר לכרטיס למשחק במסגרת שלב הבתים במונדיאל אמור לנוע בין 105 ל-210 דולר, בעוד כרטיס לשלב הגמר יעלה בין 455 ל-1,100 דולר, כשבדיווח הסתמכו בעיקר על המחירים מהמונדיאל הקודם, סכומים שעשויים להשתנות.