4 צפייה בגלריה
תורים בנתב"ג
תורים בנתב"ג
תורים בנתב"ג
(צילום: AFP)
אם טרם שריינתם טיסות לפסח נראה שתצטרכו לחשב מסלול מחדש כי מחירי הטיסות נסקו אל על, ואפילו כרטיסים בחברות הלואו-קוסט יקרים כעת להחריד. מבדיקת ynet עולה כי מחירי הטיסות התייקרו בעשרות אחוזים.
מהבדיקה עולה, לדוגמה, כי כרטיס ליעד כמו מילאנו בפסח, בין התאריכים 14 עד 21 באפריל, בחברת ריינאייר עולה החל מסכום שמתקרב ל-600 אירו (2,150 שקל), ללא שליחת מזוודה. בחברת הלואו-קוסט וויזאייר כרטיס לעיר האיטלקית בין 13 ל-20 באפריל עולה 2,716 שקל, גם כן לא כולל שליחת מזוודה, תוספת שנעה בין 70 שקל ל-180 שקל, תלוי בגודל ובמשקל של המזוודה.
אם חשקתם לטוס בפסח לפריז תצטרכו להכין 2,861 שקל לכרטיס בחברת איזיג'ט בין התאריכים 14עד 20 באפריל. מתגעגעים ללונדון? כרטיס הלוך-ושוב לבירה הבריטית גם כן בחברת איזיג'ט במהלך פסח עולה 4,104 שקל.
בדקנו מחירים גם בחברות הסדירות ומצאנו, לדוגמה, כי הכרטיסים לפריז במחלקת תיירים אזלו ונותקו רק כרטיסים במחלקת פרימיום במחיר של 4,105 שקל לכרטיס הלוך-ושוב.
וכמה עולה לטוס לתאילנד? חברת גוליבר משווקת טיסות של אל על לבנגקוק במחיר של 6,582 שקל לכרטיס הלוך-ושוב בין התאריכים 13 עד 23 באפריל. כרטיס ב-KLM עם עצירת ביניים עולה 9,990 שקל. כרטיס הלוך-ושוב בטורקיש איירליינס לתאילנד עם עצירת ביניים עולה 10,140 שקל.
גם מחירי הכרטיסים לארצות הברית התייקרו משמעותית, בשעת הבדיקה נותרו עדיין כרטיסים ספורים לניו יורק במחיר של החל מ-3,917 שקל, אך רבים מהכרטיסים נמכרים כעת במחירים של יותר מ-2,000 דולר (6,535 שקל) לטיסה ישירה לניו יורק.
יאן פולמן, מנהל הפעילות של אמריקן איירלינס בישראל, אמר בשיחה עם ynet כי יש ביקוש רב לטיסות לארה"ב באפריל. לדבריו, רוב המטוסים מלאים ונותרו מושבים ספורים במחלקות היקרות.
וכמה עולה לטוס לדובאי בפסח בין התאריכים 14 עד 20 באפריל? פליי דובאי: 3,955 שקל. אל על: 3,779 שקל. ישראייר: 4,321 שקל. ארקיע: 4,853 שקל. לופטהנזה: בין 6,494 שקל ל-6,827 שקל לכרטיס הלוך-ושוב.
4 צפייה בגלריה
דובאי
דובאי
גמלים בחוף הים בדובאי
(צילום: Shutterstock)
יעקב אמסלם, מנכ"ל ובעלים של קבוצת אמסלם טורס, אמר הבוקר בשיחה עם ynet כי "השמיים נפתחו בבת אחת ויש ביקושי שיא ליעדים מסביב לעולם. המקומות על הטיסות אוזלים והמחירים עולים. לגבי חודשי הקיץ המחירים עדיין סבירים ליעדים כמו איי יוון ולאנטליה ולכן זה הזמן הנכון להזמין וליהנות מחיסכון אדיר".
יניב לניס, מייסד אתר "טיסות סודיות", הסביר בשיחה עם ynet כי "אחרי שנתיים של חוסר ודאות וביטולי טיסות השגרה חוזרת והביקושים מזנקים ואף חוצים את הביקושים שהיו לפסח 2019 טרם המשבר. מצד שני חברות התעופה עדיין לא חזרו לפעילות מלאה והיצע המושבים והיעדים מוגבל, מה שיצר עליית מחירים גבוהה במיוחד לתאריכי פסח המבוקשים. הטיסות המבוקשות פשוט מלאות ולטיסות שעדיין לא מלאות נשארו כרטיסים אחרונים יקרים במיוחד.
"מי שיכול להמתין עם החופשה שלו לאחרי פסח יוכל לחסוך מאות ואף אלפי דולרים לכרטיס טיסה. המחירים בקיץ צפויים להיות גבוהים במיוחד ואני ממליץ לכל מי שמתכנן לטוס בקיץ לנצל את המחירים הנמוכים שעדיין נשארו ולהזמין טיסות מראש".
יעקב אמסלם הוסיף כי "לכל אלו שעדיין מעוניינים למצוא פתרונות משתלמים לפסח, חשוב להפגין פתיחות עם התאריכים, או לחפש חלופות טיסה זולות יותר המצריכות נסיעה של שעה מהיעד המבוקש, לדוגמה באיחוד האמירויות – כרטיס טיסה לדובאי יקר בכ-300-200 דולר לעומת אבו-דאבי".
טלי נוי, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת איסתא, אמרה כי העלייה במחירי הדלק תרמה גם היא לעליית מחירי הטיסות. לדבריה, "היעדים שמחירי כרטיסי הטיסה אליהם עלו בשבוע האחרון בין שמונה אחוזים לעשרה אחוזים הם בעיקר ניו יורק, פריז, אמסטרדם, דובאי, לונדון ורומא".
4 צפייה בגלריה
לונדון
לונדון
לונדון, יהיה לכם יקר מאוד להגיע לשם בפסח
(צילום: shutterstock)

תפנימו: מי שמחכה לרגע האחרון משלם ביוקר

ניר מזור סמנכ"ל קשרי תעופה הוסיף: "כצפוי, רמת הביקושים החדה העלתה את המחירים די במהירות, זאת לצד התייקרות מחירי הדלק שמשפיעים גם הם על מחירי הטיסות. הסיפור המרכזי כעת הוא למצוא מקומות, בטח ובטח כשמדובר על חול המועד המבוקש ביותר. ההמלצה העיקרית היא להפנים שההרגל להמתין ל'רגע האחרון' כשמדברים על תאריכי ביקוש כמו חגים וחופשות הקיץ הוא כבר לא אופציה ממשית. כעת אנחנו רואים תאריכים לוהטים חדשים של הזמנות, למשל ליום העצמאות וחג השבועות שיסמנו את תחילת החופשות הקיציות באיי יוון, טורקיה ספרד ואיטליה".
זיו רוזן, מנכ"ל גוליבר, מאשר גם הוא תמונת המצב ומסביר: "חופשת הפסח תמיד הייתה הזדמנות לישראלים לנפוש בחו"ל, וכעת עוד יותר לאחר סיום הגל החמישי של הקורונה והחזרה לשגרה. אנחנו רואים עלייה בביקוש שנבעה ממחירים אטרקטיביים וכעת אלו שמחפשים חופשות לחג הפסח נתקלים במחירים גבוהים יותר. כמו כן, המלחמה אף היא משפיעה על המצב כשמחירי הנפט עולים כך גם מחירי הטיסה. עם זאת, עדיין ניתן למצוא יעדים במחירים נוחים לתקופה כמו יוון, קפריסין, גיאורגיה, טורקיה, דובאי ועוד".
עמית גולדברג, מנהלת אתר השוואת המחירים Travelist, מאשרת את הדברים וממליצה להתחיל להזמין חופשות לקיץ ולדלג על פסח בגלל התייקרות המחירים. "חג הפסח השנה הוא בסימן התאוששות מגל האומיקרון", אמרה. "הישראלים צמאים לחופשה מעבר לים ואנו רואים מגמה של עלייה בהזמנות ובביקושים על אף העלייה המתבקשת במחירים ככל שהחג מתקרב. זאת ההזדמנות להזמין חופשות לקיץ כשהמחירים עוד אטרקטיביים".
4 צפייה בגלריה
פסל החירות
פסל החירות
ניו יורק, רחוקה ויקרה להגעה
(צילום: shutterstock)
למתעקשים לטוס בפסח לחופשה עם הילדים, איך אפשר בכל זאת לעשות זאת במחיר סביר? שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס, מציעה: "כדי להוזיל עלויות מומלץ לבדוק מחירים של חבילות נופש (רכישת טיסה ומלון יחד) שלעיתים רבות יוצאות משתלמות יותר לעומת רכישת כרטיסי טיסה ומלונות בנפרד שמתומחרים כעת ביוקר בגלל הביקושים הגבוהים".
טיפ נוסף שקיבלנו מאשת טורס להוזלת המחיר הוא יציאה בצמוד לפסח. כך למשל חופשה של ארבעה לילות בין 17 ל-21 באפריל באיסטנבול במלון ברמה של 4 כוכבים תעלה 560 דולר לאדם. חופשה דומה של ארבעה לילות בין 8 ל-12 במאי תעלה 389 דולר לאדם.
דרן רוזובסקי, מנכ"ל lastminute.co.il, סיכם ואמר כי "אכן חלה עליית מחירים משמעותית, הישראלים חזרו לטוס ובגדול, אך יש עדיין יעדים באירופה עם מחירים טובים, כמו למשל כרטיס לאמסטרדם ב-390 דולר או לברצלונה ב-410 דולר. כל הקודם זוכה, לא כדאי לחכות".