2 צפייה בגלריה
בודפשט
בודפשט
זו העיר הכי מבוקשת לתקופה הקרובה בקרב ישראלים
(צילום: shutterstock)
אחרי שמרבית הישראלים לא עשו וי על החופשה שלהם בשנתיים האחרונות, נראה שהצמא, הרעב והגעגוע כבר חזקים מהכול. מאז הסרת המדינות האדומות ולמעשה פתיחת האפשרות לטוס לכל יעד מישראל, לצד הקלה בהגבלות בחזור לבעלי דרכון ירוק - נרשמת עלייה בהזמנות לטיסות לחו"ל בקרב הקהל הישראלי.
סוכנויות הנסיעות מספרות על עלייה חדה בביקושים לחופשות מעבר לים, על כל הסוגים. החל מחופשות ליעדים אקזוטיים שמספקים מזג אוויר חמים גם בחורף, דרך חופשות הסקי שעומדות בפתח ועד חופשות אורבניות באירופה ובארה"ב.

לאן בחרתם לטוס הכי הרבה?

על פי נתונים של Booking.com שמתפרסמים כאן לראשונה, על אודות היעדים שישראלים חיפשו הכי הרבה לשלושת החודשים הקרובים,
אלו חמשת היעדים הכי מבוקשים:
בודפשט, במקום הראשון. נזכיר שהונגריה הייתה מהמדינות האחרונות שנפתחו לתיירים, לעומת שכנותיה באירופה. תוסיפו לזה את האהדה הידועה של התיירים הישראלים ליעד היפה, היחסית זול ויחסית קרוב עם גיוון של אטרקציות לגילים שונים - וקיבלתם את התשובה מדוע בירת הונגריה התברגה למקום הזה.
דובאי, שחזרה להיות רלוונטית אחרי תקופה שבה הפסקנו לנהור אליה, נמצאת במקום השני. ועכשיו היא אף יותר נגישה מהפעימה הראשונה, הודות להסרת הדרישה לוויזה החל מ-10.10.21 עבור תיירים ישראלים והכנסת ישראל למדינות הירוקות מצד האמירויות (כך שגם לא מחוסנים יכולים להיכנס אליה ללא בידוד, רק עם בדיקת PCR שלילית).
אגב, בירת הונגריה ודובאי מקבלות דירוג גבוה לא רק באתר בוקינג.קום, על כך נרחיב בהמשך.
בירת הממלכה הבריטית תפסה את המקום השלישי. כאשר גם כאן יש שינוי והקלה במדיניות הבריטים בנוגע לבדיקות לתיירים מחוסנים, אחת במקום שתיים. וירידת מחירי הטיסות אל לונדון מוסיפה גם היא לאטרקטיביות של היעד הפופלרי גם כך.
2 צפייה בגלריה
לונדון
לונדון
ד"ש לוויליאם וקייט. לונדון חוזרת לרשימת המבוקשות
(צילום: shutterstock)
את המקום הרביעי קוטפת איסטנבול, זאת ככל הנראה קשור לעובדה שזהו יעד מרכזי מאוד לטיסות המשך. טרום תקופת הקורונה, טורקיה תמיד התברגה כיעד ראשון או שני בביקוש הישראלים ולאו דווקא בגלל הרצון לטייל ממש במדינה כמו לעשות קונקשן בשדה התעופה הגדול באיסטנבול ומשם להמשיך ליעדים אחרים.
ואת החמישייה המבוקשת סוגרת בירת אוסטריה. כאן אפשר לקשר את מיקומה הגבוה לעובדה שבחודשים הקרובים היא תתקשט לכבוד חג המולד ותציע לא מעט שווקים ואטרקציות חגיגיות סביב הכריסמס. וינה, שנחשבת לאחת הערים היפות גם כך, הופכת לנוצצת ומושכת אף יותר ותמיד קוטפת את המקום הראשון בעיר הכי מקושטת בתקופה זו.
באמדאוס, חברה לפתרונות טכנלוגיים בתחום התיירות, שעובדת עם כ-3,500 סוכני תיירות בישראל מתוך 4,500 סוכנים, אלו שמונת היעדים שעלו כהכי פופולריים לחורף הקרוב, מבחינת הזמנות ישראלים לחודשים נובמבר-דצמבר 2021 וינואר 2022:
פראג
דובאי
בודפשט
באטומי
אתונה
טבילסי
רומא
ברצלונה
אבישי כהן, מנכ״ל אמדאוס ישראל מסר ל-ynet: "יעדי החורף מתחלקים בין המקומות בהם יש שווקים של חג המולד לבין יעדים שגם בחורף נעים לטייל ולנפוש בהם. הרגלי הצריכה של הנוסעים בעת הזו הם מאד דינמיים ותמונה מדויקת יותר של היעדים אנו רואים בדרך כלל בסמוך למועדי הטיסה. אך אין ספק כי הישראלים מצביעים בכרטיסי הטיסה ומסתערים על יעדים בחו"ל המציעים תמורה מעולה לתשלום".

מהם היעדים הכי מבוקשים ביתר העולם?

לפי המחקר השנתי של Booking.com, "תחזיות לענף התיירות", שבדק לעומק את מגמות ההזמנה העולמיות - אלו חמשת היעדים הכי טרנדיים לשנה הקרובה:
1. אטלנטה, ארה"ב - בירתה של מדינת ג'ורג'יה והמרכז התרבותי של דרום ארצות הברית. באטלנטה יש מגוון שכונות עם המון אופי ויש גם מסעדות ברמה עולמית ושפע של חיי לילה תוססים, והיא יעד נהדר לכל סוגי המטיילים והמטיילות. למשל, נמצאים כאן הפארק הלאומי ההיסטורי על שם מרטין לותר קינג (Martin Luther King Jr National Historical Park) והמרכז הלאומי לזכויות האזרח והאדם (National Center for Civil and Human Rights).
2. טאיצ'ונג (Taichung), טייוואן - העיר השנייה בגודלה בטייוואן, הידועה גם בשוקי הלילה הגדולים שלה. במהלך היום היא מציעה מקדשים היסטוריים, כמו מקדש לצ'נג (Lecheng) היוקרתי שנבנה לפני 200 שנה, מקדש צ'נגחואנג (Chenghuang) המקושט ומקדש וואנחה (Wanhe) שבנוי בסגנון "שלושת האולמות" - תצוגת תכלית של הארכיטקטורה המורכבת והתרבות העשירה של תושביה הקדומים של העיר.
3. גרמאדו (Gramado), ברזיל - עיירה תיירותית קטנה שנמצאת באזור "הדרך הרומנטית" (Romantic Route) שבדרום ברזיל. מדובר בכביש שמוקף בנוף ציורי ועובר דרך 13 רשויות של מדינת ריו גרנדה דו סול (Rio Grande do Sul). היעד הזה ששוכן בין ההרים, ומתאים לנופש עבור מי שמחפש מקומות פחות מוכרים ופחות צפופים, שהם כ-68 אחוזים מהמטיילים בעולם, כך לפי המחקר של בוקינג. קום.
4. סנטו דומינגו (Santo Domingo), הרפובליקה הדומיניקנית - היא מצד אחד עיר הבירה של הרפובליקה, שאגב מאוד מחבבת ישראלים באופן לא רגיל. וכמו כל עיר בירה, היא מעניינת ותוססת עם גלריות אומנות מצד אחד וחיי לילה עם אוכל טוב מצד שני. אבל הסיבה המרכזית לבחור ביעד זה, היא לשם הנחיתה בעיקר ומשם ממשיכים לרוב לאזורים היפים יותר במדינה הקריבית כמו פונטה קאנה. שם אפשר להתארח בריזורטים ענקיים ומפנקים במחירים די נמוכים.
5. בראשוב (Brașov), רומניה - בלב מחוז טרנסילבניה נמצאת העיר שנוסדה במאה ה-13, מה שמסביר את אווירת ימי הביניים ואת העובדה שכל ביקור פה הוא סוג של מסע בזמן. היא גם ההשראה לאחד הערפדים המפורסמים ביותר בעולם. כשתבקרו בעיר שלמרגלות הרי הקרפטים הדרומיים, יתגלה לכם קו רקיע יפה במיוחד עם שפע ארכיטקטורה גותית.
אז נכון, המדינה כרגע נמצאת בגל תחלואה ומצב שלא מתאים לביקור בה בזמן הקרוב, אבל אם מסתכלים קדימה באופטימיות אפשר להתחיל לתכנן בה טיול עתידי, ואולי אף כדאי להתרחק מבוקרשט הבירה. מבין האטרקציות המרכזיות בבראשוב: טירת בראן (Bran) המפורסמת שהייתה ההשראה לספר "דרקולה" של הסופר הבריטי ברם סטוקר, ושמורת דובים ייחודית שבה אפשר לצפות בחיות במקום מרבצן הטבעי. ולבסוף, לא משנה אם תצאו לטיול רגלי בטבע, תעלו עם רכבל לפסגת הר טמפה (Mount Tâmpa) כדי לתצפת על כל העיר, או פשוט תשוטטו בין בתי הקפה המקסימים שמפוזרים להם מסביב לכיכר העירייה - גם אתם תגלו שהעיר הזאת היא לא פחות מפנינה אירופאית חבויה.