ענקית הלואו-קוסט האירית ריינאייר ביטלה במפתיע את כל טיסותיה לישראל וממנה בחודשים מרץ ואפריל, זאת פחות משבועיים לאחר שחידשה את הטיסות לנתב"ג.
2 צפייה בגלריה
מטוס בואינג 737 של חברת ריינאייר
מטוס בואינג 737 של חברת ריינאייר
מטוס בואינג 737 של חברת ריינאייר
(צילום: shutterstock)
ריינאייר, שכמו מרבית חברות התעופה בעולם הפסיקה לטוס לישראל לאחר פרוץ המלחמה, חידשה את פעילותה בישראל ב-1 בפברואר והפעילה לוח טיסות מצומצם שכלל קווים לממינגן, קרלסרוהה / באדן-באדן (גרמניה), מרסיי, מילאנו ווינה.
הערב נודע כי לוח הטיסות של החברה לישראל וממנה בחודשים מרץ ואפריל ריק, זאת לאחר שכל הטיסות בתקופה זו בוטלו.
לאחר פניות מ-ynet ומכלי תקשורת נוספים חברת התעופה אישרה במהלך כי "למרבה הצער ריינאייר ביטלה את לוח הטיסות המצומצם שלה לתל אביב וממנה החל מ-27 בפברואר, זאת מפני שטרמינל הלואו-קוסט בנתב"ג, טרמינל 1, לא נגיש יותר לחברות לואו-קוסט. ריינאייר פעלה בעבר בטרמינל 1 שטרם נפתח מחדש. ריינאייר נשארה מחויבת לתל אביב ומצפה לחדש את פעילתה כשטרמינל הלואו-קוסט 1 ייפתח מחדש".
ברשות שדות התעופה התייחסו לטענת ריינאייר ומסרו כי כאשר הכריזה על חזרתה לישראל ידעה שטרמינל 1 אינו פעיל. בהודעה שפרסמה הרשות נכתב: "מפרוץ המלחמה, ועל רקע הירידה החדה בהיקפי הפעילות בנתב"ג וצרכי הביטחון, טרמינל 1 נסגר. כל הטיסות הבינלאומיות והפנים ארציות לאילת עברו לטרמינל 3. בהיקף הנוסעים הנוכחי אין הצדקה כלכלית להפעלת שני טרמינלים. טרמינל 1 יחזור לפעילות בהתאם לגידול בהיקף הנוסעים. טיסות היוצאות מטרמינל 3 מחויבות במסי נמל בהתאם. כל חברות התעופה, ובכלל זה רינאייר, היו מודעות לכך טרם חזרת פעילותן".
2 צפייה בגלריה
לוח הטיסות הריק של ריינאייר לישראל במרץ ובאפריל
לוח הטיסות הריק של ריינאייר לישראל במרץ ובאפריל
לוח הטיסות הריק של ריינאייר לישראל במרץ ובאפריל
(צילום מסך מתוך אתר החברה)
בשבוע שעבר, נזכיר, אל על הודיעה כי לא תחדש את הקו לדבלין בשל ירידה משמעותית בביקושים. אירלנד היא ללא ספק המדינה העוינת ביותר לישראל באיחוד האירופי בימים אלו, וכבר זמן רב שמובילה קו מאוד נוקשה נגד ישראל במוסדות האיחוד האירופי. בדיונים הסגורים היא אפילו דוחפת בשנה האחרונה (ללא קשר למלחמה) להטלת סנקציות על ישראל. המדינה אף תמכה בהצבעה בעצרת האו"ם להפסקת אש מבלי לקרוא לשחרור כל החטופים ומבלי לגנות בצורה מפורשת את חמאס.
כמו כן, בימים האחרונים עוררה ריינאייר זעם בקרב ישראלים לאחר שפורסם כי באתר ההזמנות שלה, בשדה של "מקום המגורים" ניתן לבחור, בין היתר, גם באפשרות של "הטריטוריה הפלסטינית הכבושה", בשדה שאמור לשמש נוסעים מהרשות הפלסטינית.