אם עד לפני זמן קצר חשבנו שנטוס בעיקר ליוון, לקפריסין ולארה"ב, הקורונה הרימה שוב את ראשה וטרפה את כל כללי המשחק בפעם המי יודע כמה. לצד הרשימות שמתעדכנות כל כמה שבועות, לעיתים אף ימים, ועם ההגבלות החדשות - עולה השאלה האם נוכל לטוס בחגים ולאן? עשינו לכם סדר בכל מה שצריך לדעת נכון לעכשיו.

הונגריה: בין 50 ל-70 דולר

הונגריה שהכריזה לפני שבוע שתפתח את שעריה בפני הישראלים המחוסנים תהיה אפשרות אטרקטיבית במיוחד לחופשה מעבר לים בחגים הקרובים - וכנראה שגם הכי זולה מביניהן מסיבה אחת ברורה ופשוטה. שתי חברות הלואו קוסט הפעילות ביותר בישראל וויזאייר וריינאייר טסות לשם ומציעות טיסות לכל אורך חודש ספטמבר במחירים נמוכים במיוחד.
טיסה במהלך חג הסוכות למשל תעלה החל מ-51 דולר לטיסת הלוך ושוב עם ריינאייר, או 70 דולר עם וויזאייר. יש גם מגוון רחב של תאריכים ואף ניתן לשלב בין שתי החברות על מנת ליהנות ממחירים זולים ושעות טיסה שעשויות להתאים לכם יותר.
אינפו
יעד נוסף שיהיה אטרקטיבי גם מבחינת מחירים וגם מבחינת הגדרת משרד הבריאות הישראלי כיעד בסיכון נמוך - הוא פראג, אבל שימו לב כי בעקבות העלייה בתחלואה בארץ, על מנת לטוס לבירת צ'כיה עליכם להצטייד בבדיקת קורונה מ-72 השעות האחרונות לפני הטיסה, והכניסה למדינה בשלב זה היא למחוסנים בלבד. ישראייר מציעה טיסות ישירות לפראג במחיר התחלתי של 280 דולר, וגם אל על מציעה טיסות ישירות אבל במחירים גבוהים יותר בהרבה, לפחות במהלך החגים.

הרבה ישראלים חיכו לה: פולין

לצד הונגריה וצ'כיה, שכבר מעכשיו אין צורך בבידוד של שבוע עם החזרה מהן, משרד הבריאות הודיע אתמול בערב על מדינות "צהובות" נוספות, כלומר שאין צורך להיות בבידוד של שבוע כשחוזרים מהן, אלא של 24 שעות בלבד. אז אוסטריה הפופולרית אומנם ירדה מהרשימה ועברה למדינות ה"כתומות" וכך גם תאילנד, אך יש תוספת מעניינת של שלוש מדינות "חדשות": פולין, בחריין וסלובקיה (לצד מדינות נוספות שהתווספו לרשימה הצהובה כמו סין וסינגפור אך פחות רלוונטיות כרגע). השינויים ייכנסו לתוקף החל מיום שלישי הקרוב 31.8.
2 צפייה בגלריה
ורשה ממבט הציפור
ורשה ממבט הציפור
חזרה למדפים: בירת פולין ה"צהובה"
(צילום: shutterstock)
הבשורה הגדולה ברשימה החדשה היא פולין. למה? קודם כול - כי כבר יש טיסות מישראל לשם, וגם כי לואו קוסט, כבר אמרנו? כך למשל, טיסה עם חברת וויזאייר לוורשה תעלה לכם 40 דולר בחגים או טיסה עם ריינאייר לקרקוב ב-20 דולר בראש השנה. כך שבמחיר של נסיעה באוטובוס בינעירוני אתם יכולים לסדר לעצמכם טיול באחת משתי הערים הפולניות המבוקשות.
בנוסף, גם החברות הישראליות יטיסו אל ורשה וקרקוב. טיסת ישראייר לוורשה תעלה החל מ-199 דולר וטיסות של ארקיע לקרקוב ובירת פולין החל מ-199 דולר הלוך ושוב. ישראייר תפעיל טיסות אל ורשה החל מ-1.9.21 שלוש פעמים בשבוע וארקיע תפעיל טיסה יומית אל ורשה ושלוש פעמים בשבוע אל קרקוב החל משבוע הבא.
אחריהן גם אל על הצטרפה לחגיגה והודיעה על הפעלת ארבע טיסות שבועיות ךוורשה, ופעמיים בשבוע לקרקוב ולברטיסלבה, כאשר מחיר כרטיס יעלה גם כאן החל מ-199 דולר. אלו יתחילו לפעול ב-2.9.21.

חדשה ברשימה: בחריין

מעבר לפולין, גם בחריין נוספה לרשימה ה"צהובה" אך אליה יהיה אפשר לטוס ישירות רק אחרי החגים. חברת גולף אייר, החברה הלאומית של בחריין, תתחיל להפעיל לראשונה ולאחר עיכובים רבים, שתי טיסות שבועיות בקו בחריין-ישראל החל מ-4.10.21. מחיר לכרטיס טיסה יחל ב-299 דולר, כולל כבודה, ארוחה ושירות מלא. משך הטיסה הוא כשעתיים וחצי.
2 צפייה בגלריה
איי אמוואג'
איי אמוואג'
רק שעתיים וחצי טיסה ורק אחרי החגים: בחריין
(shutterstock)
בשביל לטוס לבחריין תצטרכו לבצע בדיקת קורונה ביום הראשון והעשירי, נוסעים לא מחוסנים מתבקשים לעשות בדיקה לפני הטיסה. והחל מ-31.8 כאמור, לא תידרשו לבידוד של שבוע בחזרה מבחריין לישראל.
ניתן לטוס אל בחריין לפני אוקטובר אבל בטיסות קונקשן כאשר חשוב לבדוק היכן הן עוברות. למשל טיסות קונקשן דרך טורקיה, שמוגדרת "אדומה" ולא ניתן לטוס אליה מהארץ נכון להיום, יהיו בעיה.

מעכשיו גם ברטיסלבה

סלובקיה, שהפכה בשנים האחרונות ליעד חדש ומעניין עבור לא מעט ישראלים, הודות למחירים הנוחים בעיקר, חוזרת להיות רלוונטית. הבוקר (יום ג') חברת ארקיע הודיעה על חידוש הטיסות לברטיסלבה במחיר שיחל ב-199 דולר טיסות הלוך ושוב. בנוסף, נמסר מהחברה כי "ארקיע תציע מגוון מלונות רחב ביעדים החדשים במחירי חבילות מיוחדים".

טיפ שכדאי לדעת

עוד עובדה שחשוב לדעת היא שאפשר לקצר את משך הבידוד של השבוע בארץ אם עוברים מהמדינה ה"כתומה" באירופה למדינה "צהובה" וממנה חוזרים לארץ. לדוגמה, אם טסתם לרומניה, ביליתם שם שבוע ולאחר מכן נסעתם או טסתם להונגריה או לצ'כיה ושהיתם שם ארבעה ימים - בחזרה לארץ לא תצטרכו להיות בבידוד למשך שבוע שלם, אלא רק לשלושה ימים שנותרו לכם מהבידוד. עם זאת, אין פטור מבידוד של יום שלם עד לתוצאות הבדיקה ויש צורך בבדיקה נוספת לשחרור מהבידוד בהפרש של 24 שעות לפחות.

ומה עם תאילנד?

נתחיל מהסוף, אם תטוסו למדינת האיים תצטרכו לחזור לבידוד, אבל יש הבדל בין לחזור לבידוד אחרי חופשה של שבועיים-שלושה לבין להתבודד אחרי סוף שבוע בבודפשט או בפראג. להגיע לתאילנד זה לא סיפור פשוט, אפילו די מורכב. לכן, פישטנו לכם את כל מה שצריך לדעת לפני הטיסה שלכם למדינת האיים. אנו ממליצים לכם לקרוא שורות אלו בעיון לפני שתרכשו את כרטיס הטיסה שלכם.
כל נוסע לתאילנד שמעל גיל 18 חייב להיות מחוסן, קטינים לא יכולים לנסוע ללא הורים מחוסנים. חייבים ביטוח בריאות מקיף ולמלא טופס באתר COE. בנוסף, תצטרכו לשלם על כל המלונות שבועיים מראש, מלונות שאותם יש לבחור מתוך רשימת המלונות שערוכים לקבל תיירים באיים. גם על כל בדיקות הקורונה תשלמו מראש. מעבר לכך על הנוסעים לעשות בדיקות קורונה מספר פעמים - לפני הטיסה ולפחות עוד שלוש פעמים בזמן השהייה שלכם, להתקין אפליקציה ייעודית ולמלא לא מעט טפסים.
כל המ שצריך לדעת לפני שטסים לתאילנד
ישנם שני "מסלולים" שבהם תוכלו לבקר בתאילנד - תוכלו להעביר שבוע בקוסמוי ואז אפשר לעבור אחרי שבוע לקופנגן ו/או קוטאו או להתחיל בפוקט ואז תוכלו לעבור אחרי שבוע לקראבי, קופיפי, סורטאני, וקאו לאק. מבולבלים? רגע זה לא הסוף.
אז איך זה עובד? ביום הראשון חייבים לשהות בחדר המלון עד לתוצאות בדיקת הקורונה. לאחר מכן עד היום השלישי אפשר ליהנות ממתקנים בשטח המלון. בין היום הרביעי לשביעי אפשר לשוטט באזור האי לפי התוכנית של משרד התיירות וביום השישי או השביעי תתבצע בדיקת קורונה נוספת, שאחריה אפשר לעבור למלון באי נוסף ולהישאר בו עד לקבלת תוצאות הבדיקה. לאחר מכן אפשר לסייר בחופשיות בין האיים שבתוכנית, ביום ה-12/13 יש צורך בבדיקת קורונה נוספת ולאחר כל זה ניתן לטייל בכל אזור במדינה.
ואיך המחירים? לפוקט תוכלו לטוס עם אל על במהלך החגים במחיר התחלתי של 555 דולר, לקו סמוי כרגע אין טיסות ישירות, אבל אולי נראה טיסות דרך בנגקוק או פוקט בעתיד הקרוב. נכון לרגע זה הטיסה הכי משתלמת שמצאנו היא של אמירייטס עם קונקשן בדובאי בקצת פחות מ-700 דולר, משם תצטרכו לטוס בעצמכם לקו סמוי.
לצד העובדה שלאחר החזרה נדרש בידוד חובה לשבוע ימים בהתניית שתי בדיקות קורונה, אחת בתחילת הבידוד והשנייה בסופו, חשוב לקחת בחשבון כי אם מישהו מבני המשפחה יחלה בקורונה, אז על פי ההנחיות של משרד הבריאות בתאילנד הוא יופרד מבני משפחתו ויועבר לאשפוז מיידי בבית חולים על חשבונו, גם אם אין לו סימפטומים.
לכן חשוב לדאוג לחבילת ביטוח שמכסה קורונה על כל השלכותיה ביעד עצמו. לשכת התיירות של תאילנד בישראל הדגישה כי אם מדובר בבן משפחה צעיר שחלה, אז במקרה כזה "הורה/הורים רשאי/ים ללוות את הילד/ים במהלך האשפוז בכפוף לבקשה מסודרת שיש לחתום עליה מול בית החולים".