זן הקורונה החדש, אומיקרון, הספיק לגרום במהירות די גדולה לחוסר ודאות וכאוס בכל מה שקשור לתעופה ולחופשות בחו"ל. אם לפני מספר שבועות היה נראה שרק מדינות מסוימות באירופה נאלצות להתמודד עם גל תחלואה נוסף והחמרת ההגבלות, כעת כבר שום מקום לא נראה בטוח ונוסעים רבים נאלצו לבטל או להשהות את חופשתם המתוכננת לחודש הקרוב.
עם זאת ואולי בגלל האכזבה מהציפייה לנפוש עכשיו, נראה שהישראלים מתחילים להתעניין לגבי המועד הבא של החופשות - הלא הוא חג הפסח, שיחול השנה באמצע אפריל.
"ביומיים האחרונים אנחנו רואים גידול בביקושים ובמכירות עבור יציאות לפסח. השילוב של מחירים נמוכים, שער דולר נמוך וחיסוני הילדים מאיץ את שריוני החופשות העתידיות. השבוע ראינו הרבה הזמנות לניו יורק בפסח. כך למשל, ניתן למצוא טיסות ישירות לניו יורק החל מ-568 דולר לאדם בפסח ובתי מלון מרכזיים במחירים הזולים ב-20% ממחירי 2019", אומרת טלי נוי, סמנכ"ל שיווק ומכירות של איסתא.
לדברי נוי, חוץ מניו יורק יש טרנד נוסף והוא תאילנד. "יעד שממשיך לככב מעכשיו גם בפסח הקרוב, ומאפיין חופשות משפחתיות. חופשה בת שבוע בתאילנד בפסח למזמינים כעת תעלה כ-1,500 דולר לאדם ותכלול טיסה ובית מלון".
ואכן, בבדיקה שערכנו נתקלנו במבצע חסר תקדים של חברת תעופה גדולה מהאמירויות בטיסות מישראל לתאילנד, ובמחירים נמוכים ביחס לפסח עבור טיסות לארה"ב. כל אלו הביאו אותנו לעשות השוואה בין חברות שונות אל היעדים הכי מבוקשים כשמדובר בחופשות משפחתיות בחג. לפניכם השוואת מחירים בין החברות השונות, כאשר השורות המודגשות בצבע מתייחסות לטיסות ישירות.
מחירי טיסות פסח לארה"ב ותאילנד
נתחיל בתאילנד, שדיווחה בשבוע שעבר על כך שיותר ממאה אלף תיירים ביקרו בה, לאחר שהסירו את חובת הבידוד לתיירים מחוסנים בחודש שעבר. איתיחאד, חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי, יצאה במבצע עם טיסות לבנגקוק במחיר התחלתי של 285 דולר לחופשה של שבועיים, עם עצירת קונקשן באבו דאבי.
אם אתם אנשים של טיסות ישירות, כרגע רק אל על מספקת את השירות הזה עם טיסות לבנגקוק, רק שאז התענוג יכפיל את עצמו בעלות. עדיין מדובר במחיר נמוך ביחס לתקופת טרום קורונה. המחיר של אל על הוא 800 דולר לטיסה, גם לשבועיים. בנוסף, נמסר ל-ynet מטעם אל על כי "לאור ההצלחה והביקושים החברה נערכת להוסיף טיסות לפוקט החל מסוף מרץ, טרם נקבעו מועדי הטיסות".
עם חברה אחרת מהאמירויות, אמירייטס - שהייתה אמורה להיכנס לארץ בעוד כשבוע אך דחתה את השקת הקו בשל המצב, מצאנו טיסה לפוקט ב-650 דולר ל-13 לילות עם עצירה בדובאי. לא ברור כרגע מה יעלה בגורל פתיחת הקו ההיסטורי וכניסתה של אמירייטס לארץ אך בשל העובדה שיש עוד מספיק זמן עד חג הפסח, אנחנו די אופטימיים שהחברה תיכנס לשמי הארץ עד אז.
4 צפייה בגלריה
מלון רנסנס בקוסמוי
מלון רנסנס בקוסמוי
חסר תקדים: טיסה לתאילנד ב-285 דולר עם עצירה באבו דאבי
(צילום: מלון רנסנס בקוסמוי)
מקום נוסף שמהווה יעד פופולרי מאוד עבור משפחות בחופשת חג הפסח הוא ארה"ב, על שלל יעדיה. התחרות הרבה וחוסר הוודאות שיש בשוק גורמים למחירים מפתיעים ואטרקטיביים באחת התקופות המבוקשות בשנה. כך יצא שטיסה למיאמי או לבוסטון עם טאפ הפורטוגלית תעלה פחות מ-420 דולר לתקופת כל החג ולעוד מספר ימים נוספים, שלושה שבועות בסך הכל.
תוכלו להפוך את העצירה בליסבון לארוכה יותר וליהנות ממזג אוויר נעים גם בפורטוגל. את תחליטו שלא בא לכם לעצור בדרך לבוסטון או למיאמי ולשלם על טיסה ישירה ונוחה יותר – טיסה עם דלתא לבוסטון תעלה 685 דולר לתקופה של שבועיים וטיסה ישירה מהארץ למיאמי עם אל על תעלה 802 דולר לשבוע ימים.
4 צפייה בגלריה
יעד מבוקש נוסף על משפחות ישראליות - מיאמי, ארה"ב
יעד מבוקש נוסף על משפחות ישראליות - מיאמי, ארה"ב
יעד מבוקש נוסף על משפחות ישראליות - מיאמי, ארה"ב
(צילום: shutterstock)
בחברת רויאל ג'ורדניאן מצאנו מחירים נמוכים במיוחד. איתה תוכלו לטוס לניו יורק תמורת 418 דולר לעשרה ימים או לשיקגו תמורת 452 דולר לשבועיים, שתי הטיסות עוצרות בעמאן, שאליה אפשר להגיע עם טיסה קצרה מנתב"ג או במעבר היבשתי.
טיסה ישירה לניו יורק עם אמריקן איירלינס תעלה החל מ-708 דולר לתשעה לילות במהלך חופשת הפסח.
ומה עם קליפורניה? לוס אנג'לס מהווה אפשרות מעולה לחופשה בחודש אפריל, שעלול להיות עדיין קריר בצד הצפון-מזרחי של המדינה. טיסה עם וירג'ין אטלנטיק עם קונקשן בלונדון תעלה החל מ-705 דולר לתקופה של 16 לילות, אותה החברה תציע טיסה דומה לסן פרנסיסקו תמורת 717 דולר ל-13 לילות, ויש עוד מגוון תאריכים במחירים דומים.
טיסה ישירה ללוס אנג'לס היא מצרך קצת יותר נדיר לעומת מיאמי או ניו יורק, אבל גם אותו תוכלו למצוא עם חברת אל על הישראלית תמורת 870 דולר בתאריכים בודדים בלבד, מצאנו טיסה כזאת לביקור של כמעט שבועיים בעיר המלאכים. חובבי ההימורים ישמחו לדעת שבמחיר דומה אפשר להגיע ללאס וגאס עם לופטהנזה בטיסה שעוצרת במינכן בהלוך ובפרנקפורט בחזור, לתקופה של תשעה לילות.
כל הטיסות שהוזכרו בכתבה הן טיסות בשירות מלא הכוללות שליחת מזוודה לבטן המטוס, ארוחה והושבה בהתאם לחברות התעופה השונות. לפני רכישת כרטיס טיסה מומלץ לבדוק מה תנאי השינוי או הביטול של הטיסה. מומלץ לרכוש כרטיס טיסה גמיש במידה מסוימת או לעשות ביטוח ביטול טיסות כדי להיות ערוכים לשינויים שיכולים לקרות עד אז במדינות השונות, בארץ ובנגיף הקורונה.

"האטה משמעותית במכירת חופשות"

לדברי שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס: "יש כעת מגמה של האטה משמעותית במכירות אבל לא עצירה מוחלטת. רוב ההזמנות השבוע הן לדובאי ולאיסטנבול, ולא מדובר במספרים גדולים. הביטולים הם בעיקר למדינות האוסרות על כניסת ישראלים או שיש חובת בידוד ביעד, ובשאר היעדים ממשיכים כרגיל.
"אנחנו כן רואים התעוררות בהזמנות לפסח, עם השפעה של התחסנות הילדים – יותר הזמנות משפחתיות ליעדים שרובם קרובים: ברצלונה, אתונה, היער השחור, גיאורגיה וסיישל. במקביל התחילו ההזמנות לחופשת הפסח בישראל, כשבראש טבלת ההזמנות: אילת, ים המלח וטבריה".
4 צפייה בגלריה
התחסנות הילדים משפיעה על הזמנת החופשות המשפחתיות
התחסנות הילדים משפיעה על הזמנת החופשות המשפחתיות
התחסנות הילדים משפיעה על הזמנת החופשות המשפחתיות
(צילום: shutterstock)
בשיחה עם אורן כהן מגורי, סמנכ"ל השיווק של השטיח המעופף, נאמר כי גל הביטולים הנוכחי נגמר." כל מי שרצה לבטל כבר עשה זאת". עם זאת, מגורי מספר כי עוד מוקדם מדי לדבר על פסח וכי אינו רואה הזמנות כרגע. לדבריו, גם לפני כניסת הווריאנט הדרום אפריקני אנשים הזמינו לחודש עד חודשיים קדימה ולא לטווח רחוק כמו פסח. "מה שאני כן רואה זאת האטה בהזמנות שאני מאמין ומקווה שתחלוף בקרוב ונחזור לקצב העבודה שהיה שבוע שעבר".
גם טלי נוי מאיסתא מספרת על האטה עד לכדי עצירה בביטולי החופשות כרגע, אך לצד זה אין, לדבריה, הרבה הזמנות חדשות לתקופה הקרובה.
4 צפייה בגלריה
מטוס של חברת רויאל אייר מרוק
מטוס של חברת רויאל אייר מרוק
עוד חברת תעופה דוחה את כניסתה לישראל
(צילום: shutterstock)
בתוך כך, חברת התעופה של מרוקו, רויאל אייר מארוק, שתכננה להשיק קו ישיר בין מרוקו לתל אביב ב12.12.21 הודיעה היום (יום ד') על דחיה של השקת הקו למועד לא ידוע. הדחיה היא על רקע וריאנט אומיקרון. נזכיר שמרוקו סגרה לחלוטין את שמי המדינה עד 14.12.21 מחשש לכניסת הווריאנט למדינה.
הודעה זאת מגיעה יומיים לאחר שחברת אמירייטס הודיעה כאמור, על דחיית פתיחת הקו שלה בין דובאי וישראל.