עם ההכרזה של משרד הבריאות על ביטול רשימת המדינות האדומות, חברות התעופה והתיירות החלו להתניע מחדש את עולם התעופה ומציעות מבצעים סופר-אטרקטיביים על טיסות ליעדים. בעקבות כך, במוקדי ההזמנות כבר רואים עלייה של 20% בביקושים אבל עדיין מדובר בתנועה נמוכה יחסית, בטח לאור העובדה שאפשר למצוא טיסות במחירי רצפה.
היעדים המבוקשים ביותר הם דובאי, ארצות הברית וטורקיה. כמו כן, נרשמה התעניינות גדולה בדילים לדרום אפריקה, טנזניה וחופשת באתרי סקי באירופה.
2 צפייה בגלריה
מטוס וויזאייר איירבוס A321
מטוס וויזאייר איירבוס A321
מטוס של חברת וויזאייר
(צילום: shutterstock)

טיסה לווינה ב-29 שקל

חברות הלואו-קוסט משווקת כרטיסים במחירי מציאה לאירופה. כך לדוגמה ניתן למצוא טיסה לכיוון אחד למילאנו ב-10 אירו בלבד, או טיסה לווינה ב-29 שקל. בריינאר מצאנו טיסה הלוך חזור לבודפשט ב-18 אירו.
חברת אל על החלה לשווק טיסות הלוך-חזור לאתונה וללרנקה שבקפריסין במחיר של 89 דולר לכרטיס הלוך-ושוב, לא כולל מזוודה.
לדובאי המחירים גבוהים יותר, אבל עדיין נמוכים מבעבר: חבילות לדובאי ל-3 לילות במלון 5 כוכבים ב-399 דולר דרך השטיח המעופף. טיול מאורגן של 5 ימים במדינה עם אשת טורס יגיע ל-1,099 דולר. טיול מאורגן לאיסטנבול ובורסה, גם כן דרך אשת טורס, 699 דולר ל-5 ימים.
השטיח המעופף מציעה חופשה לאנטליה ל-3 לילות הכל כלול בקלאב 5 כוכבים ב-399 דולר. גם ארקיע יצאה במבצעים מעניינים, כאשר היעדים העיקריים הם באטומי בגיאורגיה וזלצבורג באוסטריה. טיסה לזלצבורג לכיוון אחד תעלה 299 דולר (בשבת) לכיוון. חבילות נופש לבאטומי לארבעה לילות בחצי פנסיון במלון 5 כוכבים תעלה החל מ-499 דולר לאדם.
חברת וירג'ין אטלנטיק הודיעה שהיא מחדשת את טיסותיה בקו ת"א-לונדון החל מ-426 דולר החל מ-20 בינואר ועד 13 בדצמבר 2022.
"ישראלים מחוסנים יכולים להיכנס לעשרות יעדים ברחבי העולם ללא הגבלות בידוד. על אף מצב התחלואה בארץ, למעט גרמניה ושווייץ, אף מדינה עדיין לא הטילה מגבלות נוספות על ישראלים", אומר יניב לניס, מייסד האתר ודף הפייסבוק "טיסות סודיות". באתר של לניס מעדכנים סביב השעון את הנחיות הכניסה למדינות השונות.
2 צפייה בגלריה
ריינאייר
ריינאייר
מטוס של חברת ריינאייר
(צילום: דני שדה)
"השמיים נפתחו ואיתם גם התיאבון של הישראלים לטוס", מספר מנהל חטיבת הנופש בקבוצת אמסלם תיירות ונופש, הדר כרמל. באמסלם טורס מציעים טיסות ישירות לניו יורק החל מ-538 דולר. באשת טורס מצאנו חבילות לברלין לשלושה לילות חצי פנסיון במלון 4 כוכבים ב-275 דולר לאדם בהרכב זוגי.
שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס טוענת ששם כבר רואים עלייה גדולה בביקושים: "מסוף השבוע ראינו זינוק של 50% ויותר בהזמנות. יש לכך כמה סיבות: הסרת המדינות האדומות, המחירים הנמוכים, השקל החזק והתחלואה הגבוהה בארץ, שהופכות חופשה בחו"ל לאלטרנטיבה מצוינת".

ביקוש לטיולים בקרב בני הגיל השלישי

גיא רווה, מנכ"ל מסעות מסר: "בקרב בני הגיל השלישי קיים ביקוש רב לטיולים מאורגנים וצמא רב לחזור לשגרה ולראות עולם. בין הטיולים הבולטים בחודש ינואר אפשר לציין את סרי-לנקה, איחוד האמירויות ובחריין שזוכה לסקרנות. בפברואר נותרו מקומות אחרונים לטיולים למצרים ולאיים הקנאריים. חשוב לציין שהטיולים הם למחוסנים בלבד בקבוצות קטנות של עד 25 נוסעים.
ניר מזור סמנכ"ל קשרי תעופה: "ההחלטה לבטל את רשימת המדינות האדומות היא מבורכת ותאפשר להזמין טיסות ללא חזרה לבידוד. אנו רואים עלייה של 25 אחוזים בפניות למוקדי השירות והתעניינות גוברת, במיוחד ליעדי הסקי, לפלנד, שהיא יעד חורף קלאסי, דובאי, שהייתה ברשימת המדינות האדומות ולבירות אירופה בפברואר. אנחנו מאמינים שבשבוע הבא הביקושים רק ילכו ויגברו. כמו כן נרשמת כבר עכשיו התעניינות של משפחות לחופשות פסח בחו"ל".