חובת עטיית המסכות בטיסות בינלאומיות שיוצאות מישראל בוטלה הלילה לאחר יותר משנתיים. "זה מאוד מרגש", סיפרה תמר פרג'ון בשיחה עם ynet בנתב"ג. "בטיסה הלוך הכריחו אותנו לשים את המסכות וזה היה לא נוח, אבל פתאום בלי, אחרי כל כך הרבה זמן זה ממש כיף ומשחרר סוף סוף, הרגשה ממש טובה".
מוקדם יותר החודש בוטלה חובת עטיית המסכות בשטח השדה ובלילה שבין שישי לשבת פורקו עמדות בדיקות הקורונה בטרמינל 3. בסך הכל 59 אלף נוסעים צפויים לעבור ביממה הקרובה בנתב"ג, ובין אלפי הטסים עדיין ראינו היום לא מעט אנשים שעטו מסכות על פניהם, אך קטגורית מדובר היה באנשים מבוגרים יותר או כאלו שנמצאים בקבוצות סיכון שונות.
קובי ברגיל, בן זוגה של תמר שמתגורר עמה בלאס וגאס, סיפר כי בארצות הברית הסירו כבר מזמן את המסכות: "תמיד בארץ נמצאים טיפה אחרי, אבל אני שמח שעשו את המהלך הזה, הגיע הזמן, יש אוויר ונוכל לנשום יותר טוב בטיסה".
2 צפייה בגלריה
קובי, תמר ובתם בנתב"ג
קובי, תמר ובתם בנתב"ג
קובי, תמר ובתם בנתב"ג
(צילום: רועי רובינשטיין)
סיגל שטרנברג מאשקלון טסה במהלך מגפת הקורונה, וכעת בדרך לאירופה היא יכולה להוריד את המסכה. "אנחנו שמחים מאוד", אמרה, "סוף-סוף אפשר לראות חיוך. זה נכון שיש אנשים שעוד משתמשים במסכות, וגם אנחנו אולי נשתמש בהם, אבל הלחץ עם המסכה הוא לחץ שלא רואים את הפנים, אתה לא יודע מי איתך והתחושה קשה כי זו טיסה של שלוש-ארבע שעות".
לא רק הנוסעים נהנו החל מהיום מהורדת המסכות, אלא גם השבים לארץ שכבר לא צריכים לעבור בדיקות בדרכם הביתה ולהיכנס לבידוד של עד 24 שעות.
נבו אורן ודור גולברג, בני 25 שחזרו מבודפשט, סיפרו כי זה שינוי קיצוני וטוב לעומת השנתיים האחרונות. "בבודפשט התחושה הייתה שהכל נגמר והחיים חזרו להיות נורמליים, אף אחד בטיסה לא היה עם מסכה ואין בדיקות, ואין צורך לחכות 24 שעות, אז מפה אני טס לעבודה", אמר גולדברג.
2 צפייה בגלריה
שירי שמל, נטע אזובל, רוני הרשקוביץ ונעם איריץ בנתב"ג
שירי שמל, נטע אזובל, רוני הרשקוביץ ונעם איריץ בנתב"ג
שירי שמל, נטע אזובל, רוני הרשקוביץ ונעם איריץ בנתב"ג
(צילום: רועי רובינשטיין)
ארבע החברות המשוחררות מצה"ל שירי שמל, נטע אזובל, רוני הרשקוביץ ונעם איריץ שבו אף הן מבודפשט וסיפרו כי לא הרגישו שמישהו שם מדבר על קורונה: "זו הרגשה מטורפת, שכחנו מהקורונה ופתאום ראינו אנשים עם מסכה וזה היה נראה מוזר. אז נכון, יש וראיינטים וכולנו חלינו ככה שזה פחות מלחיץ, מה שכן, ראינו ביום שישי שיש אבעבועות קוף וזה אולי יותר מלחיץ מהקורונה".
נציין כי חובת עטיית המסכה בטיסות פנים בישראל בוטלה כבר בחודש שעבר. כמו כן, חובת עטיית המסכה בארצות הברית בוטלה אף היא. ובאירופה? הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה הודיעה מוקדם יותר החודש כי היא ממליצה לבטל את חובת עטיית המסכות בטיסות בין מדינות האיחוד. רוב המדינות אימצו את ההמלצה, אך לא כולן. אוסטריה, קפריסין, אסטוניה, גרמניה, איטליה, לטביה, ליטא, לוקסמבורג, מלטה, הולנד, פורטוגל וספרד עדיין מחייבות לעטות מסכות בטיסות בינלאומיות ובשטח שדות התעופה.