2 צפייה בגלריה
נוסעים עם מסכה במטוס
נוסעים עם מסכה במטוס
נוסעת עם מסכה במטוס
(shutterstock)
החל מיום שני הקרוב, 16 במאי, תבוטל חובת עטיית המסכות בשדות תעופה באיחוד האירופי ובטיסות בין מדינות האיחוד.
הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה הודיעה כי היא מקווה שההחלטה המשותפת, שהתקבלה יחד עם המרכז האירופי לבקרת מחלות ומניעתן, תהווה צעד גדול לקראת נורמליזציה של ענף התעופה.
בהצהרה משותפת שפרסמו שני הגופים נכתב כי ההנחיות החדשות לוקחות בחשבון את ההתפתחויות האחרונות במגפת הקורונה, בייחוד את רמות החיסון ואחוזי המחלימים מתוך האוכלוסייה. "הנוסעים צריכים להתנהג באחריות ולכבד את הבחירות של הסובבים אותם", אמר מנהל הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה. "נוסעים שמשתעלים או מתעטשים צריכים לשקול ברצינות לעטות מסכה כדי להבטיח את שלומם של אלה שיושבים לידם".
יודגש כי עדיין יהיה צורך לעטות מסכה בטיסות ממדיניות באיחוד האירופי למדינות מחוץ לאיחוד האירופי שטרם ביטלו את חובת עטיית המסכה.
ומה המצב בישראל? כתבנו דניאל סלאמה מציין כי חברות התעופה הישראליות כפופות להנחיות משרד הבריאות בנושא. נכון להיום, מותר להסתובב בשטח נתב"ג ללא מסכה, אולם משרד הבריאות עדיין מחייב לעטות מסכה במשך כל הטיסה ליעדים בינלאומיים, גם אם היעד שטסים אליו אינו מחייב מסיכות. בטיסות פנים ארציות בין נתב"ג לשדה התעופה רמון אין חובה לטעות מסיכה.
2 צפייה בגלריה
עומס בנתב"ג
עומס בנתב"ג
בנתב"ג כבר מותר לשהות ללא מסכה
(צילום: shutterstock)
כמו כן, ביום ראשון הודיע שר הבריאות ניצן הורוביץ כי החל מיום שישי הבא, 20 במאי, נוסעים שינחתו בנמל התעופה בן גוריון לא יחויבו לבצע בדיקת PCR לקורונה. ממשרד הבריאות נמסר היום כי ההחלטה התקבלה לאור הירידה בנתוני התחלואה, ובתום דיונים שהתקיימו בין גורמי המקצוע במשרד הבריאות ואנשי רשות שדות התעופה.
עוד נמסר ש"סוכם כי גורמי המקצוע יגבשו מנגנון לשימור כשירותו של מערך הבדיקות בנמל התעופה בן גוריון, כדי לאפשר את הפעלתו מחדש במהירות, באופן מלא או חלקי בעת הצורך".
בנוסף, שר הבריאות ויו"ר ועדת חוקה בכנסת גלעד קריב סיכמו כי זרים הטסים לישראל יורשו להיבדק גם בבדיקת אנטיגן בטרם העלייה למטוס, ולא רק בבדיקת PCR. תייר שיבחר בחלופת האנטיגן יידרש לבצע את הבדיקה ב-24 השעות שלפני ההמראה לישראל.