חברת התעופה האיטלקית ITA תשוב לטוס לישראל החל מ-3 במרץ ותפעיל שלוש טיסות שבועיות בקו לרומא. מנגד, קוריאן אייר, חברת הדגל של קוריאה הדרומית, הודיעה על ביטול טיסותיה לישראל עד ל-26 באוקטובר. החברה, שהפעילה ארבע טיסות שבועיות בקו ת"א-סיאול, נערכת לחידוש הקו לנתב"ג החל מלוח טיסות החורף הקרוב.
שתי החברות, כמו מרבית חברות התעופה בעולם, הפסיקו לטוס לישראל ימים ספורים לאחר פרוץ המלחמה.
1 צפייה בגלריה
מטוסים של קוריאן אייר ו-ITA
מטוסים של קוריאן אייר ו-ITA
מטוסים של קוריאן אייר ו-ITA
(צילום: shutterstock)
מוקדם יותר, בסוף השבוע, טורקיש איירליינס, חברת התעופה הלאומית של טורקיה, הודיעה לסוכני נסיעות ולספקיות התעופה כי היא מאריכה את ביטול טיסותיה לישראל לפחות עד ל-26 באוקטובר, וייתכן שאף מעבר לכך.
כמו כן, אל על הודיעה בסוף השבוע כי בעקבות ירידה בביקושים היא "תשהה את פעילותה" בקו ליוהנסבורג שבדרום אפריקה, החל מסוף חודש מרץ. ההחלטה על ביטול הקו התקבלה על רקע התביעה שהגישה המדינה האפריקנית נגד ישראל להאג בגין רצח עם.
בתוך כך, במהלך החודש נתב"ג החל לשוב להתעורר לחיים בהדרגה, זאת בעקבות חזרתן לפעילות בישראל של חברות לופטהנזה, סוויס, אג'יאן איירליינס, אוסטריאן איירליינס, אייר פראנס וטרום הרומנית. כמו כן, חברות הלואו-קוסט וויז אייר וריינאייר הודיעו כי ישובו לפעול בישראל באופן חלקי החל מחודש פברואר. גם החברות בלו בירד, סמארט ווינגס, טוס איירווייז ולוט פוליש איירליינס הודיעו על חידוש טיסותיהן לישראל.
החברות הללו חוברות לחברות פליי דובאי, רד ווינגס, אזימוט, אתיופיאן, אייר זינה, איתיחאד איירווייז, הייסקאי, אוזבקיסטן איירווייז והיינאן איירליינס.