אל על, חברת הדגל של ישראל, הודיעה הבוקר (יום ו') כי בעקבות ירידה בביקושים היא "תשהה את פעילותה" בקו ליוהנסבורג שבדרום אפריקה, החל מסוף חודש מרץ. ההחלטה על ביטול הקו התקבלה על רקע התביעה שהגישה המדינה האפריקנית נגד ישראל להאג בגין רצח עם.
2 צפייה בגלריה
מטוס דרימליינר של אל על
מטוס דרימליינר של אל על
מטוס דרימליינר של אל על
(צילום: shutterstock)
אל על מפעילה כיום שתי טיסות שבועיות לדרום אפריקה. "בעקבות המצב הביטחוני הנוכחי נרשמת ירידה משמעותית בביקושים בקרב הנוסעים הישראלים ליעדים שונים, בינהם יוהנסבורג שבדרום אפריקה", נמסר בהודעה שפרסמה אל על. "החל מסוף חודש מרץ 2024, חברת אל על תשהה את פעילותה בקו יוהנסבורג-ת״א, וזאת על מנת להתאים את תמהיל היעדים לביקושים. כלל הנוסעים שטיסותיהם יבוטלו, יעודכנו על כך ויתאפשרו מספר חלופות שהנוסעים יוכלו לבחור ביניהן. השהיית הקו ליוהנסבורג תאפשר הרחבת פעילות ליעדים הקיימים, לצד בחינת אפשרויות ליעדים חדשים".
מאז 7 באוקטובר אל על מחשבת מסלולים מחדש בהתאם לביקושים, ובחברה בודקים אפשרות לבטל קווים ליעדים נוספים שישראלים לא מעוניינים לטוס אליהם יותר.
2 צפייה בגלריה
טיסות ליוהנסבורג ב-399$ בלבד!
טיסות ליוהנסבורג ב-399$ בלבד!
טיסות ליוהנסבורג ב-399$ בלבד!
(צילום: shutterstock)
דרום אפריקה פנתה בסוף החודש שעבר לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג וביקשה לפתוח בהליך משפטי נגד ישראל בטענה ש"מעשים ומחדלים של ישראל הם רצח עם באופיים", ובכך הפרה את התחייבותה במסגרת האמנה למניעת רצח עם. במסגרת הבקשה, דרום אפריקה דרשה מבית המשפט להוציא צו ביניים לישראל, שישעה לאלתר את פעולותיה הצבאיות בעזה. כשבועיים לאחר מכן בית הדין דן בתביעה, והיום בשעה 14:00 הוא צפוי למסור את החלטתו.