שר התיירות יואל רזבוזוב התארח הבוקר (יום א') באולפן ynet והתייחס למחירי המלונות הגבוהים בישראל. "נצא בקמפיין ונראה איך אפשר לנפוש בישראל במחירים סבירים, מחירים טובים", אמר השר מיש עתיד שציין כי מטרת הקמפיין תהיה להסיט את הביקוש למקומות אחרים מאילת. "חופשה עם ילדים בבריכה באשקלון במלון טוב, עם ים, יכולה להיות פי עשרה יותר זולה".
השר רזבוזוב הדגיש כי מדובר בשוק חופשי של היצע וביקוש, אך הוסיף: "אני פונה לאנשים, תסתכלו, יש הרבה מקומות בארץ, יש חופשות ב-500 שקלים ללילה, ב-300 שקלים, ב-700 שקלים, אני בחנתי את זה בעצמי וראיתי איך אני יכול לסגור חופשה משפחתית בפחות מ-2,000 שקלים לסוף שבוע". רזבוזוב לא פירט היכן מצא דילים לחופשה משפחתית בפחות מ-2,000 שקלים לסוף שבוע, אך שב וחזר על המסר שלו מאז כניסתו לתפקיד, לפיו "לא יכול להיות שחופשה בישראל היא פריבילגיה רק לעשירים. זה מצב שאנחנו לא מקבלים".
שר התיירות הוסיף והזכיר כי במסגרת פעולותיו ביטל בחודש שעבר את הקמפיין הקורא לחופשה עירונית בישראל. עוד אמר כי משרדו פועל להגדלת היצע המלונות באמצעות סיוע בנושא מצוקת כוח האדם בענף. כמו כן, הוא שב ואמר כי משרדו פועל תוך כדי הידברות עם המלונאים.
"יותר מ-140 מלונות הסכימו, בהידברות, להוריד את המחירים", אמר השר, "כל מי שירצה לבוא ולעבוד ולשים יד, זה יעזור מאוד ואנחנו נגדיל את ההיצע".
2 צפייה בגלריה
חוף הים באשקלון
חוף הים באשקלון
חוף הים באשקלון
(צילום: shutterstock)
2 צפייה בגלריה
אילת
אילת
אילת. המטרה: להעביר ממנה חלק מהביקושים
(צילום: shutterstock)
האם בענף התיירות יוכלו לגייס חרדים? "גם ענף התיירות בשמחה יגייס חרדים. היום יש מחסור מאוד רציני של כוח אדם בענף התיירות והמלונאים סובלים מכך. זה מקטין לנו את ההיצע ואז זה מעלה את המחיר".
שר התיירות התייחס גם לתוכנית להתחיל להכניס לישראל תיירים בודדים החל מ-1 באוגוסט, מה שעלול להגביר עוד יותר את הביקושים לחדרים בישראל ובעקבות כך להביא לעלייה נוספת במחירים. "אני בניגוד עניינים", אמר רזבוזוב, "כחבר קבינט קורונה אני אמון להגן על אזרחי ישראל בפן הבריאותי, אך מצד שני כשר התיירות אני רוצה להכניס תיירים, יש פה ענף שלם שמפרנס מאות אלפי משפחות והוא בקריסה.
"אנחנו מכוונים ל-1 באוגוסט, אנחנו בונים את המתווה הנכון, יחד עם משרד הבריאות, כדי להביא לכאן תיירים שיכניסו כסף למדינה, זה ישפר את המדינה, גם ברמה התדמיתית, אבל כמובן מבלי לסכן אף אזרח ישראלי. בכל פעם שאנחנו אומרים שאנחנו דוחים בחודש, אנחנו גם צריכים לחשוב ישר על פיצוי לאותם מארגני התיירות. ב-2019 הכניס ענף התיירות 40 מיליארד שקל לקופת המדינה. בסוף אלו אנשי מקצוע שאם הם ילכו לעבוד בעבודות אחרות, אנחנו כמדינה לאורך זמן ניפגע מכך".
אתה יכול להגיד שהפרצה בנתב"ג נסגרה? "היא נסגרה, אולי לא הרמטית במאה אחוז, אבל לרוב היא נסגרה. הוקם מערך של 2,500 בדיקות בשעה. משרד הביטחון, עם משרד הבריאות, משרד הפנים ומשרד התחבורה – ארבעת השרים עבדו ביחד ועשו את זה. אנחנו מנהלים את האירוע".