חוזרים לשגרה מלאה: רשות שדות התעופה הודיעה כי בעוד שבוע טרמינל 1 יחזור לפעילות מלאה, ב-1.6.22 - וזאת לאחר שנתיים ושלושה חודשים שפעילותו הופסקה לחלוטין בכל הנוגע לטיסות חוץ. ההודעה הזאת מגיעה לקראת הקיץ שצפוי להיות עמוס מאוד בשדה התעופה, ויממה לאחר הסרת המסכות לטסים אל ומישראל.
במרץ 2020 נסגר טרמינל 1 לטיסות בינלאומיות בעקבות משבר הקורונה וצמצום מסיבי של כוח אדם. מאז הוא שימש בשנתיים אלו לטיסות פנים בלבד וללא שירותים רבים שהיו בו בעבר כגון צ'ק-אין, עמדות ביטחון וחנויות הדיוטי פרי שהיו סגורות.
2 צפייה בגלריה
אחרי יותר משנתיים הוא חוזר לפעילות מלאה: טרמינל 1
אחרי יותר משנתיים הוא חוזר לפעילות מלאה: טרמינל 1
אחרי יותר משנתיים הוא חוזר לפעילות מלאה: טרמינל 1
(צילום: סיון פרג')
כעת, הוא כאמור ייפתח במתכונת מלאה. נוסעים שיטוסו מטרמינל זה יוכלו לבצע בו את כל התהליך לפני העלייה למטוס: בידוק ביטחוני, צ'ק-אין לטיסה, ביקורת גבולות וכו'. כמו כן העלייה למטוס תהיה גם היא מטרמינל 1 ולא מטרמינל 3, כפי שהיה בחלק מהזמן בתקופת משבר הקורונה. גם כל חנויות הדיוטי פרי ובתי הקפה יחזרו לפעילות מלאה בטרמינל זה.
חשוב לציין כי נוסעים שטסים עם כבודת יד בלבד יעלו לטיסות היוצאות מטרמינל 1, ולא מטרמינל 3 (כפי שהתאפשר עד כה).
הנוסעים הנוחתים בנתב"ג, מכלל הטיסות הבינלאומיות יחזרו לטרמינל 3 - ללא כל שינוי. לרשות הנוסעים חניונים בסמוך לשני הטרמינלים והסעי שאטלים בחינם בתוך השדה.

הלואו-קוסט חוזר ל-1

בין חברות התעופה שיפעילו טיסות מטרמינל 1 אפשר למצוא טיסות של אל על, ישראייר וארקיע. כמו כן חברות הלואו-קוסט יחזרו לפעול מטרמינל זה: ריינאייר, וויזאייר, איזי ג'ט, טרסאוויה, פגאסוס, TUS ועוד.
ברשות שדות התעופה מבקשים מהנוסעים להתעדכן בלוח הטיסות בנתב"ג טרם טיסתם ולבדוק האם הן יוצאת מטרמינל 1 או מטרמינל 3.
פתיחתו של הטרמינל מסמנת קפיצת מדרגה נוספת של נתב"ג לחזרה לשירות כפי שהיה לפני ימי הקורונה. ברש"ת מספרים כי בחודש יוני צפויים לעבור בנתב"ג כ-1.9 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות. כ-300 אלף יותר נוסעים מחודש מאי שמסתיים בקרוב, ובו צפויים לעבור בשדה כ-1.6 מיליון נוסעים.
2 צפייה בגלריה
מצב דומה גם כאן: טרמינל 1
מצב דומה גם כאן: טרמינל 1
כיצד המחסור החמור בעובדים בנתב"ג ישפיע על הפעילות בטרמינל הקטן?
(צילום: שירי הדר)
כידוע, בשל הוצאת העובדים הגדולה לחל"ת בזמן הקורונה, בנתב"ג סובלים ממחסור גדול בכוח אדם בכל הענפים. החל ממחסור בדיילי ועובדי קרקע, עובדי חברות ההנדלינג שמבצעות בין היתר את שינוע המזוודות, בודקים ביטחוניים ועד העובדים בחברות התעופה כגון דיילי האוויר והטייסים עצמם. בנוסף, אזורים רבים בנתב"ג - דוגמת האוהל הגדול שנמצא צמוד לאולם היוצאים, הופנה לטובת בדיקות קורונה במהלך שנתיים אלו. אך לאחרונה ועם ביטול חובת הבדיקה לחוזרים לארץ, אזור זה חוזר להיות פעיל לטובת הליכי הבידוק והצ'ק-אין לטיסות, כפי שהיה בעבר.
ל-ynet נודע כי ישנו ניסיון לגייס עוד כ-800 עובדים עד סוף חודש יוני, שחלקם יעבדו בטרמינל 1. זאת בנוסף לגיוסים שהחלו לבצע כבר לפני חג הפסח האחרון.