גל האומיקרון ממשיך לדעוך, הגבלות הקורונה מצטמצמות ומדינות נוספות פותחות את שעריהן. התוצאה: עומסים במוקדי ההזמנות של חברות התיירות השונות. כבר בתחילת החודש דיווחנו כי הישראלים חוזרים להזמין טיסות, אולם בימים האחרונים חלה עלייה נוספת בכמות ההזמנות כשמשפחות שהיססו ולא הזמינו חופשה לפסח מנסות למצוא את הדיל המוצלח עבורן.
אורן כהן מגורי, סמנכ"ל שיווק ומכירות בשטיח המעופף, אמר הבוקר (יום ב') ל-ynet: "בימים האחרונים אנחנו רואים עלייה של 300% בהזמנות לפסח. הישראלים חוזרים לטוס עם הילדים לחופשה בחו"ל כמו לפני הקורונה". לדבריו, אנטליה היא היעד המבוקש ביותר למשפחות שהתגעגעו לחזור לחופשת הכל-כלול עם הילדים במחיר שפוי.
"בשבוע האחרון אנחנו חווים מבול של הזמנות עם ביקושים חזקים לחופשות בחו"ל ובישראל", אמרה שירלי כהן עורקבי סמנכ"ל אשת טורס בשיחה עם ynet. "רוב ההזמנות הן לחופשות פסח משפחתיות, והיעדים המבוקשים בחו"ל הם אנטליה, איי יוון, בודפשט ולונדון; ובישראל – אילת, ים המלח והצפון".
אילן שלו, סמנכ"ל השיווק של חברת קווי חופשה וקבוצת הדקה ה-90, אמר: "כבר עכשיו אנחנו מזהים קפיצה של 50% בכמות ההזמנות לחו"ל שמתקבלת בקבוצת הדקה ה-90 . אם ביום ממוצע בפברואר עמדנו על סדר גודל של כ-150 הזמנות ביום לטיסות ולחבילות נופש, הרי שבעקבות ההכרזה על ביטול מתקרב של מגבלות הקורונה לטסים לחו"ל, ובכלל זה ביטול בידוד לילדים לא מחוסנים וביטול בדיקת האנטיגן טרם הטיסה חזרה לארץ, בקבוצת הדקה ה-90 מצפים לסיים את היום עם כ-250 הזמנות של טיסות וחבילות נופש".
שלו הוסיף ואמר כי "במוקד ההזמנות של קווי חופשה רואים גרף עולה של הזמנות עם קצב הכפלה יומי של 50% בהזמנות ובכמות הנוסעים בכל הזמנה".
3 צפייה בגלריה
מימין: חוף בכרתים. משמאל: חוף באילת
מימין: חוף בכרתים. משמאל: חוף באילת
מימין: חוף בכרתים. משמאל: חוף באילת
(צילומים: shutterstock)
3 צפייה בגלריה
אנטליה טורקיה
אנטליה טורקיה
חוף הים של אנטליה
(צילום: שאטרסטוק)
ומה היעדים המבוקשים? "הם מתחלקים לשתיים – לטווח הזמן המיידי אנחנו רואים הזמנות לאנטליה לדובאי ולאיסטנבול, והחל מאמצע מרץ אל תוך פסח יש שינוי במגמה ועיקר ההזמנות הן לאיי יוון - כרתים ורודוס – וליעדים קלאסיים באירופה כגון רומא, אתונה ופראג".
ניר מזור, סמנכ"ל חברת קשרי תעופה, אמר כי חל זינוק חד של עשרות אחוזים בביקושים. "קצב ההזמנות שובר שיאים ומשתווה לימי טרום קורונה", אמר מזור בשיחה עם ynet. "אנחנו רואים זינוק בכל קטגוריות החיפוש של טיסות לחודש הקרוב". לדבריו, "בפסח היעדים הפופולריים הם דובאי, רומא, מדריד ולונדון באירופה לצד יעדים אקזוטיים כמו המלדיביים, סיישל ותאילנד". לדבריו, "יש התעניינות גוברת להזמנות חופשת קיץ לזוגות ולמשפחות, בעיקר ליוון וכן לאיטליה, וזאת לצד ביקוש לטיסות ולטיולים ארוכים יותר עבור משפחות לתאילנד, לארה"ב ואף למקסיקו ולקוסטה ריקה. בהקשר של הקיץ נציין כי הבוקר רשת מלונות פתאל יצאה במבצע הנחות באתר תחת השם "פתאל על הזמן" ללקוחות שיזמינו כבר עכשיו חופשה לקיץ. מבדיקת ynet עולה כי מדובר בהנחות משמעותיות של עד 50%.
יעקב אמסלם, מנכ"ל ובעלים של קבוצת אמסלם טורס, אמר ל-ynet: "מוקדי ההזמנות שלנו מוצפים בימים האחרונים מרגע ההכרזה על ביטול ההגבלות. הקהל צמא לצאת לחופשה בחו"ל ורוכש טיסות מהרגע להרגע, לרבות טיסות לחופשות משפחתיות בפסח, וגם ישנה מגמה להבטיח את חופשת הקיץ ביולי אוגוסט".
זיו רוזן מנכ"ל גוליבר הוסיף בשיחה עם ynet כי "מאז ומתמיד ישראלים רבים רואים בחופשת הפסח הזדמנות לנפוש בחו"ל, במיוחד לאחר הגל הנוכחי. אנחנו רואים עלייה בביקוש לתקופה הזו לאור המחירים האטרקטיביים ואני מעריך שהמגמה זו תימשך. על פי נתוני גוליבר, היעדים המובילים בקרב הישראלים לחופשת הפסח הם ניו יורק, מיאמי, סן פרנסיסקו, בנגקוק ופוקט, ברצלונה, פריז, רומא, ורשה, טביליסי ובטומי, איסטנבול, אמסטרדם, בוקרשט ומדריד".
עמית גולדברג מנהלת פעילות Travelist אמרה כי "חג הפסח השנה במגמת התאוששות ביחס לתקופה האחרונה לאור גל האומיקרון. הישראלים צמאים לחופשה מעבר לים ואנו רואים מגמה של עלייה בהזמנות ובביקושים לאור המחירים האטרקטיביים. כך ניתן למצוא טיסה ישירה לניו יורק, יעד מבוקש בתקופת חופשת הפסח, החל מ-629 דולר לאדם".

איפה משתלם יותר לנפוש – בחו"ל או בישראל?

מבדיקה שערכנו עולה כי מבחינה כספית עדיין משתלם יותר לטוס לחופשה לחו"ל מאשר לנפוש בארץ.
חופשה של זוג עם שני ילדים במלון לאונרדו רויאל ריזורט, לדוגמה, מרשת פתאל, עולה 8,028 שקל בין התאריכים 14 עד 17 באפריל על בסיס לינה וארוחת בוקר, כולל ליל סדר.
מעוניינים לנפוש באותו מלון בחול המועד? תשלמו 10,300 שקל לזוג עם שני ילדים על בסיס לינה וארוחת בוקר בין 17 ל-21 באפריל.
מלון VERT באילת: שני לילות בחג הראשון בין 15 ל-17 באפריל, כולל ליל סדר על בסיס חצי פנסיון, עולים 5,908 שקל לזוג עם שני ילדים למזמינים דרך אשת טורס.
סוויטה לזוג עם שני ילדים במלון רויאל גארדן אילת של ישרוטל עולה 7,314 שקל לזוג עם שני ילדים על בסיס לינה וארוחת בוקר, בחג שני של פסח בין 21 ל-24 באפריל.
מעדיפים את הכינרת? חופשה במלון קיסר טבריה בין 15 ל-17 באפריל עולה 5,145 שקל לזוג למזמינים דרך אשת טורס
3 צפייה בגלריה
קולאז' טבריה אילת
קולאז' טבריה אילת
טבריה או אילת - מה אתם מעדיפים?
(עיריית טבריה, shutterstock)
מנגד, חבילה שמשווקת אשת טורס, לדוגמה, לאנטליה שבטורקיה לתאריכים 17 עד 21 באפריל במלון TUI MAGIC LIFE Jacaranda (5 כוכבים) על בסיס הכל כולל עולה 7,156 שקל לזוג עם שני ילדים.
במחיר של 4,800 שקל תוכלו לטוס, זוג עם שני ילדים, לחופשה של שני לילות במלון ברמה של שלושה כוכבים באתונה, על בסיס לינה וארוחת בוקר בתאריכים 17-15 באפריל.
מעדיפים כרתים? זוג עם שני ילדים שירצו לנפוש במלון גולדן ביץ' (4 כוכבים) בין 14 ל-17 באפריל ישלמו כ-7,160 שקל על בסיס חצי פנסיון, כולל טיסות והעברות.
ודיל לשלושה לילות במלון‏ Hilton Dubai Al Habtoor City (5 כוכבים) בדובאי עולה למשפחה עם שני ילדים כ-4,800 שקל בין התאריכים 15 עד 18 באפריל על בסיס לינה וארוחת בוקר, כולל טיסות והעברות.