חברת הלואו-קוסט הבריטית איזיג'ט הודיעה בצהריים (יום ג') כי בשל המצב הביטחוני החליטה להשעות את טיסותיה לתל אביב לשארית עונת הקיץ עד 27 באוקטובר. בהודעת החברה נמסר כי "ללקוחות שהזמינו טיסות בקווים לישראל וממנה עד לתאריך הזה מוצעות אפשרויות הכוללות החזר כספי מלא".
1 צפייה בגלריה
מטוסי של חברת איזיג'ט
מטוסי של חברת איזיג'ט
מטוסי של חברת איזיג'ט
(צילום: shutterstock)

איזיג'ט, נזכיר, חזרה לטוס לישראל בחודש שעבר עם קווים ללונדון (לוטון), אמסטרדם, ברלין, באזל, ז'נבה ומילאנו. ההודעה היום נמסרה לאחר שאתמול הודיעה איזיג'ט על הפסקת הטיסות לתל אביב וממנה עד ל-21 באפריל. כעת, כאמור, מבטלת החברה את כל טיסותיה להמשך הקיץ.
"החלטת איזיג'ט היא פגיעה קשה בעשרות אלפי ישראלים שתכננו את החופשות לקיץ ולחגים", אמר יניב לניס, מייסד אתר "טיסות סודיות", בשיחה עם ynet. "לנוסעים שנפגעו אין חלופה זולה לטיסות אחרות והם ייאלצו לשלם מחירי עתק לטיסות חלופיות, או לדחות את חופשתם למועד מאוחר יותר".
לניס הוסיף וציין כי "בקיץ הקרוב צפויות גם חברת וויז אייר וגם חברת ריינאייר לפעול מהארץ במתכונת חלקית מצומצמת, ולאור מחסור המושבים הצפוי בעונת הקיץ הקרובה אנו צופים שמחירי הטיסות ימשיכו לזנק. חשוב לזכור שחברות התעופה מחפשות ודאות ויציבות לפעילותן, ואני סבור שחברת איזיג'ט תסיט את המטוסים והצוותים לקווים רווחיים בתוך אירופה לעונת הקיץ הקרובה".
לניס הוסיף ואמר כי "לאור המתיחות בין ישראל לאיראן ראינו בתחילת השבוע ביטולים של עשרות חברות תעופה זרות שרובן חזרו לטוס מנתב"ג כבר מהבוקר. חברת התעופה אייר אינדיה הודיעה על השעיית הטיסות עד לשבוע הבא (21 באפריל) וחברת יונייטד איירליינס הודיעה על השעיית הקו ללא תאריך חזרה, אני סבור שהם ממשיכים לבחון את החלטתם ומקווה שיחזרו בקרוב".
בלילה שבין שבת לראשון, נזכיר, נסגר המרחב האווירי של ישראל למשך שבע שעות בעקבות מתקפת הטילים והכטב"מים הנרחבת באיראן. מאז פועל נמל התעופה בן גוריון כרגיל. היום (ג') יעברו בנמל התעופה בן גוריון כ-49,900 נוסעים ב-299 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. בסך הכל ייצאו היום כ-25,900 נוסעים בטיסות בינלאומיות, וייכנסו לישראל כ-24,000 נוסעים.